Juuri näin, ellei aiheuta näkyvää/oletettavaa häiriötä/vaaraa muulle liikenteelle.
Printable View
Juuri näin, ellei aiheuta näkyvää/oletettavaa häiriötä/vaaraa muulle liikenteelle.
Kysymys: Jos tarvitsisin satulatolppaan sopivaa ISOA vesitiivistä säkkiä pitkänmatkanvaihtovaatevarustesäkiksi, ostaisinko tämän?:https://varuste.net/Ortlieb+Seat-Pack?_tu=71235
Vai onko olemassa halvempaa/parempaa/heti saatavilla olevaa varustesäkkiä (sama kiinnitys)?
kokemuskertomukset ko. säkeistä suosituksineen tervetulleita.
https://bikepack.pl/en/seatbags/8-repack-x.html
Minulla on tämmöinen, ei moitittavaa.
Onko jarrupalojen merkkien välillä suurta eroa? Nyt on SLX:n mukana tulleet palat kiinni. Onko kaikki muut palat samaa tasoa vai voiko palojen merkkiä vaihtamalla saada lisätehoa jarrutuksiin? :cool:
Kyllä,paloja vaihtamalla voi vaikuttaa tehoon ja tuntumaan ja äänimaailmaankin.Hyvin pitävät saattavat sitten kulua nopsaankin.
Levyissää sit usein on mainittu millaisia paloja ne tykkää syödä.
Miulla on tämä
https://www.revelatedesigns.com/inde...-bags/Viscacha
Ihan jees. En osaa verrata muihin enkä sanoa mistä nopeiten sais tilattua.
Mistä mä löydän PK-seudulta sellasen eristetyn juomapullon, jossa vesi ei jäädy pikkupakkasilla ja sopii vielä fillarin pullotelineeseen?
CamelBak Podiumkin on kokemukseni mukaan paljon parempi kuin ihan tavallinen juomapullo. Kun olosuhde on 0°C...-5°C haarukassa ja ajoviima on 20-25km/h, normaalissa pullossa lämmin vesi tai urheilujuoma alkaa muuttua hileiseksi tunnissa ja vähintään pullon suulake jäätyy umpeen 1,5h jälkeen. Väittäisin että Podiumissa suulake alkaa jäätää vasta 2,5h kohdalla, ja neste on pääosin juoksevaa vielä senkin jälkeen.
Olin jo tietämässä että Toni & Tonilta, mutta älysin sentään tarkistaa: sekä http://www.tonitoni.fi/juomapullo-deboyo-termos että http://www.tonitoni.fi/juomapullo-turacio-thermo-harmaa kuuluvat näköjään tällä hetkellä "Tuote ei olesaatavilla" -kategoriaan (koska fiksummat osasivat tehdä hankintansa ajoissa).
Mulla vähän sama ongelma koska repussa pitämäni vakiotermospullot eivät korkeutensa vuoksi mahdu. Jossain ruotsalaisblogissa näin mielestäni oivallisen ratkaisun jossa sopivankokoinen metallinen termospullo istutettiin normaalin juomapullon leikattuun sisäosaan. Sellaisia päivä- tai sunnuntaihiihtoretkitermospulloja aion itse lähteä etsimään tavallisista paikoista jos vaikka onnistuisi löytämään.
Minulla on juurikin tuo metallinen termos, muovisen pullon leikattuun alaosaan istutettuna. Siitä on melkein mahdoton juoda vauhdissa, kun saranoitu korkki osuu lippaan. Hankin Berliinin Decathlonista muovisen B-Twin-juomapullon, jossa on tuplaseinämärakenne. Sitäpä onkin jokseenkin mahdoton puristaa, ainakaan paksummilla hanskoilla ajon aikana. Molemmat kyllä estävät nesteen jäätymisen, metallinen paremmin.
mikäs ***** nyt on kun katos kännykästä tapatalkista fillaritori eikä sitä mukamas löydy takasin ?
Tuosta hiukan erilainen ratkaisu, josta ei itsellä vielä niin kovin paljoa kokemuksia: https://www.prisma.fi/fi/prisma/muum...della-korkilla . Mahtuu telineeseen, ura pitää pullon paikoillaan, hyvä hanskat kädessä avattava kierrekorkki, melko hyvin eristetty ja onhan se hieno :) Toisaalta taasen tilavuus ei häävi ja ehkäpä vähän klohmo, jos vain pikkupakkasille tarve.
Retki termos 0,5 L menee myös plo telineeseen eikä kolise esim. sukka päällä :) Hanskat kädessä käyttö onnistuu korkkia avaamatta (pikanapit korkin päällä) , juominen mukista ..
Tuo menee suoraan telineeseen kun on just oikea halkaisija, eikä kolise. Helppo käyttää ja juoda ajaessakin. Pitää kympin pakkasella neljä tuntia kuuman kuumana. http://www.motonet.fi/fi/tuote/56750...omapullo-530ml
Nyt kaksi vuotta kestotestattu, ja käyttö jatkuu. Just ostin toisen kun on näköjään alessa.
Mistä johtuu, että usesti näkee Fatbikeissa Racefacen kammet? Itsellänikin on omassa fattiksessä ja ei kyllä vakuuta Racefacen laatu sitten tippaakaan. Keskiö kitisee ajossa jatkuvasti niin, että hermo menee. Kolmessa muussa pyörässäni on Shimanon kammet ja eipä kitise yksikään noista. Huvittavinta on se, että Fattistä ei ole edes rasitettu pahemmin ja kilometrejäkään ei ole paljoa kertynyt. Nyt se siis seisoo ties monettako kuukautta käyttämättömänä kun ei tuota kitinää ajaessa jaksa. Sekin vituttaa kun vaihto Shimanon laatu osiin tulee maksamaan varmaan päälle 150 euroa.
