Eiköhän polyuretaanista tai muusta muovista tehty pehmuste ole aika tunteeton sen suhteen, rasvataanko sitä vai ei.
Printable View
Eiköhän polyuretaanista tai muusta muovista tehty pehmuste ole aika tunteeton sen suhteen, rasvataanko sitä vai ei.
Millaisilla poppakonsteilla olette hiertymiä hoitaneet ns. pakkotilanteessa? Mulla Löfflerin pökissä pehmusteen reunus aina välillä hinkkaa nivusen auki, kuten nytkin on käynyt. Satulassa istuminen ei oikeen onnistu ja polkemaan tarttis päästä... Pirkkakin lähestyy jne. Fiksumpi olis vaihtanut noi housut jo ajat sitten.
Eiköhän se Bebanthen oon kunkku noissa hiertymissä. Ainakin mun rikkinäinen persus tykkää...
Täältäkin ääni Bepanthenille. Parasta on kun laittaa jo ennen lenkkiä, niin hiertymien riski pienenee paljon.
Bepanthen on oikea vastaus.
Voide vai emulsiovoide?
Vastaan itse (a) ja huomautan, että taas nähdään ettei Löfflereitä tai ainakaan alemman hintaluokan Löfflereitä kannata ostaa.
Kiitän vinkeistä, paikallisesta apoteekista löytyikin kyseistä ainetta monenkokoisissa puteleissa ja erilaisilla rasvapitoisuuksilla. Tällaisena kuivan kesänä oravana olen tullut siihen tulokseen, että rasva ratkaisee eli otin paksuinta mitä löytyy.
Löfflerin pöksyjen hinnasta ja laadusta en oikein osaa sanoa mitään, mutta ilmeisesti on käynyt yksinkertainen tietämättömyyden kämmi eli olen ostanut liian isoja pöksyjä. Hommasin toisesta paikallisliikkeestä kokeilun vuoksi pienemmät Giessegin versiot, jotka maksoivat alle puolet edellisistä, mutta tuntuvat toimivan tämän päivän lenkin perusteella paremmin - sikäli, kun aristavilta paikoilta nyt mitään arviota pystyy sanomaan.
Onko 3/4 lahkeella olevia ajohousuja kesäkeleille saatavilla? Kaikki vaihtoehdot tuntuu olevan enemmän tai vähemmän viileille kevät ja/tai syksy keleille.
Ääni Assoksen raswalle.
Miksi kesäkeleillä käyttäisi 3/4 mittaisia lahkeita? Polvet paljaina jalat pyörii vapaammin.
Minulla on yhdet 3/4 mittaiset housut, sattumoisin myös Campagnolo merkkiset. Ne on melko paksua kangasta, mikä on mielestäni hyvä, koska viileämmillä keleillä tuon mittaisia housuja tarvitaan. Irtolahkeet tai polvenlämmittimet on kyllä kätevämmät, jos/kun keli lämpenee yleensä päivän mittaa.
MTB- bermudashortseja on saatavana hyvinkin ohuesta kankaasta.
Maantiellä ajetaan lyhyissä kun on lämmin.
3/4 pöksyjä olen tänä vuonna tarvinnut tiellä kaksi kertaa. En ymmärrä oikein niiden funktiota kun pitkiä on sekä ohuita, että paksuja kaapissa.
Millaisilla keleillä näillä 3/4 housuilla sitten muut ajavat?
Itselläni on kokemusta vain varsin huonosti istuvista housuista ja etsin nyt kunnollisia bibsejä ja tällä hetkellä vahvimpina on seuraavat vaihtoehdot:
http://www.bike24.com/1.php?content=...2;mid=27;pgc=0
http://www.bike24.com/1.php?content=...12;mid=1;pgc=0
http://www.rapha.cc/bib-shorts
http://www.rapha.cc/pro-team-bib-shorts
Rapha lienee paras ja ehkä voin maksaa tuon tuplahinnan, jos ne on oikeasti niin paljon paremmat ja mukavammat. Mikä lie suurin ero classicin ja pro-teamin välillä, hintaero on merkityksetön noin kalliissa tuotteessa.
Campan UV-suoja on plussa, mutta tietääklö mitä käytännön eroa Nalinin ECP-padin ja Campan Tri-ProPadin välillä on.
No, ehkä tässäkin asiassa toinen sopii toiselle paremmin kuin toiselle jne.
Ok, mikäs se on päivän sana mtb-käyttöön shortsien alle noista henkselimallisista bibseistä. Mullakin löfflerit ja hiertymiä vaan tulee. (Itse oon ollu siinä uskossa että löffler ois hyvä malli mutta eipä nyt sitten taida ollakaan..:o) Vinkistä kiitollinen.
3/4 pituisia on tullut pidettyä kesällä hieman viileämmillä keleillä (about +10-15). Tykkään lähinnä siitä, että polvet on lämpimät. Mutta aika vähiin käyttökerrat jäävät kun hieman lämpimällä kelillä ovat liian lämpimät.
Kiitos varsin odotetusta vastauksesta. Kerranhan se vaan kirpasee ja säästetään jostain muusta. Pro teamit lähti tilaukseen.
Mää ajan oikeestaan enimmäkseen 3/4 housuilla, jotka ovat mallia elämääkin ilmavammat mm. salikäyttöön hyvin soveltuvat ja laajan jalkojen liikkeen sallivat. Sinne alle sitten sujautan joko säämiskäbokserit tai sitten esim. Löfflerin hotbondit. Hyvin on toiminu ja siis ajelen lähinnä poluilla, joten nää ilmanvastus-seikat ei minuun vaikuta.
