No niin, Bike-componentsiin oli tullut varastoon, laitoin saman tien tilaukseen. Vähän oli hinta vissiin noussut.
Printable View
No niin, Bike-componentsiin oli tullut varastoon, laitoin saman tien tilaukseen. Vähän oli hinta vissiin noussut.
Maxxis Minionia näkyy olevan Verkkokaupassa hyllyssä.
Fatbike24.de on näköjään saanut Kenda Prota hyllyyn (ainakin sieltä tuli lähetystunnus jo mailiin).
Kertokaas onko 90mm leveä vanne liian iso 4tuuman renkaalle
Riippuu käytöstä. Jos ajelet etupäässä talvipoluilla ja kesällä et eksy kivisiin paikkoihin niin kyllä 90 millinen vanne toimii.
Jos taas tykkäät ajella kaikenlaisissa louhikoissa ja et suuremmin arkaile kiviä vaan yli mistä suorinta linjaa on etkä paljoa kalustoa sääli sekä tykkäät vielä matalilla paineilla ajosta niin on aika pian täynnä skraadua ja vähän isompaakin uraa kehän reunat. Silloin se kapeampi olisi parempi.
Alkuperäinen snowshoe 4.5 menetellyt talvella, mutta kesällä kuulemma heikko rullaus ja selfsteering korostuu. Onko näin? Alanko suosiolla katselemaan kesäksi jotain muuta?
Noi rengasasiat, siis millä kumeilla kukin tykkää ajella, on kyllä hyvin "subjektiivinen jutska" kuten eräs kova ajomies yhdestä rengasasiasta osuvasti totesi.
Eli se vähän riippuu mitä hakee. Esimerkiksi itse tykkään kesällä hyvin rullaavista renkaista joilla välillä onnistuu saamaan vauhtiakin ja jaksaa ajaa vähän pitemmänkin lenkin eikä siirtymät ala tympiä ja jotka on hyvät ajaa, ei merkitävämpää selfsteeringiä. Maksimaalista pitoa en hae.
Jumbo Jimit itsellä varmaan kesällä em syistä on alla. Jos tykkäät kevyemmistä niin 4" liteskin ja jos isompi kiinnostaa niin 4.8" ja jos kovin kivikkoisiin paikkoihin suuntaat niin snakeskin ehkä parempi(snakeskiniä en ole kokeillut). Jumbojimit ei myöskään ole kalliimmasta päästä joten siksikin harkinnan arvoiset.
Mutta lue tätä keskustelua vaikka viime keväästä eteenpäin johonkin kohtaan syksyyn niin saat käsitystä mitä ja miksi mitäkin suositaan, samoin kuin muutakin tietoa.
Niin ja se olennainen liittyen kysymykseesi, 4.5 Snowshoella en ole ajanut, mutta siltikin aivan varmasti vaihtaisin ne kesäksi pois vaikka seuraavaa talvea odottamaan. En niillä kesää ajaisi.
Mulla on kesää varten tuolla jemmassa odottelemassa kaks paria "suvikumeja", spessun fast trak fat 4" ja bontrager barbegazi 4,7" ..kapeemmat ja kevyemmät menee muovikiekoille ja leveämmät dtswisseille.. Nyt talvea menty Bud+isoKnard ja toisilla Snowshoe XL nastoin..
No sulla on kyllä kunnon setti. Menee hyvin kaikki kelit ja olosuhteet.
Pitääkö täs sit itsekkin katella toisia kumeja jossei noilla snowshoe voi kesällä ajella. .mitkäs sitten os yhtä kevyet ja edulliset kumit ..
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Mä olen ajellut perusfläsällä nyt pari kuukautta lähes orkkis setupissa.
Muutoksia:1x10. 30 n/w eturatas/bash,
satula/tolppa,
stemmi ja gripit.
Tubeless konversio
Renkaat;Orkkikset JJ 4.8 Enkä aio vaihtaa johonkin ennenkuin ovat ajettu loppuun.
Mä en ymmärrä miksei noita snowshoe renkaita voisi ajaa loppuun ja ostaa uudet kun niitä oikeesti tarvitsee....
Pian noita uutus fättisrenkaita julkaistaan esim(kuvat) ja oikeesti ne tulee myyntiin sitten joskus ja siihen mennessä snowshoet ovatkin sopivasti vaihtokunnossa.
http://brimages.bikeboardmedia.netdn....6-600x400.jpg
http://brimages.bikeboardmedia.netdn...-2-600x400.jpg
http://brimages.bikeboardmedia.netdn...-Roundup-1.jpg
Kiitos paljon niin tee 👍☺🔝✌Hienoja kumeja tulossa. .
Juuri punnasin uuden renkaan, 1825g, melkein speksissä.. ihanan kevyt. :D
Hyvä kumi se on. Tasoittaa maastot. Ts. Saa polkea niin ylä- ku alamäkeenki :D
Lumimöyrinnässä tai mudassa ei niin väliä mutta meikää ahisti se liimamaisuus.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
En varmaan kommentissani kylliksi korostanut että em mielipiteet on vain omiani. Eivät suinkaan mitään kiveen hakattuja totuuksia, eivätkä perustu edes mihinkään suureen kokemukseen.
En tarkoittanut ettei Snowshoella voisi kesää ajaa. Voi tietysti, ihan niinkuin millä muulla renkaalla tahansa. Varmasti siinä ei mitään väärää tee.
Mutta itse haluan kesällä ajaa kevyesti rullaavalla renkaalla joka on muutenkin hyvä ajaa, siksi ehdotin Jumbojimiä. Osin siis mukavuudenhalustakin on kyse omalla kohdallani. Joku varmasti pitää tätä vähemmän tärkeänä seikkana ja sekin on ihan ok.