Stravassa on tätä nykyä Premium-käyttäjille Beacon-palvelu, joka kertoo esim. perheenjäsenille missä päin luuraa jos ei kuulu lenkiltä kotiin. En kuitenkaan ole Premium-käyttäjä, enkä ajatellut ryhtyäkään, mutta olen välillä harkinnut jotain tuollaista appsia, jotta tarvittaessa läheiset voisivat nähdä missä päin oikein olen. Kenelläkään mitään kokemuksia Androidiin sopivasta paikannuspalvelusta? Esim. Lookout?
Mielellään myös sellainen, että sitä voisi seurata vain tarvittaessa, eikä kyttäillä milloin vain.
Löytyykö tietoa mistä hankkia tuollaiset pedal spacerit ja vielä ainoastaan quusioavaimella kirrattaville (eggbeaterit). Ei onnistu grinderilla ajot talvipopoilla tai sitten monot hankaavat itsensä puhki kampia vasten ennätysajassa. Bikefit:n putiikista mokomia yritin tilata mutta yritys töksähti ristiriitaan (avs mismatch). Missään muualla ei moista ole sattunut joten enpä kehu tuota liikettä enempää. Nordic Bikefit myy samoja palikoita mutta vain ilmeisestikin ainoastaan jälleenmyyjille. Ja niitä ei sitten taida tällä planeetalla ollakaan?
Noi kyl joutus laittaa pihtien kans polkimiin ;https://www.sjscycles.co.uk/pedals-c...dal-extenders/
Se sopivuus 6-kolo kelpoiseksi kait edellyttäisi et tuossa adapterissa olisi läpireikä."putkena" tuo ehken ei kestä ?
Kampiveljeksilhän on saatavana pidempiä polkimenaksleita,+5mm pidempiä ku vakiot.Näinkö riittäis ?
Saako Polar Flowsta tuhottua muutamia kymmeniä harjoituksia jotenkin kätevästi?
^ no ei saa googletuksen perusteella. Kuhan ärsyttää joskus vajaa vuosi sitten siirtämät tiedot vanhasta kellosta.
^kiinnostaisi, että millä tavalla ne haittaavat? Mitä jos et vain kattelis niitä? Tai sit poistat yksitellen.
~haittaa ja haittaa, mutta kun vajaa vuosi sitten laitoin M400 Polarin ja aloin eka kertaa käyttämään Flowta, sain päähäni siirtää edellisestä kellosta harjoitukset Flowhun sen personal rainerin, vai mikä se olikaan, kautta. Siinä ei ollu GPS:ää ja mukaan lähti vain kelloon tallennetut harjoitukset joita muistaakseni mahtui 99kpl tai sitä luokkaa.
Nyt kokonaisyhteenvedossa näkyy sen edellisenkin tunnit, mutta matkassa vain sen uudemmat. Tuolla nyt sinänsä mitään väliä ole, mutta ajattelinpa vain että olis voinu jättää uppimatta ne vanhat tonne.
Kyynärpäihin ja polviin varmaan jotkut syndit pitäis hommata, kun tuo jäällä konttaaminen alkaa pidemmän päälle tekemään aika kipeää. Missäs pk-seudulla kannattaisi käydä suojia sovittelemassa? Jotkut sellaiset semikevyet mallit, että menee housut ja takki vielä päälle mukavasti, koska ajan ympäri vuoden.
^mää olen tykännyt G-formin suojista. Vaikka enhän mä edes juurikaan käytä niitä. Omani ostin Ibikesta, mutta onhan niitä vaikka missä. BikeCompanyllakin.
Kiitos vinkistä. Hain kuitenkin lähikaupasta, eli ylävitosesta troy leen speed sarjan suojat. Jotain iskusta kovettuvaa älymateriaalia. Ekat suojat itselle, joten katsotaan kauan noita jaksaa käyttää. Varmaan ainakin aina ilman nastoja ajellessa talvella nuo joutaa vaatteiden alle.
Kuinka tiukka pitää etuvaihtajan jousen olla? Tuntuu että mun maantiepyörän vaihtaja 10s105 on turhankin jäykkä ja vaijeri+vipu joutuu turhan koville. Tulee kyllä uudet hilppeet vaijeriin, mutta pitäisikö vaihtaa vaihtajakin?
Jäykkä se on ja uudessa myös. Vaijeria ei pidä kiristää liikaa, se rikkoo jotain ja palautusjousi tuntuu vielä jäykemmältä.
Mistä löytyy keskustelu 27.5" vs 29"?
Ketjujen tehopuhdistus bensakylvyllä - juu vai ei? Onko vähän liiankin tehokasta?
Vai sittenkin PineLine -kylpy?
Valopetroli voisi olla helpoin vaihtoehto. Sitä saa litran pulloissa vähän joka paikasta. Kun sinulla lienee roinanpolttotynnyri talosi pihalla, likaisen jäännöspetrolin voi käyttää roskien sytytykseen. Roihahtaa huomattavasti hillitymmin kuin bensa.
Tässä pientä maalaushommaa tein, ja nyt kyselen että mihin sen tärpätin (jolla putsasin telan ja pensselin) voi hävittää? On pullossa noin puoli litraa.
Minä olen putsannut ketjuja ja muitakin osia moottoripesu-aineella.
Niin siinä etiketissä lukeekin, mutta missä semmoinen paikka on? ei ole koskaan ollu tarvetta.