Juu, kännykän kautta ei yhdistä, mutta kompuutterin kautta sain synkattua. Outoa.
Printable View
Juu, kännykän kautta ei yhdistä, mutta kompuutterin kautta sain synkattua. Outoa.
iPhonella tulee "Palvelu ei ole käytettävissä" ...hirveet vieroitusoireet
Minulla sekä synkkaus että mittarin lataus ovat loppuneet totaalisesti. Molemmat kyllä käynnistyvät, mutta loppuvat sitten saman tien. Olen tutkinut mahdollisia kontaktiongelmia haenleuoissa, mutta ei vaikuta siellä olevan vikaa. Vähän alle vuoden laite ehti toimia......
Suojatulppa?!? Ei mulla ole mitään semmoista...
Joo uudemmissa on tämmöinen tulppa
http://www.tmiland.com/wp-content/up...2-16.12.42.jpg
Eipä ole mitään suojatulppia mittarissani, mittari juuri heinäkuussa tulee vuoden ikäiseksi. Taitavat Polarilla vähitellen saada infoa tuotteen heikkouksista....
Mulla oli kanssa vastaavia ongelmia. Latasi, jos puristi koko ajan yhteen. Käytin apuna tiukkaa pyykkipoikaa.
Kysyin asiakaspalvelusta mitä tehdä. Ilmoitin sarjanumeron ja kohta tuli tilalle uusi laturin johto. Uudella liittimellä lataus ja synkkaus pelaa kuin se kuuluisa junan vessa.
Ehdin kysellä pikakysymyksissä, mutta kokeillaanpas täällä. En ole tällaisia laitteita käyttänyt liiemmin, saati niiden tekniikka seurannut, joten on paljon avoimia kysymyksiä - jos jotakuta kiinnostaa ottaa kantaa, olen hyvin kiitollinen.
Olen laiska ja pihi harrastelijapyöräilijä.
Olen käyttänyt sykemittauksessa ja ajettujen matkojen seurannassa Class Ohlssonin sykevyötä yhdistettynä puhelimeen ja Endomondoon. Tovi sitten tuo sykevyö sanoi sopimuksensa irti, ja pitäisi hankkia uutta. Toisaalta olen totaalisen kyllästynyt laahaaviin tuloksiin, joten treenejä olisi parannettava. Kehitysohjelmaa tukemaan pitäisi hankkia kunnollinen sykemittari, joka olisi samalla myös ns. ajotietokone, eli ei tarvitsisi käyttää useita laitteita.
Olisi useampikin kysymys:
- Miten esimerkiksi Polar V800 toimii tässä? Saako tuon kellon tankoon jotenkin kiinni, vai tarvitaanko erillisiä aparaatteja?
- Millaiset kadenssi- ja nopeusanturit kannattaa hankkia?
- Vai saisiko tähän tarkoitukseen halvemmalla jonkun vastaavan tai hieman huonomman/paremman laitteen?
Ihan pelkkä mittauskin periaatteessa riittäisi, mutta ilmeisesti tuossa Polarissa on jotain palautumista approksimoivia toimintoja ja kaikkea muuta hankalaa. Mahtaako niistä olla hyötyä? Kannattaisiko kuitenkin valita vaan Garminin Edge 810?
Hieman ööö... vitutt... ööö... ihmetyttää kun oma mittari tuli haettu verkkokauppa.com:sta ihan vaan viikkoja sitten ja siinä ei ole tuota suojatulppaa. Kerpeles, paskanko möivät. Vaan ei auta valittaa, mittari on pelittänyt aivan loistavasti.
Kello toimii loistavasti myös pyöräilyssä.
Tankokiinnitykseen tämän tyyppinen mötikkä on mulla toiminut. Tosin itsellä ei ole juuri tuota Suunnon, vaan joku noname.
Mulla on myös Sports Trackerin nopeus- ja kadenssisensori. Toiminut moitteettomasti.
Jos käyttäisin pelkästään pyöräilyyn, niin olisin ehdottomasti valinnut Garminin joko 510 tai 810 mittarin.
