Itsellä Hot Bondin on 50 M. Pituutta 184,5 cm painoa 73-74 kg. On sopivan napakat.
Printable View
Oon ollut Löffe-mies jo monta vuotta, mutta nyt noi Skinsit on alkanut kiinostamaan. Pitäiskös Mankulta käydä yhdet hakemassa?!?
*pähkäilee*
Kuinkas monet vaippahousut on voorumilaisen kaapissa? Mulla on kolmet ja se tuntuisi olevan hjuva.
Wanhat Cannarit joita en enää käytä, Vermarcin Focus-bibsit, Löfflerin talvitrikoot (ilman säämiskää) ja tulossa Castellin Cervélo Test Team Thermal Bib Shortsit.
Sportful Giro Bib
Sportful Tour Bib
Sportful Anakonda Bib 3/4
Noihin Anakondiin oon erityisen tykästynyt, vaikkei kesäkuumalla niillä tulekkaan ajettua, mukava vaippa ja sopivan tukevat/napakat. Perskohtaisiahan nää housuasiat on, mut Sportfuliin on meikäläisen persus tykästynyt, yhdet uudet (lyhkäset) tulee per kesä hankittua. Nyt väistövuorossa sportfulin Girot (noista kolmesta ne halvimmat, ja "huonoimmat"). Tilalle tulee taas varmaan hankittua Sportfulia, ehkä jopa Saxo Bankin väreissä.
1. Assos F1:13 lyhyet. (Kalleimmat, mutta ei todellakaan parhaat...)
2. Assos F1:mille pitkät
3. 3 x Francaise des Jeux lyhyet, kesämalli. 2 x valkoinen, 1 x sininen.
4. FDJ lyhyet vuoratut "talvi"-sortsit. (Ehdoton suosikki. Todella mukava chamois, ja erinomainen istuvuus)
5. 2 x AVC Nimes oman seuran sortsit.
6. Nike Dri-Fit, aikoinaan hankittu spinningiä varten. (sisäpyöräilyyn hyvät, henkselien puute vähän häiritsee ulkona)
7. Giant sortsit, hankittu ekan maantiepyörän yhteydessä.
8. Pitkät Giant ajohousut.
9. Pitkät FDJ talvihousut.
10. Pitkät superkylmälle kelille hankitut talvihousut.
...
Ainahan sitä keksii hyvän syyn ostaa uudet, mutta käytännössä on ne yhdet, tai kahdet suosikit joita käyttää melkein koko ajan. Loput on sitten jääneet vähemmällle käytölle mutta hyvä varalla olla olemassa jos suosikit ei ole puhtaat, tai on menossa kurakelillä ajamaan.
Kohta olisi aika ostaa uudet ja laadukkaammat pyöräilyvaatteet nykyisten halpojen tilalle pääasiassa maantieajokäyttöön kohtuulliseen hintaan, eli siis ainakin housut ja jotkut paitasysteemit.
Nyt olen katellut tällaisia: http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=1909
Mitä mieltä olette, onko kellään kokemusta?
Sitten vielä paidat ja Suomesta olisi varmasti mukava saada. Miten noiden Shimanohousujet koot menee yleensäkin?
Itsellä on Pearl Izumin Slice Ultra sensorit, mutta ei niitä voi pitää enää. Jalkaan tuntuvat sopivilta ja ihan mukavilta muuten mutta vehkeitä ahdistaa hieman. Jopa niin paljon että aiheuttivat viime kesänä lisäkiveksen tulehduksen. Eli ei Pearl Izumeja enää ikinä. :D
Kiitos vastauksesta :)
Ilmeisesti noi PI:t ei olekaan niin laadukkaita kuin aluksi ajattelin, ainakin jos ulkomaisiin nettikeskusteluihin on uskomista...
Mut onko kenelläkään kokemusta noista Hi5:n tarjouksen Shimpan 3/4 pöksyistä?
Oli ainakin ihan kohtuu hintaset, mutta en löytänyt mitään kunnon arvosteluja niistä...
Mulla on PI:n jotkut Sencor-mallit, en muista mitkä. Vähän premiumimpaa ne ovat mallistosta.
