On tuolla tarjouslistauksessa Kickr v5 ja Neo 2T -trainerien näemmä mainittu niin ikään olevan 10 % alennuksessa mutta tämä tieto ei ole jostain päivittynyt haun kautta esitettyyn listaukseen.
Printable View
On tuolla tarjouslistauksessa Kickr v5 ja Neo 2T -trainerien näemmä mainittu niin ikään olevan 10 % alennuksessa mutta tämä tieto ei ole jostain päivittynyt haun kautta esitettyyn listaukseen.
No nyt alkoi vaimokin valittamaan, että huomaa teho-ongelmat omassa ajossaan, eli ehkä pitää alkaa katselemaan uutta traineria tässä kesän aikana. Pitää alkaa arpomaan Kickr V5 ja Neo 2T välillä. Olen joskus maininnut, että Neo olisi se seuraava traineri kun tarve tulee, mutta se maksaa 450 täkäläistä rahaa enemmän kuin Kickr, enkä ole ihan varma onko se tehonmittauksen tarkkuus ton arvoista kun tehomittareitakin on muutama. Ehkä vaan kärkyn mahdollisia tarjouksia tai muita diilejä ja annan lompakon valita.
Käy koettaa. Ostat sen, mikä tuntuu mukavammilta jaloissa. Noin tekisin itse.
Ulkomuistista lueteltuna seuraavat:
- Neo 2:n maksimivääntö on noin kolmanneksen heikompi kuin Neo 2T:ssä --> voi aiheuttaa luistoa jyrkässä ylämäessä matalalla kadenssilla
- Neo 2:ssa ei ole natiivia tukea läpiakseleille, vaan läpiakselipyörän kiinnittämiseksi täytyy käyttää trainerin mukana toimitettavaa "erikois"akselia
- Yllä olevasta syystä Neo 2:n laakerointi on toteutettu suuremmilla kuulilla, minkä vuoksi Neo 2:n laakeroinnin pitäisi olla Neo 2T:tä kestävämpi
E: kaksi alinta eivät pidä paikkansa, koska myöhemmin selvisi, että SE:ssä onkin natiivi läpiakselituki, joka tarkoittanee samalla myös 2T:n kaltaista laakeriratkaisua.
Niin juu. 2t on muutoksia magneeteissa ja käämityksissä. Tuon vuoksi tehonäyttämäkään ei pysynyt samana.
Itse en ole koskaan huomannut mitään luistoa ykkösessä. Mutta tuo natiivi läpiakseli on todellinen. Eli kannattaa ainakin funtsia minkä pyörän hankkii. Esimerkiksi uuteen bmc teamachineen ei vanhaa neota saa kiinni mitenkään.
Miten tuo läpiakseli-asia oikein tarkoittaa? Mullon nyt Tacx Flux smart. ja siihen saa nykyisen läpiakselipyörän kiinni adaptereiden ja tacxin pikalinkun avulla.
Ajatuksenä myyä fluxi pois ja laittaa tilalle Neo2
Teamachinessa ei ole enää reikää takahaarukan läpi asti.
Kaveri muuten huomasi, että nämä verkkokaupan neot ovat SE mallia. En ole tuollaisesta tiennytkään. Sama, kuin neo2, mutta natiivi läpiakselilla.
https://www.dcrainmaker.com/2021/01/...r-tidbits.html
On todellakin edullinen ostos tuohon hintaan.
Bongasin itsekin tuon maininnan Verkkiksen laatimasta esittelyteksistä, mutta ajattelin sen tarkoittavan sitä, että trainerin mukana tulisi tämä myös erikseen myynnissä oleva adapteri läpiakselipyörille: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...kseli-adapteri
E: Ilmeisesti läpiakselituki on natiivi, kuten paaton yllä totesi. Rose Bikesin adapteriesittelyssä (https://www.rosebikes.fi/tacx-t28352...rainers-876363) on oheinen maininta. Adapteri ei ole ulkoisesti ihan identtinen kuin tuo Verkkiksen versio, mutta rakenne/toiminta-ajatus näyttäisi olevan molemmissa sama.
Compatible Tacx trainers:
• Tacx Neo 2 Smart T2850 (NOTE: NOT suitable for Tacx Neo 2 Smart "Special Edition" T2850.61, as this uses the axle of the Neo 2T Smart T2875 from 2019/Q4 onwards!)
Voi olla, että otan tuon Neo 2:n testiin Suiton tilalle. Suito on nyt kolmatta päivää huollossa ihmeteltävänä, ja lähtökohtaisesti tavoittelen tässä kauppojen purkua. Jos Neo 2 ei jostain syystä olisi yhteensopiva mun pyörän kanssa, niin ottaisin sit varmaankin Elite Direto XR:n tilalle.
E2: Enää mietityttää, että mahtaako tuo Neo 2:n luisto aiheuttaa hankaluuksia? Nimimerkillä Alpe du Zwiftiä ylös 50:n kadenssilla :)
Aika pienet on todennäkösyydet että saisit neon luistamaan alpen mäessä.
Etenkin jos eliten ei oo luistanu niin ei sitten neokaan.
Radiomaston mäessä ja lontoon metron rapuissa voi olla jo paremmat saumat luistattaa vähän, mutta en antais ton vaikuttaa ostopäätökseen.
Vaikea tuosta Elitestä on takuuseen mennä, kun siinä oli oiretta jos minkälaista! Mutta ei tuo varmaankaan miksikään kynnyskysymykseksi muodostu, ja saahan tuon laitteen palauttaa kuukauden sisällä ostamisesta, jos a) tuota luistoa esiintyisi ja b) sen luiston kokisi merkittävässä määrin häiritseväksi.