V800 toimii hienosti. Tankoon sen saa kiinni esim. tällaisella -> http://www.bike-discount.de/en/buy/p...038/wg_id-1292
Itse olen pärjännyt pelkällä kadenssianturilla ->Lainaus:
- Millaiset kadenssi- ja nopeusanturit kannattaa hankkia?
http://www.bike-discount.de/en/buy/p...r-smart-214050
Nopeus- ja kadenssianturit on saatavilla settinä ->
http://www.bike-discount.de/en/buy/p...h-smart-441955
Huonompia ainakin löytyy. Palautumisenarviointi on hyödyllinen ja se ei ole mitenkään hankala, eikä vaadi mitään muuta kuin laitteen pitämistä ranteessa.Lainaus:
- Vai saisiko tähän tarkoitukseen halvemmalla jonkun vastaavan tai hieman huonomman/paremman laitteen?
Nopeus- ja kadenssianturit kannattaa hankkia yhdessä eli sellainen jossa ne on samassa anturissa. Esim. Topeak Panobike, SportsTracker tai Wahoo.
Harmillisesti näyttää Tahkon kolmen kierroksen hikoilun synkronointi menneen persilleen. Kellossa treeni näkyy ok, mutta Flowssa näkyy ainoastaan kestoaika. Kokeiltu synkkaa sekä puhelimen, että PC:n kautta, mutta ei auta. Onkos kukaan keksinyt mitään keinoa synkata uudelleen? Tai tuleeko muita ideoita mieleen millä tilanteen voisi koittaa korjata?
Kello näyttää kyllä ihan vakuuttavat lukemat kyseisestä rypistyksestä. Matka 187,4 (nopeusanturilla), kaloreita 12454, nousua 3445, aktiivisuus päivältä 1789%.
V800_downloader ehkä...
Ei voi muuta kuin kehua Polarin tuotetukea.... soitin Kempeleelle ja valitin että mittari ei lataudu ja ei synkronoi tietoja. Ottivat yhteystietoni ja lähettävät uuden mittarin....
Valitettavasti tuohon ei taida olla mitään keinoa. Itsellä kävi samanmoinen kupru lauantain reenin osalta ja kyrsiihän se.
Ilmeisesti tuo johtuu jollain tavalla flow serverin toimimattomuudesta synkronointihetkellä. Itselle ei aiemmin ole tullut ko kuprua kuin johdolla synkatessa mutta nyt iski puhelin synkronoinnissakin sama vika. Eli puhelimen flowssa ok, netissä vain kesto ja matka.
Valinta on yllä olevien kysymysteni osalta tehty. Päädyin vertailun jälkeen tuohon Garminin Edge 810:aan, kun pääasiallisesti pyöräilyä varten tulee, ja kaikki kamppeet sai mukavasti samassa paketissa alle 340 eurolla. Menkööt sitten juoksut ja muut puhelimen avulla. Kiitoksia konsultaatiosta.
Vanha RCX5 hajosi lopulta. Firman duuniläppäriin ei saa asentaa yhtään omaa kilkettä, enkä uuden sykemittarin takia osta omaa konetta. Mitä ominaisuuksia jään vaille jos käytän V800:a vain ipadin Flow -appin kautta?
Vai tarvittanko PC joka tapauksessa käyttöönotton yhteydessä?
Jos suorituksen poistaa polar flow palvelusta, voinko synkronoida tiedot laitteesta uudelleen? Laitteessa lajit on oikein. Jostain syystä kaksi viimeistä lajia on aivan erit kuin suorituksen aikana valittu, saatikka laji taulukossa itsellä edes käytössä. Eilen illasta synkronointi laitteen langattomasti tablettiin ja tulos tämä.
äh luettu tarkemmin Polarin sivuja ei näimmä onnistu. Paska mikä paska.
Oletko myöhemmin saanut tiedot näkyviin flow palveluun? Eilen teki saman tempun itsellä pidemmän suorituksen kanssa, lisäksi heitti lajin aivan eriksi.
