Valkoiset valheet tai taktisessa tarkoituksessa lausutut epätotuudet kuuluvat olennaisena osana kuvarasteihin. Mutta muuttuvathan joskus tilanteet yllättäen ja suunnitelmat menevät spontaanisti uusiksi. Mun tapauksessa kävi ikään kuin toisinpäin eli elämä tuli - vaihteeksi ihan mukavalla tavalla - väliin enkä päässytkään pyörälenkille.
(Valistunut arvaus olisi kerrankin osunut oikein. Uudenkin rastin kohdalla täytyisi turvautua valistuneeseen arvaukseen, mutta vaikka olen oppinut olemaan luottamatta liikaa omiin muistikuviini, en oikein jaksa uskoa kahteen perättäiseen täysosumaan...)
Helsingin Kilometritehdas ("sosiaaliseen mediaan dokumentoitu poikkitaiteellinen prosessi") kävi muuten Koskelan luolilla maaliskuussa 2016.
Vauhdin lisäksi olisi auttanut lenkin pitäminen riittävän lyhyenä, mikä ei minulta aina ole onnistunut koska en ole osannut olla ajattelematta ettei se tutkakuvassa näkynyt sadealue kuitenkaan jaksa edetä ja sataa kunnolla enää siellä missä sillloin olen.
Sataako näyttäisi olevan yhtä kuin Helsinki Testbedin sadetutkakuva laajemmalla karttanäkymällä.