Pystyykö QR:n ylikiristämään käsin? Minä olen sellainen narukäsi, että tuommoisen Opuluksen linkissä olevan mallista en pysty(ne) ylikiristämään, kun vipuvarsi on tynkä.
Printable View
Pystyykö QR:n ylikiristämään käsin? Minä olen sellainen narukäsi, että tuommoisen Opuluksen linkissä olevan mallista en pysty(ne) ylikiristämään, kun vipuvarsi on tynkä.
^^^Sheldon, kyllä momentin tuntee sentään jollakin tasolla kun ei kovastikaan pitkää jatkovartta käytä ja toisaaltaan, miten varmistat pikalukon momentin?
^^Yli neljän vuosikymmenen aikana en ole yhtään saanut poikki tai kierteitä pettämään vaikka ei olisi kyse edes voiman puuttesta.
Saisko väliin kysyä, millä hillitsette ruuvien pyörimistä, kun liian helposti, suorastaan holtittomasti pyörii? Vaikeuttaa erään hienomekaanisen työkalun säätöä kahden säätöruuvin pyöriessä liuan herkästi. Ei kait siirappia kuitenkaan?
Jotain pyörimistä tahmaavaa tarttis.
Ruuvilukite on hyvä, mutta vaikka hammastahna, hiuslakka tjms käy hätätilassa hyvin.
Joskus käytettiin punaista kynsilakkaa. Se toimii myös indikaattorina jos ruuvi alkaa pyörimään. Pelasi hienosti ainakin kasettisoittimen äänipään säädöissä, silloin 80 luvulla. :)
Noita vois kokeillakin, ei noista vahinkoa ainakaan. Kokonaan ei voi lukita, kun säätöjen pitää toimia, sopivasti vastusta tavoite.
Mulla on divergessä 11s XT. Siinä pyöri itsekseen se ruuvi millä säädetään etäisyyttä pakkaan. Siihen ruuvien laitoin tipan sinistä lukitetta ja annoin kuivua ennen kuin kiersin sisään. Nyt on pysynyt säätö.
Löytyi Bikesterin alesta joulukuussa tällainen 50T Stronglight eturatas Ultegra-kampiin Shimanon 110 BCD pulttijaolla. Ks. linkki PLATEAU (stronglight.com)
Asennuksessa tulikin vastaan sellainen ongelma, että tähän ei mene normaalin M8-kokoiset pultit. Tilasin sitten Stronglightin Shimano-yhteensopivat pultit, jotka nekin olivat tavallista M8-kokoa. Ks. linkki STRONGLIGHT Chainring bolt FC-9000, 6800, 5800 SHIMANO - Cycle Service Nordic FI
Mittasin tuon rattaan pultin reiän ja näytti olevan M6-kokoinen, mikä vaikuttaa varsin epätavalliselta koolta. Mitään kierteitä tuossa pultin reiässä ei ole. Uskaltaako tuota pultin reikää porata suuremmaksi, jotta saan tuon asennettua? Mistään ei löydy tuon kokoisia pultteja.
Eli tuo on nyt ihan suora lätkä, eikä sellainen jossa on ne integroidut mutterit? Suoraan rattaasen tietystikkin uskaltaa porata.
Keittiönpöytään vain puristimella kiinni ja poraamaan. Voi haukata helposti läpimennessä, jos ei ole kunnolla kiinni.
Pienempi reikähän on sen vuoksi ihan hyvä, että voit porata siihen nyt sopivat. Minulla on ainakin laatikoihin kertynyt jo muutamaakin erikokoista shimanon muotomutteria. Noitahan saa rotorilta, shimanolta ja monelta muultakin valmistajalta.
Mites tällaisia kuuluu käyttää? Vaihtelen tässä dropperin vaijeria ja tulipa mieleen että voisiko näillä vähentää veden kulkua kuoren sisään?
https://i.imgur.com/6hB3BJk.jpg
Siis näitä...
^Tuo muovinen tulee päätyholkiksi vaijerinkuorelle, ohut häntä menee rungon stopparin läpi ja tuo kuminen taas avoimen vaijerin puolelta sen hännän päälle.
Täyspitkissä kuorissa ei käytetä.
Veden kulkua kuoren sisään voi vähentää tällaisilla tiivisteellä varustetuilla holkeilla.
https://images.bike24.net/media/720/...00-c-55730.jpg
^Ainakin Jagwiren vaijerisettien mukana tulee noita pussillinen ja varmaan toimivat vaijerissa kuin vaijerissa.
Shimanolla on myös omat tiivisteelliset päätyholkit. Mun mielestä ilman tiivistettä olevia ei kannata käyttää yhtään missään. Nuo siis aivan samannäköisiä kuin normit, mutta sisäpuolella O-rengas.
^Vähän nuo varmaan lisää kitkaa, mutta olen myös vaihtajan päähän noita laittanut.
Dropperissa pieni kitkan lisäys ei paljoo haittaa.
Näkökään ainakin tuotetietojen perusteella nuo olisi "sealed end caps" Katsotaan miten pelittää.
Vaihdevaijerin kanssa ei tässä pyörässä ole ikinä ollut ongelmia. Kevyemmin toki toimii nyt kuin 2v vanhalla vaijerilla ja kuorella.
