Näin minä arvelinkin, mutta piti varmistaa. Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Foorumiin voi luottaa kun tarvii jeesiä.
Printable View
Tuleeko näissä SRAMin jarruseteissä, esim Guide R:ssä jarruletkuja mukana? En ole maastopyöriin aiemmin uusinut jarruja, joten pitää varmuuden vuoksi kysyä. Tätä https://r2-bike.com/SRAM-Guide-R-Dis...t-black-glossy olen harkinnut läskipyörään ensi talveksi.
Olisipa erittäin outoa jos ei tulisi. Lisäksi linkissä maininta "Brake line: front 950 mm or 1800 mm rear".
Ketjuna tällä hetkellä KMC X11SL ja tarkoituksena hommata toiset ketjut kiertoon.
Mitä suosituksia? Shimanoa, KMC vai jotain muuta?
Laittaisin samanlaisen. Mutta jos haluaa kokeilla jotain muuta, niin tuosta voi vertailla yhden kulutustestin tuloksia:
https://cyclingtips.com/2019/12/the-...rable-11-speed
https://cdn-ctstaging.pressidium.com...w-1340x649.jpg
Onko levyjarrun/jarrulevyn kiinnityspultit jotain tavallista lujempaa terästä? Voiko niiden sijaan käyttää normaaleja rautakaupan pultteja?
Voi käyttää .
Levyn kiinnityspultit ovat melko matalakantaisia rautakaupasta voi olla vaikea löytää vastaavia
Orkkis pulteissa on yleensä sininen lukkoliima
Fulcrumin (Red Power 29 XL) vapaarattaan toinen laakeri rahisee. Laakereita (koko 28x19x5 ilmeisesti) saa mutta onko mieltä lähteä vaihtamaan pelkkää laakeria? Ulosvetäjää ja/tai prässiä, jos semmoisia tarvitaan, ei ole. Uusia vapaarattaita saa 70 rahaan ja pelkkä laakeri kustantaa siinä 10e, joten vaihtaminen menisi enempi harrastamisen piikkiin.
EDIT: juutuubivideoiden perusteella vanhan laakerin voisi saada pois suht helposti napauttamalla tuurnan tapaisella. Meniskö uusi paikoilleen kierretangolla ja prikkamutterivirityksellä?
EDIT2: Kanuunalla olikin samaa ilmiötä kuin minulla. Yksi kynsistä ei palaudu kunnolla vaan suunnilleen puolitiehen. Minulla jousirengas on silmämääräisesti kunnossa ja istuu urassaan hyvin. Onkohan tuosta mitään haittaa kun 2 muuta pelaa hyvin ja käytännön ongelmia ei ole ollut?
Onnistuin katkaisemaan poljinkammen toisen kiinnityspultin. Onkohan katkenneen palan irtikaivaminen täysin mahdotonta? Läpiruuvaaminen saattaisi teoriassa olla mahdollista, jos jämästä saisi otteen. Vai hankinko suoraan uudet kammet?
Kiitos ehdotuksista. Katkennut pultti (/ruuvi) taitaa olla 4,5 mm paksu. En ole asiantuntija, mutta porattava reikä ei saane olla kovin suuri.
Easton Haven takavanne halkesi nippelin juuresta ja pitäisi vanteet vaihtaa.. Budjetti on rajallinen ja tilalle olen ajatellut dt swiss m1900.. Vai olisiko järkevämpää rakentaa uudet vanteet Eastonin navoilla? ( Takana M1-121 ja edessä M1-112)
On niin naurettavan typerä kysymys että en kehtaa tälle uutta topiccia perustaa mutta mulla on kahdessa pyörässä sekavannesetit ja tietysti etuvanteissa mustat pinnat ja takavanteissa kirkkaat. Onko jotain tussia ym. temppua jolla nuo kirkkaat pinnat saisi mustattua niin että väri pysyisi? Mustista pinnoista tuskin saa kirkkaita ilman järjetöntä hinkkaamista?
Maalarinteippiä ja paukkupullo käteen?[emoji28]
Mitä noloa tässä oikein on, ei kai aikuisen miehen sitä tarvitse häpeillä että haluis saman väriset pinnat eteen ja taakse? Voin vahvistaa että mustalla kynsilakalla ei onnistu :)
Hiomistakaan en suosittele, alkavat ruostumaan ilman pintakäsittelyä.
Tässähän on erinomainen tilaisuus opetella kiekon kasaaminen. Pinnan pituuskin on helppo selvittää kun on vanhat mallina.
Lähes kaikki laatupinnat on mun käsittääkseni rosteria, ei ne mihinkään ruostu mutta ei se musta pinnoitekkaan kyllä mihinkään niistä lähde. Kiekkoja olen kasannut vaikka kuinka, ei tässä oo siitä kiinni etteikö kirkkaita saisi vaihdettua mustaksi mutta kun ei viitsisi hyvää ja ehjää kiekkoa purkaa ja kasata uudestaan ihan vaan sen takia että silmään vähän sattuu kun katsoo pyörää..
^Jos tuolle linjalle mennään niin pitää varmaan kirkkaita nippeleitäkin mustiksi vaihtamaan... Yksi kerrallaan pikkuhiljaa...
Jarrupäivitys alkaisi olla ajankohtainen alamäki touhuja silmällä pitäen.
Pyöränä Fuel EX 7 ja nykyiset jarrut Shimano MT400 180mm levyillä.
Mitä suosituksia 200-300€ budjetilla?
Pärjääkö vanhoilla RT56 levyillä vai suosista uudet?
RT56 levyjen kanssa ei käsittääkseni saa käyttää metallisia jarrupaloja, jos sellaisia joskus laittaa jarruihin, eli voisi noi samalla päivittää, ei toki heti pakko.
Shimanon 7120 ja 8120 menee tohon hintahaarukkaan ja ei pitäs jättää kylmäksi. Myös Shimano 520 kannattaa harkita. SRAM:n jarruista ei omaa kokemusta, mutta ainakin noissa Guide R:issä kahden eri frendin pyörässä ollut ongelmia. Jos olet nykyisiin ollut tuntuman puolesta tyytyväinen niin shimano ei ainakaan suuria yllätyksiä toisi.
Oman sähkärin 7120:iin olen ollut hyvin tyytyväinen. 8120:ssa on bite pointin säätö verrattuna 7120:aan. Molemmissa on reach säätö.
Pitää laittaa mietintään, näyttäisi jop abike-discountilta ainakin löytyvän molempia.
Vanhoja letkuja ei taida saada hyödynettyä? Letkun kiinnitys satulaan ilmeisesti eri?
8000 sarjan XT takavaihtaja ja shadow-kytkin.
Pitääkö se huoltaa ja voidella jos sitä ei ole ikinä käyttänyt? Ja pitäisikö sitä käyttää? :)
Jos kytkin on aina OFF niin ei tarvi huoltaa. Jos se on ON niin tarvii.
Kyllähän se ketju tuppaa läpsyyn maastoajossa välillä ihan maahan asti ilman tuota jarrua. Haittojakaan ei oikein ole jos sen välillä huoltaa.
Aika monessa pyörässä se on pois päältä kun tehtaalta tulevat siinä asennossa.
Täysjäykällä 29:llä ajelu on sellaista hissuttelua, ettei läpsyminen ole ongelma. :)