Niistä voisi kommentoida, että materiaalit ovat aivan ylivoimasia ykkösiä omistamistani housuista. Pehmusteen paksuus massiivinen ja kestävä, kangas todella paksua. Housujen leikkaus ja pehmusteen muoto ovat sitten vähän ihmeellisiä, todella erilaiset kuin muut housuni. Ei ole oikein selvinnyt mihin suunnittelija on tarkoittanut ihmeellisen mallisen pehmusteen, omasta mielestäni se lähtee kiipeämään selkää ylös.
ÄÄni kanssa Nalinin valmistamille tiimiväreissä oleville pyöräilyhousuille. Kun kerran on sopiva koko löytynyt en oikeastaan muuta osta enään. Multa löytyy FDJ:n väreissä pitkät talvihousut ja kesähousut (+ Caisse D'Epargne talvihousut). Lisäksi hyväksi havaittu ihan perus Nalinin välikelin 3/4 pitkät housut (ei tiimi väreissä). Saksan ja UK:n nettiputiikeista saa välillä hyvinkin halvalla vanhoja mallostoja.
Himottaisi kokeilla tuota Pearl Izumin Octane-mallistoa, arvostelujen mukaan parempi kuin edelliset viritelmät :) Toisaalta samaan hintaan saa jo Assokset...tai 2-3 normihintaiset.
3/4-pöksyjä ei tunnu paljon olevan, mutta toisaalta kohta voi melkein jo lyhyillä ajaakin. Siihen asti ehkä selviää noilla talvigalsongeilla.
Noni, tulipa sitten tilattua noi Nalinin PRO-mallin lyhyet henkselihousut, kun PBK möi 70% alennuksella. Arvosteluista päätellen monet tykkää kyseisen firman tuotteista ja kun hinta oli enemmän kuin maltillinen, niin tuskin meni vikaan. Säämiskärasvan kanssa hintaa tuli siis ~41 puntaa.
Terve
Alkaa oleen muut kauden kisakamat hallinnassa, mutta ajohousut puuttuu. Yhet mustat on, Cuben ajohousut. Tykkään nistä paljon ja erityisesti säämiskän koosta. Tässä tapauksessa pienestä sellaisesta. ei tuu lähes ollenkaan eteen, jolloin hengittää paremmin siitä eikä takanakaan oo ylimäärästä.
Hakusessa olis siis lyhyet ajohousut maastoon. Väri on pakko olla valkoinen, (mielummin kokonaan ja mahdolliset valmistajan merkit kyljessä)toiset on mustat ja kurakeleille ja nämä lämpösille kuiville. Vaipan koko mahdollisimman pieni erityisesti edestä. Kuvia oon vähä kattellu ja aika harvassa oli sellatteet. Mavicin yhet, SMS santinin ice. Muita merkkejä ja kriteerit täyttäviä malleja?:) Vähän kiirus alkaa jo oleen, jos painoon meinaa viedä viellä ennen kisoja.
kiitos jo etukäteen:)
Ilikeekö tätä kysyäkään, mutta onkos kukaan testannu ihan tositöpinöissä
Bilteman 18 € pöksyjä :o
Ihmeellisiä ovat nämä ihmisten koot vs. vaatteiden koot joten pistetään vielä paremmaksi: 188 cm, 84 kg ja Hot Bondeista koko 50. Arvoin hetken kokojen 50 ja 52 välillä mutta 52 ei istunut tarpeeksi napakasti. Kokeilin samalla myös Löfflerin "perusmallia" mutta ei istunut kunnolla missään koossa. Assokselta käytän kokoa L vaikka mittataulukoiden mukaan olen selkeä XL. Fl. 13-mallia ostin XL:ää kokeilumielessä yhden parin mutta eivät istu, liian löysät, ja pehmuste ei istu kunnolla peffaa vasten. Polvihousuissa pitää käyttää XL:ää että ulottuvat polven yli, koska jalkaa kumminkin on (sisämitta n. 91 cm.). Kuten täällä jo todettiin niin jopa saman merkin sisällä eri mallit istuvat eri lailla ja voivat vaatia eri koon. En ostaisi housuja tai muita vaatteita netistä muuta kuin jos malli ja koko on jo aiemmin käytössä todettu hyväksi.
Mulla on tollaset housut kokoa L. Pituus 180 cm, paino 65 kg ja jalan sisämitta 82 cm.
Henkselit voisivat olla inasen pidemmät kun seisoo pystyssä, mutta polkiessa pituus on melko sopiva.