Osaakos joku tietäväinen kertoa miten tuo centerlockin lukitusrengas on tarkoitus avata? Napa on DT Swiss 240s, ja hub cap tulee ~4mm ulos centerlockin tasosta, joka taas aiheuttaa sen ettei minkään normaalisti toimivan avaimen kynnet yletä centerlockin hahloihin (koitettu kolmea erilaista, ml Parktool FR-5.2G). Tai ulottuu, mutta niiin kauhean lyhyeltä matkalta että en uskalla vääntää ettei hahlot pyöristy.. hub cappia yritin tuolta suostutella irti myös, mutta jos siinä on vähänkin leveämpi tuo alaosa (niinkun kuvissa näyttäisi olevan) niin eihän se tuon kiinnityslevyn alta pääse pois..
https://img.aijaa.com/t/00582/15120996.t.jpg
Minkä kokoinen akseli fillarissa on? Siis jos on 15mm akselilla, niin tuonne on joku seppä kääntänyt väärän lukkorenkaan paikalleen. Pitäisi olla se shimanon ulkopuolisella hammastuksella oleva mutteri.
On se 12mm akselille ihan oikea. Sopivaa avainta vaan.
Eiköhän noita ole. Itsellä sattumalta toimii joku 20v vanha avain.
Tää näyttää ainakin tarpeeks syvältä:
https://www.bike24.com/p26832.html
Toimisko tääkin, kun on paranneltu malli, juuri 12mm akseleita varten:
https://varuste.net/p94447/parktool-...MaAjj6EALw_wcB
Tämä oli viimeisin ostos, joka kuvan perusteella näyttää aika samanlaiselta kuin tuo GT-malli, ainoana poikkeuksena tuo paksumpi ohjuri. Eikä siis mahtunut. Ehkä otan tuon ja tönräin matkaan ja menen varuste.netin hyllylle mittailemaan. Ei huvikseen viitsisi neljättä enää ostaa..
super B avain motonetista. On ainakin ollut riitävän pitkä.
Tällä park toolin takapakka avaimella lähteehttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f74c938447.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Toi GT malli on just oikea, mulla on Spessussa kanssa 12mm akseli ja takana speedsensorin magneetti tuolla samalla kiinnityksellä.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor;[URL="tel:3196992"
Jospa se endcap on vähän vinossa nyt ja ei siksi asetu avaimen sisään. Tuota kai tuolla parktoolin uuden mallisella yritetään keskittää kohdilleen.
Mittaat tönärillä sen endcapin pään ja avaimen sisäreiän.
Totta. Mullakin taitaa olla laatikossa dt:n päätyholkkeja, joissa on vain se pääty kavennettu ohuemmaksi. Eli heti kauempana tulee leveämpi kohta.
Tää oli se toinen avain jonka ostin, eikä mahtunut.
Saatko mitattua tuon sisähalkaisijan? Tässä FR-5.2G:a se on melkein tasan 20mm, jos on sama, niin ei auta koska..Lainaus:
Tällä park toolin takapakka avaimella lähtee
..juurikin tästä taitaa olla kyse. Huljuttelin avainta tuossa vähän tarkemmin että näkee mistä kanittaa ja kun oikein tarkasti katsoi holkin sivuprofiilia, se todella levenee alaspäin mentäessä ehkä joku puoli milliä, mutta juuri riittävästi että siihen se avain stoppaa.Lainaus:
Totta. Mullakin taitaa olla laatikossa dt:n päätyholkkeja, joissa on vain se pääty kavennettu ohuemmaksi. Eli heti kauempana tulee leveämpi kohta.
Parktool pääsee kyllä snadisti lähemmäksi lukitusrenkaan hahloja, soitan huomenna huoltoon ja kysyn onko tohon jotain työkalua millä varmasti lähtee irti, vai uskaltaako käyttää voimaa vaikka kontakti ei oo hääppöinen.
Tänään antautu Shimanon M8100 vaihevipu työmatkalla. Ei enää saa vaihettua kevyemmälle pykälälle. Vivusta on kadonnut kaikki pykälät, palautus jousi kyllä toimii. Raskaammalle vaihtaminen kyllä toimii.
Onko jollain ollut samanlaisia ongelmia?
[QUOTE=SuccessFactor;[URL="tel:3197180"]3197180[/URL]]Tää oli se toinen avain jonka ostin, eikä mahtunut.
Saatko mitattua tuon sisähalkaisijan? Tässä FR-5.2G:a se on melkein tasan 20mm, jos on sama, niin ei auta
Alle 20mm oli
Jees thanks, sitten tuosta ei tosiaan ole apua. Sain toiselta puolelta hub capin irti ja siitä pystyi mittaamaan miten se kapenee päätyä kohden, 20mm -> 19mm. Parktool näyttäisi olevan just ton 20mm :(
edit: nyt kun osasi etsiä paremmilla hakusanoilla niin löytyi juuri tämä ongelma (ja ratkaisukin) https://www.youtube.com/watch?v=_hEp37mZeWE
Pitää toi lukkorengas vaihtaa ja pienellä runnulla vetkuttaa nykyinen irti.