Tohon verkkokaupan hintaan lähtisi kyllä tuo Neo aika nopeasti tilaukseen jos tarvetta olisi.
Wahookin vaikuttaisi saaneen kickr2018 mallin laatuongelmat kuriin, itsellä nyt neljäs (kyllä, neljäs) malli on kestänyt kasassa jo 200h ajan. Tämä viimeisen laitos oli kyllä heti alusta alkaen paljon jämptimmän tuntuinen ajeassa, selvästi valmistustoleranssit oli muuttunut. Vaihto onneksi wahoolla on toiminut ainakin omien kokemusten mukaan hyvin eikä ole tarvinnut sen suhteen enempi hikoilla, kun lähetti toi ja haki joka kerta laitteet kotoa/kotiin.
Itse en ole koskaan saanut 1. Neota luistamaan. Eiköhän tuo tule esille vain low cad putkelta ajetuissa kireissä, eli aika harvinainen tilanne.
Mä olen saanut ensimmäisen sukupolven (*) Neon luistamaan sekä radiomäessä että Lontoon metron rappusilla. Edellyttää, että ensin pysähtyy kokonaan ja sitten tempasee (mun) maksimiväännön. Näistä jaloista irtoaa maksimissaan noin 1100-1200W hetkellistä tehoa ja viisi sekunttia menee juuri ja juuri yli 1000W. Eli mulla ei luisto ole ongelma.
* mikähän malli mulla on, kun tekniikka on ensimmäistä sukupolvea, mutta tuota kuorta on muotoiltu aivan alkuperäisestä hieman? Mutta tämä ei ole Neo 2. Esim. aika-ajopyörä ei olisi oikein sopinut siihen ihan alkuperäiseen. Olisko ostovuosi joko 2016 tai 2017 syksy? Todennäköisesti 2017.
Mulla on 5 s maksimi 1200-1300 wattia, mutta hyvin harvoin (ei koskaan) tulee tällaisia tehoja runtattua paikaltaan 15 %:n ylämäkeen lähtiessä.
E: mainittu tehohaarukka "mitattu" Elite Suitolla eli todellisuus lienee jotain lähempänä 1000 wattia :)
Sama neo kuin minulla. 1. Se on, muttei aivan vanhimpia. Esimerkiksi magneettien välissä on jo muovipalat.
Tacx Neo 1 (Gen2 - 2018)
Eli 2018 muuttui tuo uudempi malli ykkösestä. Itsekkin taisin ostaa 2017 loppuvuodesta.
Jos tuossa SE:ssä on natiivi läpiakselituki, niin sen laakerit lienevät samalla tavalla toteutettu kuin 2T:ssä --> aikaisemman viestini kaksi alinta bullettia eivät siten pidä paikkansa.
Eskaloitui Neo 2:n varastosaldokin aika nopeasti pienemmäksi päivän mittaan. Aamulla saldo näytti vielä yli 25 kappaletta, reilu tunti sitten noin kappaletta ja äsken enää 7 kpl. Olisin halunut vitkutella viel tilaamisen kanssa ja odotella huollon tuomiota Suiton suhteen, mutta nyt oli pakko laittaa tilaus sisään ennen kuin loppuvat kesken.
Juuh minäkin tilasin Neo2.
No onhan tuo törkeän halpa. Välimallin hinnalla saa toimivan trainerin.
Uusi juonteenkäänne. Jälleenmyyjän oma huolto lähetti sitten kuitenkin laitteen vielä maahantuojalle (Shimano) huoltoon, vaikka Shimanon huollosta aikasiemmin kommentoitiin ensin, etteivät huolla noita laitteita. :rolleyes: Ihme sekoilua kyllä eri osapuolien välillä.
Mua ei kyllä naurattaisi, jos siis olisi vielä trainerikausi käynnissä. Täysin mahdotonta odotella uutta laitetta viikkoja.
No joo, itse en onneksi treenaa trainerilla ihan niin vakavissaan/tavoitteellisesti, mutta ainaki jää tuo Tour of Watopia nyt välistä, kun ei ole laitetta käytettävissä. ToW:n rundeja tosin pystyy vielä jälkikäteen paikkailemaan, niin ei sekään taida miksikään ongelmaksi muodostua.
Onko toi nyt niin ihme sekoilua? Vaikuttaa ennemminkin ihan normaalilta fillaripuolen takuukäsittelyltä ja sellainen sujuva toiminta on se poikkeustapaus jos osuu kohdalle.
Muutaman kerran minulla on kesken harjoituksen Direto pudottanut vastusta reilusti muutaman sekunnin ajaksi.
https://c.mail.com/@6474036967028917...rBMw/ROOT/ROOT
Eilen tämä taas tapahtui kun vaimo tuli omalta ulkolenkiltään. Tämä tehon pudotus tapahtui siis juuri samaan aikaan kun hän tuli kotiin. Hänen Garmin 830 on myös paritettu Direton kanssa. Kun tiedustelin häneltä mihin aikaan hän tuli niin hän sanoi että pyörää autotalliin palauttaessa Garmin oli ilmoittanut parituksesta harjoitusvastuksen kanssa.
Harjoitusvastuksessahan ei ole mitään paritus varmistusta vaan kuka tahansa voi parittaa oman päätelaitteensa jonkun harjoitusvastuksen kanssa. Sitten se on harjoitusvastuksen sisäisestä ohjelmasta kiinni kuinka se suhtautuu toisen paritetun laitteen antamiin komentoihin. Mutta ainakin Direto häiriintyy, mutta onneksi vain hetkeksi.