Olis kyllä hieno saavutus jos pyörän kokonaispaino olisi sama, tai edes lähelle mitä se osien paino on. Jostain sinne vaan sitä painoa kertyy. :)
Pitääkin kysyä onko Kireäpinnainen Korpela tehnyt asiasta tutkimusta. :)
Printable View
Olis kyllä hieno saavutus jos pyörän kokonaispaino olisi sama, tai edes lähelle mitä se osien paino on. Jostain sinne vaan sitä painoa kertyy. :)
Pitääkin kysyä onko Kireäpinnainen Korpela tehnyt asiasta tutkimusta. :)
Täytyy sanoa kun ekaa kevyttä Titaania rakensin niin lähimarketin hedelmävaakaakin käytin, hyödyllistä kun sai aina muistilapun.
Ohiampuja, ihmettelen yhä miten voisi syntyä suuri heitto
20 grammaa enemmän painaa täyteen pumpattu rengas kuin punnitut osat erillään... Jos jotain positiivista niin oli SpeedKing äärettömän helppo asentaa vanteelle.
Väliaika tiedoitus, taas väärin punnittu ja vääränlainen vaaka. Kiekkosetti täydellisenä 3178grammaa. Hyvin tyytyväinen, 370grammaa kevyemmät kuin "Kakkoskiekot".
Entä paljonko ne kiekot painaa?
^674/775 vanneteipeillä. Siis laskettu/punnittu paino meni alle kahdeksan. Kaverin matkalaukkuvaakaa testattiin, ei jatkoon, kolme punnitusta, pitäiskö laskea keskiarvo?
Titaanipyörä painaa aina harmittavat 21 grammaa enemmän. Projekti valmis. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...cd6b805c3c.jpg
^+/- 100g...
että suattaapi olla että on, vuan suattaapi olla, että ei ookkaan...
nuren jutut.
Roikuttiko nure kiekosta pyörää vaiko vaakaputkesta? Vaakaputkesta mittaaminen antaa just tuollain pikkuisen vaihtelevia lukemia. Ja vaakakin taas roikkumaan johonkin ei käteen.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Hower, ja sun jutut mitä lie... Ja taas tippui paino 30grammaa kun stemmi vaihtui!!!
Jalkkis, vaaka oli telineessä ja pyörä roikkui suht tasapainossa. Siis tuo heitto osien punnitusta summasta. Olikos tuo kiekkojen punnitus väärin väärin punnittu?
Simonen, mikä runko?
Eikä kun mua kiinnosti se pyörän paino. Eikös se ole pääasia?
Mutta voi sen noinkin ilmoittaa, mun pyörä painaa about +/- 75g, eli aika kevyt.
:)
^7. jotakin lienee riittävä tarkkuus, +/- 100g...
^Jösses!
se siis on 7.00 - 7.99 +/-100g.
olet punninnut fillaria osa kerrallaan gramman tarkkuudella ja kokonaisenakin; nyt pyörän paino heittelee siis välillä 6,9 - 8,1 kg.
"7, jotakin" kuulostaa kyllä paremmalta kuin 7.99 tai 8.09
^No sanotaan että 7.9 ja jotain, en ehtinyt laskea ja vaaka lähti jo. Piti ostaa muttei Clas Olssonilla ollut hyllyssä.
^ ja tämänhän uskoo kaikki :) siis tuon paino ja laskemisosuuden
Eikä sitä kuvaa näy vieläkään. Ei uskota.
Koomista, mutta jatkakaa.
Periaatteessa tämä väki ei usko jos punnitaan kymmenen kilon painoista palikkaa niin se ei voi painaa kymmentä kiloa, vähintään 11kiloahan se painaa.
Yksikään ei ole esittänyt muuta kuin tuollaista perussuomaista näkökantaa eikä perustelua miksi punnitustapani olisi väärä? Kiva olis tietää perustelut mielipiteille.
Päätön, mitä sä kuvalla teet, kaikki nykyiset pyörät näyttää samalta, mustaa kuitua jollakin somistevärillä... Kertooko kuva sinulle mitään painosta?
Siis noita oikeita keventelyketjujahan on ihan kiva lukea. Valitaan kuituista osaa, viilataan maaleja pois ja rakennetaan kalustosta oikeasti toimivaa.
Mukana kuvia rakentelun ajalta käytetyistä tekniikoista ja jälkikäteen komeasta pyörästä.
Tämä taas ollut ihan pelkkää suunsoittoa.
Kun ei ole ollut tarkoitus mitään kuvagalleriaa rakentaa ja mitä ihmeen tekniikoita vaaditaan, ruuvit kiinni ja sillai? Nuo Dangerin jutut ison firman budjetilla tehdyt on teitä varten jotka kaipaa kuvia ja selityksiä.
