Viikossa tuli minun pakettini (fillarin osia), ei mitään moitittavaa.
Printable View
Viikossa tuli minun pakettini (fillarin osia), ei mitään moitittavaa.
Onko kellään kokemuksia tuotteen palauttamisesta tähän puljuun?
Palautusehdoissa lukee että b-d tarjoaa ilmaisen kuljetuksen yli 50€ tavaroille ja sen alle pitää maksaa itse. Minä olisin palauttamassa alle 30e arvosta tavaraa, eli onkohan mitään järkeä lähteä tähän rumbaan.
Kymppi postikuluista ulkomailta on kyllä edullinen hinta, ja viikko ihan kohtuullinen aika... Monessa Europpalaisessa nettikaupassa maksaa postikulut Suomeen noin 15 € tai yli riippuen paketista.
Sain mielestäni hyvää palvelua Bike-Discountista. Tilasin eilen muutamia osia "tarkan miettimisen ja harkinnan jälkeen". Kuinka ollakkaan
muistin pari tuntia tilauksen jälkeen, että unohdin jotain pikkusälää. Menin tutkimaan pystyisikö tekemääni tilausta muokkaamaan ja lisätä
tavarat siihen. No ei pystynyt. Sitten tein vaan uuden tilauksen ja kiroilin, kun täytyy taas maksaa postituskulut. Löyhästä päästä kärsii
lompakko, ajattelin.
Tänään tuli sitten sähköpostia Bike-Discountilta, jossa kysyttiin olenko tosiaan tehnyt kaksi tilausta. Samassa viestissä sanottiin, ettei
niitä tilauksia voi yhdistää, kun olen maksanut luottokortilla. Lupasivat kuitenkin peruuttaa molemmat tilaukset jos haluan. Tottakai
halusin, kun ei ole kivaa maksaa parin euron tarvikkeista 10 € postituskuluja.
Peruivat tilauksen ja tein uuden missä oli kaikki tarvitsemani. Nyt vaan odotan tuleeko kohta mieleen jotain jonka taas unohdin.
Kaupasta hyviä kokemuksia.
Radon pyörä tuli viikossa kotiin ja ei pahaa sanottavaa kauppan käynnistä muutenkaan.
Pyörä tuli ehjässä paketissa ja oli säädöissään kasauksen jälkeen.
Laitetaanpa tännekin omia kokemuksia Bike-Discountista. Olen tilannut kaupasta neljä kertaa ja aina on paketit tulleet ajallaan perille. Hinta myös kohdillaan. Pyörien takuuasioista sitten hieman erilainen tarina:
Radon ZR Team pyörästä hajosi rungon liitos satulaputken juuresta. Bike-Discount pisti pienen väännön jälkeen uuden rungon myöskin melko nopeasti, mutta se oli valmiiksi viallinen (emäputki vääntynyt ja alaputkessa ruhjeita). Noh, sitten taas viestittelyä Bike-Discountin kanssa, mutta tässä kohtaa ilmeisesti mielenkiinto asiakaspalveluun katosi, sillä vastausta viesteihin ei alkanut kuulua. Siispä puhelin kouraan ja soittoa lafkaan. Noh, pyysivät laittamaan lisää kuvia lähettämästään rungosta. Sitten taas odotellaan ja ei ala mitään kuulua. Uudelleen soittoa ja tällä kertaa pyysi tekemään reklamaation ja lähettämään rungon takaisin heille. Nyt runko on viimeisimmän tiedon mukaan Radonilla tarkistettavana ja käsittelyaika 2-3 viikkoa. Hyvällä tuurilla saan uuden ehjän rungon kahden viikon päästä.
Mukavasti tässä on mennyt ajokausi pilalle Bike-Discountin sekoilun takia, kun on joutunut olemaan 3kk ilman maasturia. Itse pyörään olen siis ollut todella tyytyväinen, mutta kun kyseessä on Bike-Discountin oma merkki, niin takuuasioihin he ilmeisesti pystyvät suhtautumaan vähän niin ja näin.
