^Alkukesästä viimeksi Caffelatex paikkasi isomman aukon ja ennen kaikkea toimi odotetusti. Nyt ei litkua näy missään. Ihmettelen siis edelleen että missä mättää.
^Alkukesästä viimeksi Caffelatex paikkasi isomman aukon ja ennen kaikkea toimi odotetusti. Nyt ei litkua näy missään. Ihmettelen siis edelleen että missä mättää.
^Työnnä paikka läpi, ja katso alkaisiko sitten litkua isommasta reiästä tulemaan?
^Tämä taitaa olla seuraava siirto. Tökkään Dynaplugin sisään ja katson mitä tapahtuu.
Ei niinkään tubeless-ongelma, mutta väänsin eilen schwalben x-onet vittorian inserteillä Fulcrumin kiekoille. Jos contin gp5000 on tiukka, niin tää oli siitä vielä pykälän tiukempi. Sai vääntää ja murjoa ihan kunnolla.
Schwalben 3 euron rengasmuoveille suositukset. Ohuet, mutta riittävän leveät, menevät pieneen tilaan ja kestävät vielä kunnon vääntöä.
https://www.bike24.com/p2143823.html
Nyt kun tässä on parjattu näitä gravelkingejä ja itelläkin oli tuossa vähän hankaluuksia, niin nyt kun tuli uudet kiekot graveliin (DT Swiss ER1600 db23) ja Gravelking+:t nousi vanteelle kuin unelma, eli kyllä vaan taas saa kiitellä näitä DT:n kehiä kuinka helppoja näille on nostaa renkaat. Vaikeudet siis johtu noista WTB tcs kiekoista.
Mitäköhän kannattaisi seuraavaksi kokeilla kun WTB:n vanteilla oleva Vittorian Terreno Dry ei suostu pitämään ilmoja. Tarkennuksena kyseessä takarengas, eturenkaan osalta homma toimii ongelmitta. Takarengas tyhjee kahdessa vuorokaudessa. Tehdyt toimenpiteet, tarkistettu Stansin litkun määrä, kyljistä tai pinnojen rei'istä ei näy tulevan litkuja ulos, venttiili irroitettu ja heiluteltu kiekkoa jotta myös venttiilin juureen menisi litkua, muttei siltikään pidä ilmoja. Uusi venttiili vai onko vielä joku kikka mitä kannattaisi kokeilla?
Löytyi se vihdoin ja viimein vaikka meinasi jäädä huomaamatta kun niin pieniä kuplia ja hitaasti tuli venttiilistä. Venttiilin sielu oli päässyt löystymään ja siitä vuosi vähän, nyt vuorokauden jälkeen tuntuu paineet pitävän.![]()
Eilen meni pinna poikki navan puolelta lenkin loppuvaiheessa. Perillä huomasin, että kyseisen pinnan vanteen reiästä valui vähän litkua. Nyt ilmat ei tahdo pysyä sisällä, vaan tyhjenee hiljakseen. Liekö pinnan katketessa lähtenyt tubeless-teippi siltä kohtaa vähän irti?
Voi olla että on tökänny reiän teippiin siinä kun on menny katki.
^Eikösten litku oleksi vähän eri puolella renkulaa? Litku pyörii renkaan ulkokehällä ja pinnat on renkaan sisäkehällä. Ei se litku kuitenkaan lennä paikalleen.
Kanuuna muokkasi tätä : 27.09.2021 at 21.38
Onkohan venttiilin sielu rikki, vai mistä johtuu kun rengas tyhjenee n. kahdessa päivässä, ja aina avatessa venttiili ruiskii vähän litkua ja sielu poistettaessa se on litkusta märkä?
Onko porukka litkuttanut noita swalben liteskin kyljillä olevia kumeja? Poitsun 24" fillariin laitoin Rocket ronit jotka eivät ole TLE kumit, mutta löysin valmistajan sivuilta että nuo LiteSkinejä voisi käyttää ilman sisureja, mutta kyljistä saattaa olla vaikea saada tiiviiksi?
Litkutin juuri Orangella sekä Jumbo Jimejä että Nobby Nic / Hans Dampf kombon ja piti laakista ja paineet pysyy. Aikaisemmin Stanin normilitku on ollut sellainen että se tihkuu kyljen läpi.
No tulipa kokeiltua. Etunen nousi hyvin kompuralla vanteelle ja jonkun verran tihkui litkua renkaan ja kumin välistä ja kyljistä. 3 tunnin jälkeen, ei isommin kupli mistään ja pysyy tiiviinä ~20psi:n paineilla. Takarengas taas ei meinannut nousta millään vanteelle. Litkut suihkusi vanteen ja kumin välistä. No peltorit ja suojalasit päähän, kompuralla kivikovaksi ja näin nousi. 3bar paineella pysyy tiiviinä eikä vuoda, mutta heti kun paine laskee niin alkaa vanteen ja kumin välistä kuplimaan...saa levätä yön yli kovilla paineilla ja katotaan mitä se huomenna sanoo. Veilkaus vaan on, että ei matalilla paineilla pidä. Stanin normilitkua noissa on sisällä.
Edit:
No kyllähän ne siitä tiivisty. Paineli käsillä kumi/vanne liitoksen läpi, niin litku pääsi joka paikkaan hoitamaan hommaansa![]()
Benny muokkasi tätä : 13.10.2021 at 20.18
Mikäs nyt olisi Se Litku? Tähän asti käyttänyt Stan’s Racea, mutta tämä viimeisin pullo ilmeisesti jotain ylivuotista kamaa, kun ne ”hiutaleet” on kovettuneet sellaisiksi herneiksi. Iloisesti rapisee takarengas… etuseen laitoin sitten Schwalben litkua.
Ja mikä on todennäköisyys, että litkuttaessa vähintään toinen rengas on vasten pyörimissuuntaa? 200% sanoisin. Eikö sitä v*ttu ymmärrä tyhmä katsoa sitä viimeistään ennen kuin laittaa litkut sisälle. Ei.
Mä oon käyttänyt tätä. Paikkauksen toimivuudesta ei ole kokemuksia mutta tiivistänyt kaikki renkaat ongelmitta. Seuraavaks menee perus stania kun tuo oli loppu ja näyttää kyllä olevan nytkin.
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
^ sama supersealant on nykyään itselläkin käytössä. Tämä on se the aine. Kannattaa kokeilla!
Lähetetty minun SM-G780F laitteesta Tapatalkilla
Oliko tää sellanen, että jokainen ilmoittaa suosikkilitkunsa? Magic Milk.
Nallekarkkikaupassa on tuota supersealantia.
^Ja CRC:ssä tai Wigglessä.
Minä käytän oravalitkua on hyvää
(vähänalkaaottaapäähännämäsuomenväännöks et)
Kirjanmerkit