Ps. Pyörä on yhä musta ja kuituinen.
Nure, jos olet rehellinen itsellesi, niin kyllähän sinunkin täytyy tiedostaa, että excelsysteemillä pääset itseäsi enemmän miellyttävään lopputulokseen ja sen vuoksi puolustat omaa tapaasi. Mitä todisteeksi vaadittuihin kuviin tulee, niin luulenpa, että jos et niin useassa yhteydessä olisi nostamassa esiin omien pyöriesi keveyksiä ja välillä myös arvostelemassa toisten pyörien ei-keveyksiä, niin ketään ei juurikaan kiinnostaisi. Nyt kuitenkin kaivataan faktaa pöytään puheiden katteeksi, joten ei muuta kuin kuvaa kehiin pyörästä puntarilla, niin voidaan lopettaa tämä spekulointi. Ei tämä ole niin vakavaa katsos :)
Ps. Jos se sun excel-vaaka on joku sellainen viiteen kiloon asti näyttävä digitaalinen kirjevaaka, niin homman pitäisi onnistua niinkin, että punnitset rungon osineen ja kiekot osineen ja lasket ne yhteen. Noin virhemarginaali jää paljon pienemmäksi.
^Vaaka on kahteen kiloon punnitseva ja tarkka. Tarkistus tehty. miksikö muka viiden kilon vaa'alla saisi paremman ratkaisun?
7.960 ja virhemarginaalin saa jokainen itse päättää. Jarrut vielä vaihtamatta.
^^Siksi että jokaisessa punnituksessa on aina virhe ja virheet kumuloituvat.
^Jos saman osan punnitsee kolmasti ja saa saman tuloksen niin kuka määrittää virheen?
Kaheksankiloinen pyörä on ihan jees!
^Niin munkin mielestä ja reilu sata grammaa ainakin vielä poistuu.
Jos vaaka näyttää esimerkiksi pienillä painoilla liian vähän, niin virhe on aina mukana tuloksessa. Vaaka voi silti näyttää "tarkasti" isommalla painolla.
Paremmin aiheeseen perehtyneet varmaan puhuisivat kalibroinnista ja alueen linearisoinista ja sekin voidaan tehdä vain tiettyn tarkkuuteen asti.
Mä tykkään tuosta Nallekarkkikaupasta kovasti punnitsevat suurimman osan osista ja usein verrannut omia punnituksia niin olemattomia heittoja. Tietenkin kun oma vaaka gramman terkkuudella ja heillä kymmenyksen. Punnitsin noita Spacereita jotka painaa 0.4g niin omalla kaksi painoi yhden gramman.
Vaakaa ei pysty kalibroimaan mutta verrokki painoilla (500g, 1kg, 1.5kg) vaaka oli tarkka.
^millaisia ne verrokit ovat, mistä tiedät niiden tarkkuuden?
7.960
oliko tämä nyt sitten erikseen punnittujen osien tai valmistajan ilmoittaman osien painon laskennallinen yhteispaino vai valmiin pyörän punnittu paino?
^^Veikkaampa ettei liike ilmoittele mitään huuhaa painoja. Saivartelu näköjään lempilajisi ;-)
^Punnittu & laskettu.
^Täytyy sanoa ettei tuo sun perussuomainen ajatusmaailma lähinnä huvittaa, ehkä seuraavasti syytät ilmanpainetta tai kummalla puolella litteää maailmaa punnitus tehty. Ehkäpä olen tyytyväinen ettei moisista kommenteista saa muuta kuin huvittuneita hymähtelyitä.
Mä kävin pallon litteällä puolella perussuomalaisten puoluetoimistossa (=mun keittiö) punnitsemassa pari uutta RT-MT800-jarrulevyä. Kummatkin painoivat erikseen punnittuina 110 grammaa ja yhdessä 219 grammaa ja lukkomutterit erikseen 8 grammaa kumpikin ja yhdessä 16 grammaa. R2 ilmoittaa oman punnituksensa perusteella levyn painoksi 107 grammaa ja valmistajan ilmoituksen olevan 108 grammaa.
Mun vaakani on keittiövaaka, jota ei voi kalibroida, eikä sen tarkkuutta ole tarkistettu luotettavilla punnuksilla. Saattaa olla, että vaakani näyttää väärin, tai saattaa olla että mun levyjen tuotantoerä on hieman painavampi.
^Siis jos tuolla periaatteella pyöräni pitäisi olla keveämpi kuin punnitsemani. Veikkaan vahvasti kuitenkin että tuo R2:sen vaaka on huomattavasti tarkempi kuin meidän vaa'at.