Ainiin, kannattaa olla myös tarkkana mitä runkoa he tarjoavat tilalle jos tällainen tapaus tulee eteen. Minulle tarjottiin alkuun vanhemman mallin ZR Teamin runkoa, joka on siis aivan erilainen näihin uudempiin verrattuna. Tämän kokemuksen perusteella tuskin enää ostan Bike-Discountilta pyörää, jos ei sitten ole kunnon alessa että jaksaa säätää mahdollisten takuuasioiden kanssa.
Täytyy yhtyä muiden harmitukseen, ei tästä puljusta saa vastausta yksinkertaiseen spostiin. Väärän kumin lähettivät. Automaattivastauksessa luki että voi mennä 7 päivää, mutta se on ylittynyt jo aikoja sitten.
Ensimmäistä kertaa tilasin ulkomailta pyörän ja paikaksi valikoitui tämä, eipä nyt kovinkaan positiivista vaikutelmaa saanut, kun varastossa olevan fillarin pakkaamiseen meni pari viikkoa ja sen jälkeen vielä muutama päivä ennen kuin saivat raahattua postiin.
Myös dhl pitänyt huolen etten vain liian nopeasti pääse uudella pyörällä ajelemaan, kun paketin matka Hampurista Suomeen on kestänyt jo 5 päivää...
Omien kokemusten perusteella otaksun että kaikki mikä näyttää olevan B-D:n varastossa ei ihan siellä sitten kuitenkaan ole.
Myyvät siis tukkurin varastosta ja ketju toimii vielä siten että tilaavat tavaran ensin B-D:n varastoon asiakastilausta vasten ja siitä tulee vielä yksi mutka.
Kappas, viimeisimmässä B-D -tilauksessa Posti oli oppinut uuden tempun: sain sähköpostin "Osoitteeseen katukatukatu 3A3 on tulossa paketti BLA123123BLA. Jos et ole paikalla, se viedään noudettavaksi postista" ja linkki yksinkertaiseen webbikäyttöliittymään josta sai klikkailtua välityksen pakettiautomaattiin. Älköös ihmetelkö, tämän pointti näytti olevan lähinnä "kerro heti oletko kotona sitten joskus ensi viikolla", eikä hetinyt, kuten sanamuodosta voisi olettaa. Oma seuranta pysähtyi tähän vaiheeseen moneksi päiväksi, mutta silti vähän reilu viikko pe->ma toimitusaikana kokonaisuudessaan.
Miten tuo db:n best price homma toimii ? Yksi pyörä olisi toisaalla satasen halvemmalla myynnissä kuin heillä. Hyvittävätkö rahat jälkikäteen vai kannattaako olla yhteydessä ennen tilausta asiakaspalveluun ?
3kk sitten tuli BD:stä kaikenlaista roinaa, mutta paketista puuttui pieni yksittäinen takapakan ratas sekä pakkauslista. Ratas teoriassa on voinut pudota pahvipaketin välistä, mutta tuskin sentään pakkauslista. Joka tapauksessa, pikkutavarat olisi voinut pakata isompaan muovipussiin, että olisivat pysyneet matkalla paketin sisällä…
Tein ilmoituksen asiasta ja sain vastauksen, että ilmoitus on vastaanotettu ja tiketin numeron, sen jälkeen ei mitään. Olen kysellyt silloin tällöin, missä mun ratas (joka sähköpostiin kirjoitin, mikä ratas) menee ja miten tämä tiketti (tikettinumero) etenee – ei vastausta, paitsi tänään, 3kk jälkeen: ”Dear ***, which article are you missing? Please send us a picture of the article.”
Ratas maksaa 3€, mutta tuo vastaus – priceless. :)
Lähetä samassa hengessä kyva tyhjästä laatikosta? ;)
Muistaakseni laitoin s-postia, jossa tilausnumero ja linkit halvempiin tuotteisiin.