Uudet bibsit tuli postissa. Koko tuntuu seisoessa todella pieneltä, lähinnä henkselit ahistaa. Säämiskäosa tuntuu istuvan kivan napakasti. Onko se niin, että normaalisti seisoessa henkseleiden tuleekin ahistaa mutta ovat sitten pyöräilyasennossa sopivat?
Kyllä. Housut löystyvät hieman ajan myötä. Tiukat housut hiertävät vähemmän, kun väljät.
Housuista sen verran asiaa, että ostin Goret. Säämiskäosan ommel repesi parin pesun jälkeen. Palautin kauppaan. Sain uudet. Niistä repesi sama ommel ehkä kymmenen pesun jälkeen. Nyt näyttää olkapään kohdaltakin sauma revenneen.
En siis voi ainakaan tämän otoksen perustella suositella Goren housuja.
Minulla kanssa yhdet Goren housut kuluivat aika pian persuksista puhki. Silti olen Goren malleissa pysynyt. Ne kakkoskalliit ovat kestävämpiä, kuin ykköskalliit.
Minusta henkseleiden ei pidä tuntua yhtään. Yksistä housuista leikkasin ne pois kun kiristivät liikaa ja kipeyttivät niskan.
3/4 housut ovat minusta selvästi mukavammat kuin lyhyet, jotka kiristävät reiteen painauman. 3/4 housujen kanssa voi myös käyttää hyvin urheilukerrastoa alla jos on viileämpää.
Henkseleiden puristavasta tunteessa pääsee helposti eroon, osta housut ilman henkseleitä..
Meikä osti craftin lyhyet henkselittömät munakukkarot ja paremmilla kun en ole ajanut niin noihan on helllvetin hyvät! :)
Ostin reilu vuosi sitten Goren Xenon henkselihousut ja pesussa ne on käynyt pitkälle toistasataa kertaa, mukana tuli myös pesupussi. On vielä kuin uudet.
Toiset mulla on Goren Contest-sarjaa olevat henkselihousut eikä niistäkään ole valittamista, tosin nämä ovat huomattavasti vähäisemmällä käytöllä.
Ajattelin kyllä seuraavaksi kokeilla Craftin ajokamoja. Toi mitoituskin natsaisi paremmin.
Mitä "malli"-sarjaa noi sun housut muuten on?
Kauppaveljillä on Enduran Gridlock housut edullisesti, mutta onkohan nämä housut liian kuumat kesäkäyttöön? Näyttää ainakin vähän kylmemmille keleille tarkoitetuille.
Pitäisi löytää housut mitä pitää vähän kylmemmillä kesäkeleillä ja joilla pärjäis mahdollisesti syksylläkin. Lämpöisillä keleillä ajelen sitten Shimanon shortseilla.
Niissähän on sellainen "kurahousumainen" sisäpinta, joka tuntuu aika nihkeältä paljasta ihoa vasten. Alle pitäisi siis laittaa jotain, ja silloin yhdistelmä alkaa olla jo aika kuuma. Itse en ole noita housuja juuri kesällä viitsinyt käyttää. Vedenpitävät ovat, mutta ei auta jos kastuvat sisältäpäin...
Hain tosiaan Budget Sportin alelaarista Northwaven bibsit 39,90 ja nyt pääsin kokeilemaan tien päälle. Istuvat napakasti - itse asiassa vähän turhan kireästi eli pari kiloa pitää vielä karistaa, että ovat sopivat, mutta säämiskä tuntui hemmetin hyvältä. Ei pehmeältä vaan oikeastaan sitä ei edes huomannut muuten kuin siinä, että satula ei painanut persausta.
Näkyy olevan yläviitonen sopivasti kiinni kun olisin siellä käymässä niin tietääkö kukaan kauppaa hki/tampereen suunnalla joka myy TLD Rev tyylisiä ajohousuja?
Nyt on koeajettu muutamilla lenkeillä Raphan Classic Bib Shortsit, koot M ja S. M oli liian ison tuntunen, kun sai korjailla kassien sijaintia joka kerta putkella ajamisen jälkeen ja sainpa myös housuista suht ilkeät hiertymät aikaseksi pidemmällä lenkillä. Sitten vuoroon S-koko ja hyvinkin pitkälle samat ongelmat. Housuissa oli muutenkin tosi vähän eroa koossa.
Nyt palautan molemmat ja mietin, mitähän seuraavaksi. Toiset Hot Bondit, jotka on hyväksi todetut? Mitkä sitten 3/4- (tai koko-) pitkiksi housuiksi syksyä varten, kun näemmä Rapha ei ainakaan toimi. Assoksissa on ilmeisesti sama säämiskä, joka tavallaan houkuttelee (kun olihan se sinänsä kivan tuntunen, jos hiertymät unohdetaan), mutta enemmän ehkä kuitenkin pelottaa mainittujen vaivojen takia. Ei oo helpon tuntusta.
Edit: Kyselin Raphalta myös, olisiko Pro Team -shortsit fiksu vaihtoehto, jos mitoitus on slimmimpi (tosin en tälle mitään faktaa löytänyt), mutta eivät kuulemma sovellu pitempiin matkoihin.. (joita ilmeisesti heidän mittapuulla nämä perus vkonloppu HePo-lenkit sitten ovat!)
Pro Team on jonkin verran napakampi ja ompeleet tosiaan hieman eri paikoissa. On niillä 150 tullut ajettua että sinänsä kyllä pärjää.
Minulla toimivat molemmat mutta jos kaipaa vielä enemmän tukea eteen, Assoksen F1.13_S5 (tai Mille) on erittäin hyvä vaihtoehto Pro Teamille. Itse ajelen nyt vuorotellen kummallakin.