Moikkasin tänään jotain veteraania joka pani menemään pyörällään runtaten oikeen kunnol. Mulkkas vihasesti ja tuhis jotai.
No okei sil oli hei ainaki 100e housuu ja pusakkaa ni kai se sit oli kovempi jätkä ku meitsi.
Printable View
Moikkasin tänään jotain veteraania joka pani menemään pyörällään runtaten oikeen kunnol. Mulkkas vihasesti ja tuhis jotai.
No okei sil oli hei ainaki 100e housuu ja pusakkaa ni kai se sit oli kovempi jätkä ku meitsi.
Rätyä lainaten, vittuillessani vilikutin.
Niin joo, vilikutin jollekin vastaan tulleelle sedälle. Oli varmaan kiva vastatuuli mutta vilikutti takasinkin.
No siis on täällä ainakin kahden käden sormin laskettavissa:D. Itse liikun viritetyllä karkinvärisellä Nishiki Trim Masterilla. Ei muuta kuin pyöräilyporukkaa kasaan. Löytyy se Trekin hybridikin, jos huonommille teille päästä täytyy. Oikein harmittaa, kun ajokaveria ei tahdo saada ja pyöräilyä pidetään joidenkin kummajaisten touhuna.:eek:
Morjestin tänään kaikkea, mikä pyörätiellä kahdella pyörällä liikku. Noin 2h reissulla yks hämmentyneen näkönen kaveri maasturilta moikkas takaisin keimolan korvilla. Toisaalta samalla tavalla tullu itsekin reagoitua:D .
Mikä juttu tää on kun succiksiin varustautuneet alfa-urokset ei koskaan moikkaa takaisin? Vai moikkaanko mä vaan liian huomaamattomasti?
Tästä lähtien pitää ilmeisesti huitoa hyvissä ajoin ja näkyvästi jos haluaa tulla moikatuksi. Turha soitella niitä valkotakkisia setiä perään, jos joku sekopää huitoo uhkaavan näköisesti. Se on vaan yksinäinen ja kaipaa huomiota. ;)
Kokemusta näistä poluista on vain kävellen. Taitavat olla siinä kunnossa, että uskaltaisi kai sinne hybridilläkin (Trek 7.3 FX disc, ei mitään joustoja). Muuten nuo tiet ovat tuttuja. Eilen porhalsin maantiepelillä Murronkulman, Sukulan ja Häiviän tien kautta Tammelaan, josta Liesjärjen kautta Portaalle Hämeen härkätielle ja takaisin, tosin Forssan kautta. Ja kerrankin: Tammelan suoralla ei tuullut:D
Eilen morjestin myös jollekin vastaantulevalle maasturikuskille kilpureiden ohessa. Ei tainnut morjestaa takaisin...
Itse morjestan aina tilanteen eli muun liikenteen salliessa. Osa moikkaa ja kaukaa iloisesti takaisin, osa katsoo tyhmänä, että iskeäkö tuo aikoo:p.
Toisaalta treffit kauniimman sukupuolen kanssa pyöräilyn merkeissä, voisi olla hyvä idea, ainakin harrastusten osalta ollaan samoilla linjoilla:D
[OT jatkuu...]Saaressa on ihan mukavaa ja varmasti hybridilläkin ajettavaa polkua, tosin ei kovin pitkiä pätkiä.
Suosittelen tutustumista Hämeen Ilves-reittiin (Saaren polut ovat osa sitä), pääsee esim. Saaresta Eerikkilään, Eerikkilästä Liesjärvelle, Liesjärveltä Räyskälään ja vielä eteenpäinkin... Välillä polku on vähän "maastompaa", erityisesti Eerikkilä-Liesjärvi-välillä, mutta pääosin suht helppoa polkua. Ja välillä jonkin verran tietäkin.
Rahanarvoinen sijoitus on Hämeen järviylängön (tjsp) ulkoilukartta, ostin itse sellaisen pari vuotta sitten Tammelan kunnantalolta, hinta oli kympin luokkaa. Siihen on merkattu hyvin tuo em. reitti.
