Oliskohan jollain viitseliäisyyttä mitata tuon 2,2RQ:n korkeutta. Vapaasti seisova kumi vanteella, vaikka kirja gummin päälle vaakatasoon ja siitä mitta lattiaan. Vai onko joku tieteellisempi tapa...
Printable View
Oliskohan jollain viitseliäisyyttä mitata tuon 2,2RQ:n korkeutta. Vapaasti seisova kumi vanteella, vaikka kirja gummin päälle vaakatasoon ja siitä mitta lattiaan. Vai onko joku tieteellisempi tapa...
En punninnu - ei mulla oo välineitä moiseen :p
Se (ainoa) BC- RQ2.2 mikä mulla alkusyksystä oli, repes pahasti kyljestään ja nakkasin sen roskiin. Mut siihen rautaan olis revenny mikä tahansa muukin rengas ... Aika ohkoisilta ne kyljet vaikutti mut kyllä se mulla Stanilla tiivisty ja piti ilmansa. Sellainen muistikuva mulla on, et oli se selvästi kevyempi kun ei-bc versio RQ2.2 UST:stä kun käsissä kokeili.
Tässä satoja kilometrejä Ice Spiker Prota tuijotelleena, aloin miettimään, että ISP olisi loistava XC mutarengas kesällä ilman nastoja!
Kuvio on kohtuu avoin ja korkea, ei tukkeudu ja nappulat ovat jyrkkäreunaisia joka suuntaan.
Mitä ovat muut mieltä?
Tuota, viime syksynä, ensimmäisten pakkasten aikaan vetäsin innoissani ISP:t alle jänölenkille. Ainoa paikka joissa niistä oli mainittavaa hyötyä oli nimenomaan upottava suorämemättäikkö hötöpaska. Setä Z tuli perässä ja katto kummissaan, etteikö se pysähdy ollenkaan, mutta sitten loppu jaloista ruuti. Niinku aina.
Mutta etenee ne yllättävän hyvin upottavassa suorämemättäikkö hötöpaskassa, vaikka melko [2,1] kapeat onkin.
Mutta en kehottais repimään nastoja irti.
Aika kalliit kesärenkaat tulee, mutta jossain vanhoissa ja nastat loppuunajetuissa renkaissa saattais toimia.
WXC300 oli ainakin varsin mainio kesärengas nastattomana. Hyvä rullaus, hyvä pito ja loistava tuntuma kaikilla ajoalustoilla. Olin aika hämmästynyt, kun odotukset oli ihan nollassa.
@ yypy
Mutta onkohan niissä sitten ne korkeat ja terävät nappulat:cool:
Voihan ne sitten vaikka terottaa ne nappulat. :D
2,2RQ UST ~676mm. Renkaan rungon leveys 57mm, nappulat leveimmästä kohtaa 56mm. Nämä mitattuna ETRTO21 vanteella.
Tuossa aiemmin rengasvalintaa pähkäillessäni elin toivossa että contin renkaat on yleensä olleet selvästi ilmoitettua(tässä tapauksessa 850g) köykäisemmät. Minun yksilöt 848g ja 847g, eli melko tasaista laatua.
Mun 2.4 RQ Ust't painaa yli 100g enemmän kuin ilmoitettu. En ole rohjennut laittaa kiinni enkä välttämättä tule laittamaankaan...
@Drop
Eihän nuo vainkaan ole muutaväna:D
Tutustuin ko. kumeihin eräässä liikeessä ja vaikuttivat tosi jämäköiltä ja pitäviltä.
Tosin harmillisesti ovat ehkä liian järeitä enskaan, tosin tiedä millaisia 2010 radat lienee. Toinen vaihtoehto voisi olla Rubber Queen 2.4, joka olisi jonkin verran keveämpi.
:seko:
Onko kokemuksia ko. renkaasta nimen omaan tuolla mainostetulla Black Chili seoksella. Kyllä rengas noin hypistellessä tuntui tosi pitävältä, jos siitä nyt sitten voi vetää mitään johtopääätöksiä. Painoa oli hieman päälle 1,1 kg (kaupan vaaka), joka on enemmän kuin mainostettu 950 g.
Joku vois jo pikkuhiljaa kokeilla 2,2 tai 2,4 RQ:ta (tavallista, ei UST) litkuilla. Se 2,4 olis hyvinkin järkevän kokoinen ja painoinen tavallisena mallina ja pitokin olis varmasti kohdillaan pehmeällä seoksella..
