Tuo Gravdalhan ei siis todellakaan ole mikään tubeless-rengas ja valmistajakin melko suorasanaisesti kieltää sen käytön tubelessina. Itse sain tuon kyllä pysymään Konan vakio tubeless-vanteilla (Novatec) tubelessina, kun kehälle heitti 3-4 kiekkaa gorilla teippiä. Stanin Grail-kehälle tuo Gravdal nousi vähän nätimmin, mutta ei se missään nimessä kovin tiukasti siinäkään istu - tuntuu kuitenkin pysyvän ihan ok. Tänä syksynä on kuitenkin taas uuden tubeless-taistelut tiedossa.
Nyt kahden talven ajojen jälkeen ajattelin painella DIY ISP Gravdaleihin uudet nasta keskiriviin, nuo alkuperäiset ISP-nastat rupeavat olemaan nimittäin melko pyörät vähä lumisien talvien ajojen jälkeen.
Fiilis on muuten sama kuin viime syksynä, sitä oikein odottaa, että saa heittää nuo Gravdalit taas alle. Ennustaisin, että täällä foorumilla talven edetessä Gravdal kuskit kehuvat omiaan ja Mara-kuskit valittevat, että pyörä on muuttunut hitaaksi tankiksi nastojena alle laitoin myötä.
Marojahan täällä on kyllä porukka laittanut tubelessina, mutta mulla itsellä ei ole niistä kokemusta. Mulla on emännän pyörissä sellaiset 35mm ja 42mm versioina sisurien kanssa ja noi ainakin pureutuu aivan pirun tiukkaan tohon kehälle, joten olettaisin että ne toimivan myös tubelessina ok - vaikkeivat viralliset tubeless renkaat toki ole nekään.
Tuo Maxxis Maxx-Ice kyllä kiinostaa, mutta sen ensimäisestä julkaisusta taitaa olla jo pari vuotta, joten en oleta että se olisi tulossa vielä täksi talveksi myyntiin - mutta jos tulee niin tilaan kyllä heti yhden testiin. Tosin ei tuokaan speksien valossa ole kovin ylivoimainen ole ainakaan Gravdaliin verrattuna. Nastojan asettelu ja kuvio on ihan ok, mutta eipä tuossakaan ole nastoja kovin paljoa keski rivillä, joten jää pito lienee samaa luokkaa Gravdalin kanssa.
https://www.bikerumor.com/2017/03/07...-winter-tires/