Kyseessä on ns. unisex-malli ja ainakin itsellä säämiskä aiheuttaa ongelmia.
Viimesimmässä gyntterilehdessä oli ajohousui testis. Hintaluokassa alle 100 oli shimano ja spessu parhaat. erittäin hyvän arvosanan sai toisaalta aika moni muukin. Verrokkiluokassa (150+€ parhaat oli X-bionic - erinomainen, mavic ja assos erittäin hyvä.
Ja miksiköhän. Kokeilepa laittaa googlen kuvahakuun "why bicycle shorts are black" tai klikkaa alla olevaa linkkiä jos et jaksa tehdä hakua
http://iwannagetphysical.blogspot.co...-marathon.html
Voihan noilla valkosilla housuilla saada jotain psykologista etua (riippuen vähän käyttäjästä), vaikka väittävätkin että painissa ja kamppailulajeissa psykologinen etu on sillä jolla on punaset trikoot :cool:
Kuka myy löffleriä pääkaupunkiseudulla?
Onko kellään kokemuksia Giessegin housuista. Olen itse harkinnut noita lyhyitä henkselihousuja. Urheilupyörästä noita saisi 50 €:lla http://www.suomenurheilupyora.fi/main.php?loc_id=49
Mites nuo Assoksen koot? Ajattelin Assos FI Uno S5 tilata. Pituus 188 ja painoa 73-77kg. L kokoa ajattelin, mahd XL pituuden takia?
Multa löytyy FI.Mille kokoa XL. Ite oon 190/90 ja nimenomaan pituuden puolesta noi on hyvät. Leveyden puolesta noi on tosi napakat mulle, joten jos sama koko pätee molempiin noiden pitäisi olla sullekkin ihan riittävän pienet. Muuten kyllä ottaisin sinuna tuon L-koon.
Giessegistä ei tuntunut kellään olevan kokemuksia, joten marssin urheiluputiikkiin ja ostin Löfflerin hot bond pöksyt. Ihan helvetin kalliit oli, mutta on kyllä ollut hyvät. Kokemuksia:
- ei hierra enää mistään, aiemmissa oli tuota ongelmaa
- perse ei enää ole tullut samalla tavalla helläksi ekan 20 kympin jälkeen
- yläselän lapapuiden välin puutuminen tuntuu hävinneen??? En tiedä onko tuo jotain psykologista, koska olen olettanut että noi puutumisongelmat on johtunut vääristä säädöistä tai ajoasennosta
- kilometriajat parantunut puolella minsalla :p
- ohitin ekat prot IKINÄ syykkeliurallani männä viikolla :D Tosin kaverit taisi jo jäähdytellä, koska ohi puuskuttaessani tuntuivat niitä näitä jutustellen polkevan kohti auringonlaskua. Noh kaikki lasketaan ...
Tuli ostettua vielä toisetkin pökät, Sportfull Anakondat (mistähän toikin nimi tulee:seko: ). En tiedä merkistä yhtään mitään, ja nekin oli kalliit, mutta Italian maajoukkue kuulemma käyttää näitä ... ja suomen hiihtomaajoukkue. Joo, heitamma kommenttia näistäkin, kun keretään jalassa käyttää.
Nimim. köyhän ja helläpersiisen ei kannata ostaa halpaa
Giessegit on ihan hyvät ajohousut. Itse olen jaellut Giessegeillä satunnaisesti 80-luvulta lähtien, ja tyytyväinen on saanut olla. Ostaa vain tarpeeksi napakat, se on tärkein kriteeri housujen ostossa. Väljää ei saa olla! :cool:
Juu kyllähän sitä piti eilen synttäreiden kunniaksi käydä hakemassa suosioon nousseet hotbondit.
Tänään 2h metsälenkin jälkeen tuntuivat juuri niin hyviltä kuin olettaa sopii. Ei hierra, ei hankaa, ei puudu, istuu mainiosti ja muutaman löffler-vaatteen omistavana luulisin, että nämkin kestävät kovaa käyttöä.
Enimmäkseen olen nyt viime kesän ja nyt alkukauden käyttänyt Mavicin bokserityyppisiä housuja. Niissä ei tosiaan ole henkseleitä, mutta pysyvät ihmeen hyvin päällä ja tuntuvat mainioilta.
Maksoin bondeista 119e ja en näkisi, että ne nyt mahdottoman kalliit olivat.