Mutta se ainakin on fakta että mitä vähemmän renkaita tarvitsee ostaa, sitä halvemmalla pääsee. Rahaa kokeilemiseen nimittäin useimmiten kuluu.
Mä luulin että Lou ja se 5,05 ovat renkaita jotka ei rullaa,
Hmmm ettei menis vakavaksi....lainataan takatukkien kuningasta.
- Se on kuin raskas rekka. Kun sen saa liikkeelle, niin sitten kulkee ja kovaa. Jos se kerran pysähtyy, niin on rankkaa aloittaa alusta, Jagr kuvaili.
^ Jos sattuu olemaan about ainoa talvimaastopyöräilijä koko kylässä niin oppii arvostamaan muita ominaisuuksia ku rullaavuutta.. ei oo tälle vuotta vielä yhtään pyöränrenkaan jälkeä tullu vastaan kelvin ulkopuolella :)
Mä en vaan sisäistä tätä rullausjupinaa. Mulla on Bud/Lou, nastat molemmissa ja nyt on lunta maassa.
Ihan hyvin etenee. Siis rullaa. Eiks se oo siinä? :rolleyes:
Miksi sen läskin pitäis liikkua itekseen? Ettei käy ajo raskaaksi? ;)
^ kesärengas keskusteluista taisi lähteä tämä rullausjupina. Pitää varmaan kokeilla nuo 4.5 snowshoet myös kesällä ja miettiä sitte millä jatkaa.
No kesällä on Bud/Bud, hyvin etenee. Ja ollu myös Bud/Lou, eteenpäin vie nekin. ;)
^^^ [emoji106]
Tapatalkista iKälättimellä
Kyl mä meinasin Snowshoe ajaa kesällä kin ..Sen näkee sit minkälainen on..👍☺
Itselle just tuli hommattua kesäks Jackalope 27.5 vanteet ja ne 3.8 kapiat Hodagit. Hiilikuitua 27.5 tai jopa 29+ koossa olis tehnyt kehiksi mieli, mutta sattuivat tuollaiset nyt tulemaan sopivasti vastaan ni kokeillaan millaiset ovat, kun uusia kumejakin on tulossa tuohon kokoluokkaan aika nätistä viimeaikojen messujen mukaan. Itsellä on hieman sellainen fiilis, että Bud/Lou on turhan järeä kombo omaan käyttöön sulan maan aikaan ja onhan noissa nyt nastatkin paikallaan eli jätetään suosiolla kiekkoineen talvikäyttöön ja taklataan kapiampien 26" kumien kanssa laskevaa keskiötä eri metodein :p
Riittäisköhän br710(br2250) vanteelle 64mm levee vannenauha? Dt swissin oma tuohon on 68mm mutta haluaisin sinisen :rolleyes:
Riittää, 50mm teippi omissa tällä hetkellä. Tosin kiekot tubeless teipatut!
Juu kattelin sitä samaa Farleyta tovin tuossa viime viikolla ja sitten painoin tyynesti lompakon otsalle ja tein päätöksen. Näiden minulle tulleiden kiekkojen myyjällä ei tainnut käydä yhtä hyvin :)
Nyt löytyi ehkä Budin heikko kohta eturenkaana talvella. Tosi kapea juuri ja juuri renkaan levyinen polku korkeahkoilla ja kovilla reunoilla. Iso nappulainen Bud haukkaa todella helposti reunasta ja alkaa kääntyä poikittain. Pienempi nappulaisella on helpompi ajaa tuollaista.
^ Kyllä tuota samaa tekee mikä tahansa rengas matalilla paineilla. JJ esimerkiksi joka mulla on edessä eli ei tosiaan kaipaa korkeita nappuloita [emoji6]
Tapatalkista iKälättimellä
Tottakai tapahtuu kaikilla renkailla, mutta Budilla tuo tuntui tapahtuvan korostetusti ja paljon helpommin kuin esim. GC:llä.
Tämmöiset toimitettiin juuri
http://uppaa.fi/images/2016/03/07/jugprob5e0d.jpg
http://uppaa.fi/images/2016/03/07/jugpro2d67a4.jpg
vaaka näytti renkaille 852g ja 861g eli täsmää paketin kyljessä olevaan speksiin. bead to bead mitta jossain 230-235mm välissä. Asentelut ja testailut sitten jossain kohtaa.
Samanlaiset putkahtaa postista mulle huomenna. Pääsee sitten punnitsemaan, alle noita ei ennen kevättä tarttekaan laittaa. Kevyet on!
maccilla alkaa olemaan melko kattava käytännön kokemus eri kumeista:)
Onkos kukaan ehtinyt kokeilemaan Motonetin myymiä läskirenkaita?
Arvatkaapa kuinka monella osastolla oli Go-expossa fättikumiloisia kaupan. prkle, turhaan kävelin.
GoExpon läskeissä oli monessa myös lähemmäs 2bar painetta. Pakko oli yhdestä hiukan suhauttaa pois. Niin paljon ärsytti. =)
Tuo Kenda Pro sen sijaan ei ärsyttänyt. Nousi oikein helposti vanteelle. Noin 88,5mm on nappulasta nappulaan ja noin 94,5mm taisi olla rungon leveys (en tainnut ihan leveimmästä kohtaa kyllä saada lukemaa). Tämä 65mm vanteella. Ei siis kovin leveä mutta ilmatilaa taitaa olla melkein JJ 4.0" verran (b to b mitassa näytti olevan pari milliä eroa JumboJim eduksi).
http://uppaa.fi/images/2016/03/07/rear36da60.jpg
Kevyttä settiä ✌☺