Tosin jos esim. Forssasta käsin käy poluja pitkin vaikka Marskin majalla, on lenkillä jo ihan tarpeeksi mittaa...
nimim. kotipaikka Portaassa
[/OT]
Oon havainnut kahdenlaisia morjestajia. Se eka porukka morostaa ihan normisti, mut ne toiset, kahtovat kuin sonnit uutta lehmää tjms. "Zomg, sehän on tyttö" -ilmeellä. Noita viimosia esiintyy sillon kun olen yksin liikkeellä, eikä ole sitä sonnilaumaa mukana.. :D
Tuleeko "sonnilauma" mukaan sitten näin: "Omg, sehän on tyttö" => "U-käännös ja peesiin"? ;)
Noh, mutta joo.. Mua ei ole toistaiseksi muistaakseni naispyöräilijät morjenstanut, vaikka olen itse kyllä morjenstanut niitä harvoja vastaantulleita naismaantiepyöräilijöitä. Mulla on sit varmaan just ollut tuollainen "Zomg, sehän on tyttö" -ilme? :rolleyes:
[OT] Liesjärveltä eerikkilään tulikin ajettua, ihan mukava reitti. Mietitti tuo Ilvesreittiin piirretty reitti urheiluopistolta torronsuon suuntan ja sieltä tammelaan päin, mahtaakohan olla poljettavissa? Marskin majan suunnalla tuli poronpolun läntinen puoli kokeiltua viime kesänä. [/OT]
Ajelin tuolla metsien ja peltojen keskellä ja vastaan tuli vähän resuinen vanha isäntä ruosteisella mummopyörällä. Hän nosti käden selvästi ja vieläpä huikkasi jotain tervehdystä. Olin niin hämmästynyt, että en ehtiny reagoida mitenkään... :)
Tästä keskustelusta on aihe kadonnut noin 500 viestiä sitten. Voitaisko lopettaa? Tai jos välttämättä tarvii jatkaa, niin tehdään vaikka tuonne off topic-puolelle "moikkaajanbongaus"-topicci?
Tänään ajelin kaverin kanssa maantielenkkiä Veikkola/Lapinkylä/Kylmälä kohdilla. Vastaan tuli noin 7 hengen porukka aimo vauhtia, ja lapaset nousivat kohdallamme tyylikkäästi. Ettei porukkaa vetänyt Lehden Janne?
Himpelettunaatio.
Eilen ku olin Pinkuttimella™ ostosmatkalla vastaantuli pariinkin otteeseen maantien laidassa sukkistelija maantiehirmullaan ratsastaen ja miun käpälä nousi automaagisesti. Ei noussut vastaantulijoilla vaikka mullaki oli sukkikset ja maantiekypärä.
Ei oo helppoa olla sekakäyttäjä, ei.
Eilen tuli moikattua Siuron seudulla yhtä keltapaitaista joka taisi kyllä itse ekaks moikata...oliskohan ollut Kaupin kanuunoita? :seko: Minut tunnistaa yleensä siitä "Punatähdestä" :D
Sen lisäksi tuli moikkailtua eilen ja tänään useampaakin maantiepyöräilijää - varmaan noin 50% oli palaute takaisin. Paras oli kuitenkin tänään 2 tosi nuorta tyttöä täysissä ajovermeissä jotka moikkasivat - hauska nähdä nuoriakin harrastajia :)
Tänään ja eilenkin tuli lapaa takaisinkin, niin nuorilta ku vanhoiltakin, ja ennenkaikkea illalla vanhalla hämeenlinnantiella maantiepööräilijän tervehti tällaista rupuli mtb pyöräilijää, joka oli vaan testaamassa uusia gummeja.
eilen ajelin 5h ympäri Itäuusimaata mutta vastaan tuli vain 3 pyöräilijää joilla oli jonkinnäköinen pyöräilypuku. Oli vielä SU :eek: missäs kaikki harrastajat luuraa??? Lapaa kyllä nostettas:D
No niin 6h. maantiellä vastaan yksi vanhempi (60-70) mies komeessa ajopuvussa, käsi pystyssä jo kaukaa:D .
Ja sitten yks pariskunta? kilpapyörillä edellä ajanut mies mulkoili tyyliin "vidduks mulkkaat" vastaukseksi tervehdyksseen takana tullut nainen ei hänkään tervehtinyt mutta hymyili sentään...:seko:
Juuh! kanki on hiilikuituu:D Tämä selittää kaiken:D :D
Näin eilen työmatkalla Tampereelta Kangasalle sen verran kunnioitusta herättävän yhdistelmän, että oli pakko jäädä rupattelemaan. Vehmaisten kohdalla satuin yksiin vanhemman herran kanssa, joka pyöritti kohti Kangasalaa punaisella Olmolla: pyörä oli lastattu viidellä laukulla ja GPS:llä. Lasti näyttikin painavan ylämäessä ihan kiitettävästi. Kysyin, että onkos pitkäkin matka kun on moinen kuorma mukana. Kaveri oli käynyt "pyörähtämässä" Saksassa, jonka jälkeen oli tullut takaisin Suomeen ja käynyt sukuloimassa Pohjanmaalla. Nyt oli kotimatkalla Helsinkiin. Matka oli alkanut toukokuun viimeinen päivä ja nyt mittarissa oli karvan alle 3000 km...