Olivat hyvittäneet sen visa laskussa ainakin
Nonii, 3kk on kulunut ja sain vihdoin uuden ehjän rungon. Innoissani aloin lyömään osaa kiinni ja takarenkaan kohdalla alkoivat palikat loksahtelemaan päässäni... Bike-Discount on lähettänyt minulle 27,5" rengaskoon rungon, kun pitäisi olla 29". Uskomatonta! Jälleen kerran on reklamoitu ja toivon saavani rahat takaisin tai vähintään jotain hyvitystä tästä aivan käsittämättömästä sähläyksestä. :mad: En voi kyllä suositella kenellekään kyseistä puljua, vaikkakin hinnat ovat varsin kilpailukykyisiä.
Komeeta :) Kaikki muut kikkareet vaijereita myöten tietenkin jo paikallaan?
Minullakin on ollut vähän sellainen mielikuva Bike-Discountista, että tavara kyllä tulee ja on ihan oikeakin, mutta takuuasioista tai mistään ongelmista tuo kanssa on aika turha alkaa vääntämään. Vie sen viallisen osan suoraan ämmässuolle, niin pääsee helpommalla.
Ihan päinvastaista, Kuoville ja ja mulle tuttuja lamppuja olen takuuseen saanut ainakin kaksi, yhdet Vauden sivulaukut myös, enkä muista että aikaakaan ois hirveesti mennyt.
Tilasin itse tuolta tuota best price hommelia käyttäen Jumbo Jimin. Se kysyy vaan linkkiä siinä kun painaa sitä best price hommaa myyjän sivuille joka myy halvemmalla. Haluavat myös tietää postikulut kilpailevasta firmasta. Sitten vain menet kassalle ja maksat sen normihinnan esim luottokortilla. Sitten meni päivä tai pari niin veloitus oli tehty kortilta sen kilpailevan firman hinnan mukaan. Eli toimi hyvin ja juuri niin kuin lupasivat.
Yaiks! Näyttää että Bike-Discount yritti Saksan päässä lähettää paketin jonnekin muualle. Alla oleva seurantakoodi tuli siis jo ennen paketin Suomeen tuloa. Toivottavasti tulee mitä tilattu ja ehjänä.
Lainaus:
The shipment was misrouted and could not be delivered. The shipment will be readdressed and forwarded to the recipient.
Oho! Voiko olla, että vuosikausia jatkunut postin täysin käsittämätön työvoiman haaskaus työssäkäyvien ihmisten kotioven koputteluun toimistoaikoina olisi vihdoin loppumassa?? Toki eipä tuo nyt kauheasti lämmitä, jos se paketti ohjataan automaattiin tai toimipaikkaan useamman päivän viiveellä, mutta oisko kuitenkin jotain valoa tunnelin päässä. Katsotaan, miten meikän paketeille käy..
Kylläpä kesti osien lähettäminen tällä kertaa kauan. 3 päivää meni tilauksesta lähetysilmoitukseen. Taitaa olla kevätruuhkaa.
To/pe välisellä yöllä tilasin jarrut ja maksoin paypalilla, pe 11:30 tuli lähetysilmoitus seurantakoodi.
Ainakaan täällä ei ole mitään viivettä tuossa toimipaikkaan tai automaattiin ohjauksessa. Jos pakettia ei saada toimitettua, on se noudettavissa postista samana päivänä pakettikoodilla. Toki, jos jää odottelemaan, että posti tuo sen paperilapun noutamista varten, viivettä voi ollakin.
Tilasin fillarin ja muutaman kilkkeen 31.3. Tähän päivään mennessä ei ole tilauksen statukselle tapahtunut mitään niin kärsimättömänä laitoin s-postia ja kyselin että missä mennään. Sain muutamassa tunnissa tälläisen (vakio?)vastauksen:
"Your ordered bike is currently in our final-assembly and will be picked up by DHL within the next couple of days.
You can follow the orderstatus on the internet (after the pickup) with the tracking-number which you will then receive in a seperate e-mail.
Thank you for your patience!"