Alkujaan tämän lähetti
J T K
En ole kyllä vakuuttunut siitä, että esim. nykymuotoisen Tourin yhteismitan muuttaminen muutamalla satasella toisi douppauskynnykseen muutosta.
Se että ajetaanko 3500km tai 3000km, tipauttaisi etappien keskimittoja n.20km:lla, jos ajetaan 18 päivää. Mä luulen kyllä, että jos aineet saataisiin kokonaan pois, niin kolmea viikkoa alkaa luomuna tuntumaan aika ylivoimaiselta, jolloin kahdenkin viikon hinkkaaminen alkaa olla ihan riittävä. Mutta se on toinen kysymys sitten, vaikuttaako suurten GT-kisojen formaatin muuttaminen aineiden käyttöön isossa kuvassa. Tokihan nekin ovat kauden kohokohtia ja TDF tietysti lajin suurin etappikisa järjettömällä markkina-arvolla. Itse voisin kyllä seurata muunkinlaista GT-formaattia ei siinä. Suostuuko siihen miljardi muuta katsojaa niin en tiedä :)
Olisko kyse enempi siitä, että nykymuotoinen kilpailukalenteri, pistesysteemit ja talleissa vieläkin d-menneisyydessä ryvettyneet pyörivät mukana, tallien taloudellinen paine on valtava ja takeita ei ole toiminnan jatkumisesta vuotta pidemmälle, hyvä jos niinkään kauan. Ei se hirveästi ruoki puurolinjaa.