Joo, tätä epäilen kanssa. Ei riitä selvästikään litku paikkaamaan tota.
Printable View
^Eikösten litku oleksi vähän eri puolella renkulaa? Litku pyörii renkaan ulkokehällä ja pinnat on renkaan sisäkehällä. Ei se litku kuitenkaan lennä paikalleen.
Onkohan venttiilin sielu rikki, vai mistä johtuu kun rengas tyhjenee n. kahdessa päivässä, ja aina avatessa venttiili ruiskii vähän litkua ja sielu poistettaessa se on litkusta märkä?
Onko porukka litkuttanut noita swalben liteskin kyljillä olevia kumeja? Poitsun 24" fillariin laitoin Rocket ronit jotka eivät ole TLE kumit, mutta löysin valmistajan sivuilta että nuo LiteSkinejä voisi käyttää ilman sisureja, mutta kyljistä saattaa olla vaikea saada tiiviiksi?
Litkutin juuri Orangella sekä Jumbo Jimejä että Nobby Nic / Hans Dampf kombon ja piti laakista ja paineet pysyy. Aikaisemmin Stanin normilitku on ollut sellainen että se tihkuu kyljen läpi.
No tulipa kokeiltua. Etunen nousi hyvin kompuralla vanteelle ja jonkun verran tihkui litkua renkaan ja kumin välistä ja kyljistä. 3 tunnin jälkeen, ei isommin kupli mistään ja pysyy tiiviinä ~20psi:n paineilla. Takarengas taas ei meinannut nousta millään vanteelle. Litkut suihkusi vanteen ja kumin välistä. No peltorit ja suojalasit päähän, kompuralla kivikovaksi ja näin nousi. 3bar paineella pysyy tiiviinä eikä vuoda, mutta heti kun paine laskee niin alkaa vanteen ja kumin välistä kuplimaan...saa levätä yön yli kovilla paineilla ja katotaan mitä se huomenna sanoo. Veilkaus vaan on, että ei matalilla paineilla pidä. Stanin normilitkua noissa on sisällä.
Edit:
No kyllähän ne siitä tiivisty. Paineli käsillä kumi/vanne liitoksen läpi, niin litku pääsi joka paikkaan hoitamaan hommaansa :D
Mikäs nyt olisi Se Litku? Tähän asti käyttänyt Stan’s Racea, mutta tämä viimeisin pullo ilmeisesti jotain ylivuotista kamaa, kun ne ”hiutaleet” on kovettuneet sellaisiksi herneiksi. Iloisesti rapisee takarengas… etuseen laitoin sitten Schwalben litkua.
Ja mikä on todennäköisyys, että litkuttaessa vähintään toinen rengas on vasten pyörimissuuntaa? 200% sanoisin. Eikö sitä v*ttu ymmärrä tyhmä katsoa sitä viimeistään ennen kuin laittaa litkut sisälle. Ei.
Mä oon käyttänyt tätä. Paikkauksen toimivuudesta ei ole kokemuksia mutta tiivistänyt kaikki renkaat ongelmitta. Seuraavaks menee perus stania kun tuo oli loppu ja näyttää kyllä olevan nytkin.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...000db52218.jpg
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
^ sama supersealant on nykyään itselläkin käytössä. Tämä on se the aine. Kannattaa kokeilla!
Lähetetty minun SM-G780F laitteesta Tapatalkilla
Oliko tää sellanen, että jokainen ilmoittaa suosikkilitkunsa? Magic Milk.
Nallekarkkikaupassa on tuota supersealantia.
^Ja CRC:ssä tai Wigglessä.
Minä käytän oravalitkua on hyvää
(vähänalkaaottaapäähännämäsuomenväännöks et)
^Pitää paikkansa. Justiinsa pähkäiltiin poppoolla, kuinka huonoja nimiä eri merkit monelta aihealueelta ovat suomeksi. Englanniksi vähän iskevämpiä.
Rotko, Tykkilaakso, Omena minäPuhelin, Notko, Ruusu, Tappi, Erikoistunut, Kuutio ja mitä näitä nyt on.
https://tekniikanmaailma.fi/presta-v...iden-ongelman/
Siis onko tuo nyt ollut suuri ongelma? Tai onko se 44,90€ arvoinen ongelma?
Itsellä ei ole ollut vielä kertaakaan ongelmia ja vuosia jo olleet käytössä.
Suurempi virtaus asennettaessa...kyllä minä ainakin asennettaessa otan sielun irti tai oikeastaan otan jo rengasta tyhjennettäessä ja sitten kun rengas nostettu kompuralla hyllylle niin venttiilin rungon kautta litkut sisään ja sielu paikalleen. Tuon uuden kauttahan se ei onnistu.
Tubolito-keskustelusta johtui mieleen, että kuinka moni on oikeasti joutunut turvautumaan varasisuriin kesken lenkin? Eli tubeless-rengas antautunut, litku ei paikkaa, kamelinpaska ei auta jne. Onko tullut ihan onnistumisia sisurin kanssa?
Monessa paikkaa on varoiteltu sitä, että tubeless-renkaat ovat valmiiksi saattaneet kerätä kymmeniä pikku kiviä sisäänsä, joita ei välttämättä huomaa tai edes löydä sisuria laittaessa. Nämä kuitenkin potentiaalisesti porautuisivat sisurin läpi sitten. Tältä pohjalta voisi kuvitella, että paksuin, vahvin ja raskain sisuri olisi paras valinta, että pääsisi ajamalla takaisin kotiin. ja Että lateksi- tai tubolito-sisurin voisi kuvitella olevan huonoin vaihtoehto tällaiseksi varasisuriksi.
