^ Huomenta. Mainio aika aamukahville ja aamiaiselle yleensäkin. Vielä yksi yövuoro ennen Vappua. 2
Printable View
^ Huomenta. Mainio aika aamukahville ja aamiaiselle yleensäkin. Vielä yksi yövuoro ennen Vappua. 2
^ no huomenta vaan. Oli aika kun söin aamiaisen tähän aikaan ja lähdin yölenkille kohta pian.
Nahkiainen muutti mun päivä, tai sanoisinko yö, järjestyksen . Ja hyvä niin, pelastui yksi pieni elämä :)
Vappu alkaa klo 7:00. Rock.
Pitää toki ensin hieman nukkua;
toisaalla kummasteltiin toiminnan
ajankohtaa. Nukun silloin kun on
sen aika, naapurin kilvetön monttu-
pyörä (2-T) ei saa hyviä unipisteitä...
tv1 uutistoimittaja Tommy Fränti on palannu töihin ( perin järkyttävän asian, vaimonsa kuoleman jälkeen ) pidän tästä uutistenlukijasta, ja kaikkea hyvää & voimia.
Downton Abbey: uusi aikakausi.
Tuttu tilanne, ei vitsit kun ihmettelin että mistä tää napsu tulee...
...tuossa jo mietin että niin kun piti maantiepyörään vaihtaa että työmatkaako sillä -- :D tässä mitään työmatkaa tarvi, on vapaapäivät ja kiitos helatorstain, tässä on seuraavat 3 viikkoa vain 2 työpäivää viikossa. Nykyisin se on hyvä juttu.
Hesarin sananmuunnosjuttu.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008711591.html
^ :D ja lisäksi se että Sorvan kylässä on järjestetty ( ainakin ennen on...) sananmuunnos-festivaalit. Itse kuulun siihen joukkoon kun kokeilee sananmuunnosta vähän joka asiasta...
sorva ui
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...Cwgsc&usqp=CAU
Kesäsesongin ensimmäinen PRB terdellä.
Liput Maladyn Ainavihantaa levynjulkistamiskeikalle. Ehkä tämä neljäs vai viides kerta todensanoo.
Autonropponen meni katsastuksesta läpi, toinen rekisterikilven valo takaa pimeä mutta muuten ok. Kyllä tonne katsastusasemalle nykyään menee ihan mielellään vs silloin kun ne oli valtion omistuksessa.
:D mun kuvasivuston kansioon "koekuvia2 kututalkoot" on ilmaantunut 3 uutta kävijää...siellä on siis pikkunahkiaisen toukka - kuvia.
Jymy koira saatiin ulos tunnelista:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008795377.html
Silloin tällöin nähnyt, kun vanhemman puolen fillaristi ajaa Maskun suunnasta Turkuun päin maantiepyörällä, jossa on aika-ajotanko. Kuski ei pysty ilmeisesti pitämään ns. pakettia kasassa, kun joka kerta hänet nähdessäni hemmon ajoasento on sellainen, että polvet pyörivät kaukana sivuilla. Aika-ajotangon hyöty taitaa olla negatiivinen tuollaisella asennolla. Kaiken lisäksi näyttää tosi tyhmältä.
^ ja se saa sinut hyvälle tuulelle :D
Sain ajettua tänään satasen, reissun ohessa kävin hammaslääkärissä ja voi mikä helpotus kun yhden hampaan pullottava kohta ja kolo ikenen kanssa saatiin kuntoon.
( hammashoitoon on tänä keväänä menny niin paljon rahaa etten ole katsonut maksuja...)
Avasin lintukirja äänillä- paketin ja testasin :) siis tämähän on todella hieno kirja, upeat kuvat ja äänihomma ihan mainio.
ps. ja aamulla nauratti kun Aamulehden yleisönosaston tekstarilainen...." minä 58-vuotias isoäiti" kun itse pian 57-vuotiaana koen olevani keskenkasvuinen...
Täällä 1 aikuinen mies, jolla on markettihybridin suoraan tankoon lisättynä sellainen aika-ajotanko, vain ja ainoastaan siksi että saa painon pois kipeältä ranteelta (eikä taatusti "paketti kasassa"). Positiivinen lisähän se on, jos sillä saa kanssapyöräilijät hyvälle tuulelle... ;-)
eh...isäni, ei kun mä olen ihan samanlainen. Heti pitää jonnekin raportoida kun auto menee katsastuksesta läpi. No tuli siihen ensin joku korjaus.
Kuulemma isääkin hermostutti ja jännitti että miten käy, ja iso ilo kun nyt oli hyväksytty. Punainen pikkumazda siis, ja siitä oli laittanu vielä kuvan:
https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/maz...pg?img=smaller
Sitten on mun isomazdan helmojen korjaus ja kesäkatsastus, että saa sen katsastusajan muutettua mukavimmille keleille ( nyt helmikuu)
Sitkeä räkätauti ja koleat kevätsäät pitäneet papparaisen sisätiloissa jo seitsemättä päivää, tänään kuitenkin kaunis ja lämmin päivä, joten ohjelmassa kevyttä ulkoilua voinnin mukaan. :)
Kanaresepti: https://youtu.be/vh7Bc9kMKw4
Tapolan mustamakkara ja puolukkahillo.
Lätkän MM-jäätä Tampereella ei ole täytetty mainoksilla.
Pelin seuraaminen on mahdollista.
Tänään varmistuneet kuopuksen lakkiaiset.
^
^^
sama!
Aikoi mennä vielä yöksi duuniin.
:) :) :) olin Pirkkalassa linturetkellä, ja tosi kiva - juurikin siellä ne lintutietäjät kertoi mikä lintu kun laulelee, ja näköhavaintoja. Kaikkiaan 36 lajia - en minä niitä kaikkia nähnyt ( esimerkiksi kaulushaikara jäi kyllä näkemättä..mutta kuulohavainto tuli tutuksi), mutta minulle paljon. Oli pikkuvarpunen, peipponen, västäräkki ja talitintti, kottarainen, se meriharakka, silkkiuikku, sinisorsa, telkkä, kalatiira, pulu ja sitten naurulokki ja kalalokki. Mun havaintoni oli nyt se käpytikka, ja viimeisenä lensi vielä joutsenpariskunta. + harakat, varikset ja naakat.
Kuulohavainnoissa on vielä opettelemista...mutta kyllä sieltä jotain tunnisti. Tosi opettavainen retki kun oppi ( vähän) havannoimaan ja kiikareilla katsomaan ( ei ensin osaa hahmottaa että tällä näkee yli kilometrin päähän..), ja tuli tutuksi se paikka jonne voi mennä toistekin. Olen asunut täällä nyt 30 vuotta ja en edes tiennyt että ihan tuossa vanhan kirkon lähellä on lintutorni.