Eniten minua tuollaisissa tapauksissa ihmetyttää tällaisen tavallisen, suht yhteiskuntakelpoisella tavalla elämään pyrkivän kansalaisen kokema epäloogisuuden huipentuma. Jos auton kuljettajaa ärsytti sinun sääntöjen vastainen ajotapasi, looginen seuraus tästä olisi että kuskin mielestä pitäisi ajaa sääntöjen mukaan. Miksi sitten tämä rikkoi tahallisesti sääntöjä aiheuttaen konkreettisen vaaratilanteen, jos kerta sääntöjä pitäisi noudattaa? Millä syyllä auton kuljettajan mielestä häntä kohtaan olisi oikeutettua käyttäytyä samalla tavalla kun hän käyttäytyi sinua kohtaan? Tuskin millään. Siksi asiaan on ehkä turha etsiä vastausta liikenteestä, koska selitys löytyy jostain muualta. Ehkä kyse on valtapelistä, kun autolla ajaen voi kokea hallitsevansa pyöräilijää. Minä saan tehdä mitä haluan, mutta muiden pitää toimia kuten minä haluan. On tälle ilmiölle varmaan jokin (lääke)tieteellinen nimityskin. Sikäli liikenteessä tätä on hyvä toteuttaa, koska siellä säännöt toimii ennalta arvattavuuden selkärankana.