Itsellä menossa vasta ensimmäinen tubeless-rengaspari. Ei ole tullut vastaan tilannetta vielä, että sisurille olisi ollut käyttöä. Kamelinpaskaakaan en ole vielkä tarvinnut. Niin että roudaako noita sisureita ihan turhaan mukana, jos ne on seulasina heti muutaman kilometrin jälkeen....
^Mä oon ajanut tubelessina heinäkuusta 2007 asti* ja kerran (2013) olen laittanut sisurin kun seitinohut rallirane (ei-TLR) repesi kyljestä. Kamelinpaskaa en ole käyttänyt vaikka niitäkin on mukana kulkenut joitain vuosia.
Omassa käytössä tubeless on ollut lievästi sanoen luotettava. Satulapussukassa kulkee silti sisuri mukana vieläkin, lienee jo hapertunut vaihtokuntoon.
*EDIT: eikäku olihan vuosien 2009-2013 crossari sisureilla ja perseestä sisurielämä olikin. Retrobaaripyörässä edelleen sisurit, tänä vuonna ajoja toistaiseksi 0 km siten myös 0 ongelmaa.
Itsekin olen maastopyörän perus kitistä, mitä kantaa joka ajolla mukana, tiputtanut sisurin kokonaan pois.
Jos lähden pidemmälle seikkailulle, mihin otan repun, niin sinne se sisuri tulee mukaan, kun reppu jokatapauksessa selässä.
Sisuri on mukana maastossa, sorateillä ja maantiellä. Useamman vuoden olen tubeleksena ajellut ja kerran olen sisuria tarvinnut. Hyvin kesti silloin kotiin asti. Jotenkin alaston olo, kun on joskus lenkille lähtenyt ilman kumia :D
Kyllä itse alan kallistumaan siihen, että maxxalami ja vaahtopuollo on kaikki mitä lenkeillä tarvitsee mukana kantaa. Ei ole tosiaan flättejä tullut vuosiin.
Mutta... Kun noita pitkiä lenkkejä hinkkaa 2c lämmössä ja vesisateessa, niin sisuri, paikat ketjutyökalut sun muut kulkee kuitenkin aina lenkeillä mukana. Ei se rengas välttämättä itseltä mene, mutta ei niitä kavereitakaan tuonne susille voi jättää. Mitä enemmän ja mitä isommalla porukalla ajaa, sen varmemmin kaikki menee joskus rikki.
Hyvä pointti. Lenkkikaverilta olen saanut milloin ketjulinkin, kumihanskat tai energiageeliä.
Ehkä alkuperäinen kysymys jäi vielä vähän epäselväksi... että kuinka hyvin se sisuri siellä tubeless-renkaan sisälle vaihdettuna sitten kestäisi. Tämän otannan perusteella oletettavasti 100% (kaksi kahdesta) pääsi varasisurilla kotiin.
Ihan samalla tavalla se siellä kestää, mitä normaalissakin renkaassa. Tubeleksen kanssa joutuu olemaan vähän tarkempana, koska hiekka jää sinne märän renkaan sisään tosi helposti kiinni. Eikä tekisi mieli tutkia rengasta kunnolla sen läpimennen kiven vuoksi, mutta pakko se on.
Pidemmäksi aikaa sisuria ei kuitenkaan kannata ainakaan stanin litkujen kanssa jättää. Litku haperruttaa ajan kanssa sisuria. Mutta tuo tietystikkin vaatii jo kuukausia aikaa.
Jossain nettikaupassa oli Continentalin sieluja 10 tai 20 pussi halvalla mutta missä?
Orange Sealin olen erityisen tehokkaasti havainnut tukkivan noita sieluja. Stanilla en ole juurikaan havainnut sitä ongelmaksi. Sielut niin halpoja, että helpoin vaihtaa sellainen kun tarvetta ilmenee.
Mistä sielun tukkeentumisen huomaa? Ihan tosissaan kyselen, kun itseni ei ole noita tarvinnut vaihdella. Tietysti jos tietäisi sen olevan tukossa, niin sittenhän näitä joutuisi ostamaa repullisen.
Ehkä olen tottunut tarkistamaan paineet ennen jokaista lenkkiä, ja kun ajaa lähes päivittäin, niin eipä nuo ole ikinä jumiin menneet.
Itsekkin tarkastan paineet ennen joka lenkkiä. Pyöriä on liikaa, niin ei jokaiselle tule ajoa päivittäin :D
Alkuun se prestan tatti alkaa liikkumaan nihkeästi ja pikkuhiljaa ei kulje enään ilma oikein kumpaakaan suuntaan. Tai näin ainakin minulla on käynyt. Voisihan sen sielun ottaa irti ja putsailla, mutta en ole jaksanut alkaa hieromaan...noita vehkeitä saa hieroa muutenkin ihan tarpeeksi.
Velobiasta, Hämeentieltä ostin kasan noita sieluja joskus...en tiedä onko enään valikoimassa.
Itse puhdistan tubeless-venttiilin sielut julmasti tärpättiin kostutetulla rievulla. Useimmiten litkujen lisäyksen yhteydessä - eilen tuli tämä rutiini tehtyä samalla kun nastarengas (toisessa kiekkoparissa olevana) pääsi ajoon taas 7kk tauon jälkeen.
Ei tosiaan/näemmä maksa maltaita https://www.ebay.com/itm/133853183025. Saksan amazonissa tyyriimpää äkkiseltään katsottuna.
Stanin litkuista race-versio on tehokas pakahduttamaan sieluja, ainakin jos menee kapeaan renkaaseen sitä tunkemaan. Originaali sisältää vähemmän partikkeleja, mutta kun säilyy paremmin talven yli => tätä pistin sisään reilusti sepelivaurioiden estämiseksi. Ei tubeless -ongelmia itsellä.