Juttelimme lämpimiä omalle "päätepysäkilleni" eli Suoramalle asti. Melkoiseksi nöösiksi siinä itsensä tunsi, kun täpärillä kihnutti vieressä. Kaveri oli kuulemma jo 30 vuotta harrastanut pyörämatkailua ja kuta kuinkin kaikki Länsi-Euroopan maat oli nähnyt pyörän päältä. Nykynuoret eivät kuulemma enää viitsi ajaa pitkiä matkoja. Pyörää kuljetetaan enemmän auton katolla ja sen jälkeen jossain käydään ajamassa parin tunnin lenkki :p
Luulen, että hän ei tuhlaa aikaa nettifoorumeilla, mutta jos joskus luet tämän: kiitos avartavasti juttutuokiosta!
itse myönnän ajavani laput silmillä, tosin sen verran katselen, että jos joku tulee pyörätiellä vastaan ja morjestaa, niin kyllä mä takasin, mutta maantiellä ajaessa on kyllä katse sen verran alhaalla, että jos joku tulee vastaan niin kohdalla saatana huomata, mutta se meni ennenku käsi kerkee nouseen.
täällä pohjosempana ei kyllä morjestele edes kukaan vastaantuleva, joten ei sitä tarvi kättä nostaakaan.
tuossa sen verran tuli mieleen, että yleensä varsinkin pyörätiellä vastaan tuleva porukka tuntuu vahtaavan heti millasia osia kullaki on pyörässä ja jos kaikki ei oo tyyliin 10tonnin hipoo ni sitte mulkoillaan nenän vartta pitkin, jotta saakuran amatööri.
Minä moikkaan kyllä, kun vaan on kypärä päässä ja näyttää olevan lenkillä. Täällä meidän pohjoisessa lenkkiajajat vastaavat, mutta on toki noita silmälapputyyppejä jota vaantöröttelevät. Muille en moikkaa eli oli mitkä hipot tahansa jos ei oo kypärää tai kypärällisille ei lenkkeilijöille.
kyllä se ehkä sen 3 metriä eteen on, mutta pientaretta tulee tuijotettua, on sen verran sonnat asfaltit tääläpäin jotta saa olla välillä tarkkana. päätietä myöden kun tulee ajeltua ja piennar on noin 50-60cm levee eli kohtuu levee.
huomasin muuten lainauksessa ittelläni pienen typon...
tampereella asuneena on tullu huomattua että siellä ajetaan vaan mahdollisimman likeltä pyöräilijää josko vaikka peilillä osus, täällä onneks yleensä ajetaan keskiviivaan, tosin toissapäivänä meinas eb-kuski(bussikuski) kiilata, ajo meinaan niin reunaviivas kii kun mahdollista ja vastaan ei tullu autoja. ei vaan tienny että oli pyöräilijä sen entinen pomo :D.
pitää ens viikolla soittaa turistiautolle jotta minkälainen oli kuskin naama ku kuuli nuhteet.
täällä Peräkylässä fillaroidessa törmää kaikenlaisiin vastaantulijoihin, myös niihin jotka ajavat tiensivuun ja koko autoseurueen voimin heiluttelevat iloisesti, traktorikuskit moikkaavat ja kaikki ilman ajopeliä vastaan tulevat...muutamana päivänä olen nähnyt myös IHAN OIKEAN fillaristin näköisiä....
Historiallista, tänään tervehdittiin ensimmäistä kertaa OIKEAN PYÖRÄILIJÄN toimesta. Tämä sattui Vaasassa matkalla Sundomin suuntaan. Näköjään vermeet alkaa olla niin ammattimaisen näköiset, että tervehdykset on ansaittu :D
Tää on hyvä veto - toinen joka toimii (vielä paremmin) on se kun soittaa (tai eemelöi) positiivista palautetta tyyliin sinä-ja-sinä-päivänä siinä-ja-siinä-paikassa siihen-ja-siihen-aikaan autonne xxx teki loistavasti tilaa fillaristille.
Sit ku vielä kysyy että kuinka teidän firmassanne palkitaan hyvät teot niin ko. kuski väistää toistekki. :)
Asiaan - jännä että maantieketkuttimella vastaantulevan lapa ei nouse kun mun alla on täpäri vaikka kuski olis tuttu...