Tosin synkronointia eilen tein tabletin kautta Bluetooth systeemillä ja tänään yritin korjata koneella piuhan kautta ei auta. V800 sisäinen kalenteri näyttää tiedot oikeanlaisiksi.
Ju en ole saanut kyseistä treeniä korjattua. Yleensä kyllä tällaiset ovat korjaantuneet myöhemmissä synkissa, mutta ei tämä. Laite laittoi hienosti GPS:n kiinni n. 12 tunnin kohdalla kun alkoi akku loppumaan ja onnistui näin talentamaan sykkeet ja matkan nopeusesorilla koko 13h 41min ajan. Oliskohan tällainen tallennus ollut sitten liian vaikea Flowlle synkattavaksi.
Mutta speteken neuvomalla v800_downloader softalla sain trackin tcx:nä ulos laitteesta tuon 12 tunnin osalta ja uploaduttua Stravaan, joka osasi sitten hienosti näyttää reitin sykekäyrineen :)
Pitänee laittaa tuo softa kunhan kotiin pääsee. Hienot on vehkeet vielä ku pelaisi. Itsellä ei anna yhtään mitään nettiin eilisestä vajaan kymmenen tunnin revinnäsrä maan tiellä, tai no aktiivisuus palkin ;) garminilta ajotietokoneesta sain kyllä reitti datan mut syke käyrät. Ja olisihan tuota ollu mielen kiintonen nähä.
Ei pysty on jotenkin rikkonainen tuo jämä tiedosto jonka latas. https://flow.polar.com/training/analysis/130847110. Tuossa kaikki mitä antaa
siis tuossa laji on nyt oikein mut kuvakkeen heittää "vaellus logolla".tabletti antaa lajiksi jokin muu.
Vanha Polar RS800CX ei myöskään aina näytä reittiä oikein, jos siitä puuttuu paloja. Näin voi sattua vaikkapa kun GPS ei saa signaalia heti harjoitusta käynnistettäessä. Laitteiden pitäisi harjoituksen tallentamisessa toimia robustisti eli aina oikein. Flow voisi helposti tarkistaa harjoitustiedoston integriteetin latausvaiheessa ja korjata mahdolliset ongelmat. Tiedoston tallentaminen laitteeseen voidaan tehdä niin, että sieltä saadaan aina kaikki järkevästi ulos, vaikka tietoja puuttuisi.
Polar kertoi eilen illalla, että pitäisi palautella kaksi päivää ja viisi tuntia. Annoin _kellon_ levätä yöpöydällä koko päivän.
Eilinen lenkki, noin 3,5 h, keskisyke 126, palautumisaika 2pv 8h, kaloreita noin 2100, nousua 300m, lyhyitä taukoja muutamia.
Juhannuslenkki noin 5h, keskisyke 121, palautumisaika 4pv 6h, kaloreita noin 2800, nousua 500m. paljon taukoja, osa vähän pidempiä.
Hämmentää, kuinka noin pienellä erolla tulee noin suuri ero palautukseen.
Tänään latas flow taas normaalisti, eilinen tiedosto on mitä on. Tuli käytyä kiertelen Kuopiota pyörällä muksujen kanssa vaikka polari tarjotteli eilisen reippaan lenkin perästä 8 päivän palautumisaikaa. Onneksi tuli käytyä vaikka aamulla tuntui että ei oikeen pyöräily nappaa nyt olokin täysin normaali.
Korkeimmilla sykealueilla vietetty vähäinenkin aika jatkaa palautumisaikaa voimakkaasti...
Niin olihan sitä asiaakin. Mitäs helkattia sitä voisi tehdä kun iTelefooni 5S ei suostu synkkaamaan bluetoothin kautta Flow'hun. Ei sitten millään. Aamulla viimeksi meni läpi ja sen jälkeen ei mitään. Mittariin tulee "muodostetaan yhteyttä laitteeseen", mutta sitten se vaan raukeaa sen sellaisen ei-erityisen-pirteän plip-äänen säestämänä. Saakeli, ja vielä kikkelikin!!
Poista flow puhelimesta ja asenna uudelleen.