Kerettiin kokeilla jo männä syksynä, tuota 2.2:sta. Enkä usko et 2.4 eroaa mitenkään. Tiivistyy sekä Stanilla että Bontragerin litkulla, hieman aikaa ja kärsivällisyyttä tarttee kun tovin joutuu pyörittelemään ja ilmaa lisäilemään. Alle tunnin kesti tiivistyä. Kokeilin parillekin vanteelle ja molemmilla toimi - DT:n EX5.1d Stanin teipillä ilman mitään vannenauhoja ja DT:n E2200 samalla viisiin. Hyviä kumeja USTeina ja tavallisina, mulla vaan p-kaa säkää (2 kyljestä rautoihin revennyttä 2.4:sta parissa viikossa) kestävyyden kans. Mut uusia tulossa.
Minä kiitän!
Painosäästö olis melkoinen noissa tavallisissa malleissa. 2,2 Tubeless-mallissa kyljet tuntuu kyllä olevan aika järeää kamaa, mutta eiköhän rauta noistakin menisi läpi. Pitänee kokeilla noita tavallsia litkuilla tulevana kesänä.
Mulle tuli just tavalliset 2.4" RQ't, painoa n 825g.
Tohon painoon menis jo taittuva stick-e nevegali 2.5:ki? Oonki katellu niit sillä silmällä mut ei nyt noin raskaita kumeja voi laittaa muualle kuin painovoimapyöräilyyn. Ei näillä keuhkoilla.
Paino vaikuttaa lähinnä kiihdytyksessä, sen jälkeen rullaavuus on ratkaisevampi tekijä. Pitävät kumit sallivat vauhdin pitämisen tasaisempana jolloin kiihdytyksiä tarvitaan vähemmän.
Kyllä mä oikeasti mielummin ottaisin ainakin taakse sen 2.2" RQ'n joka sitten onkin höyhen, mutta vasta kun sitä saa Black Chili kumi-seoksella.
Sulle tulee nyt jo niin järeä pyörä että joudut kumienkin suhteen siirtymään pois sieltä succistelulinjalta. :D
No, ainakin jäykkis kulkee lentäen kun on tehty notkun kanssa voimaharjoituksia...
osaisitteko suositella seuraavat vaatimukset täyttäviä renkaita:
-hinta max 35e
-leveys 2.35-2.4 (x26)
-nojatessa pito tasainen, eli pito ei vaada jyrkkää kallistusta
-paino max 900g
-yleisrengas ympärivuotiseen käyttöön kaikilla säillä (talvella toki nastat)
En tiedä osaanko, mutta yritän kuitenkin :o
Kenda Nevegal 2.35 DTC
Ihmettelin eilen messuilla noita renkaita vierekkäin, ja leveyttä miettimättä näytti kyllä että rubber queenissa on kaksinkertainen ilmatila mountain kingiin verrattuna. Itseasiassa se mk näytti joltain 2.1 tuuman renkaalta. Mitähän tuo yhdistelmä tekee sun ohjauskulmalle? Asteen jyrkempi?
Mä kattelin ja koittelin Rubber Queen 2.4/UST kumia vai oliko sittenkin tavallinen,pehmee liimarengas, mutta UST:it täytyy laittaa Tukholman keikalle keväällä.
Huhuh enpä ole tahmeampaa rengasta ikinä nähnyt, kuin se rain kingi jota messuilla hypistelin. Luulis pitävän missä tahansa.
Joo, oli vielä selvästi RQ'ta tahmeampi.
Mahtaa siinä kivet lennellä noilla tahmakumeilla.;)
Runko suojaa, ja lasit loput. Mun minion dhf super tacky viskoo kans kiitettävästi. Kyl se pitääkin. ;)
WTB:n 40a Prowler MX paiskoo lumenkin seasta sinne ajettua sepeliä ihan kiitettävästi.. ja on kämpässäkin sitten hyvä sepelöinti eturenkaan lähistöllä kun pyörän tänne kantaa... kuka noilla kovilla, ei jäisillä, lumipinnoilla yleensäkään liukastelee?!?! Kun pyöränkin liukuun saattamiseksi pitää nähdä vaivaa.. ja ei muuta kun lisää sepeliä vaan viikon välein, kyllä hyvä tulee... näin meillä.