Oisko kellään emaxin omistajalla ylimääräisenä alkuperäistä satulaa? Malli taitaa olla Selle Royal Essenza. Googlaamalla ei mistään verkkokaupasta kyseistä mallia löytynyt.
Printable View
Oisko kellään emaxin omistajalla ylimääräisenä alkuperäistä satulaa? Malli taitaa olla Selle Royal Essenza. Googlaamalla ei mistään verkkokaupasta kyseistä mallia löytynyt.
Minulla on, onko vanha mennyt rikki?
Juu. Tänään sössin maiharit jalassa pyörän päältä pois käydessä. Oli vähän huono maasto kohta ja jalka ei tahtonut nousta yli. Raapasin sitten kunnon vekin tuohon satulaan
Tämä akseli. https://m.bikester.fi/thule-thru-axl...ea-772164.html . Sopi hyvin emaxiin niin sai peräkärryn hyvin kiinni ja pystyy taas kuskaa muksua
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moi,Oon miettinyt EMAXin ostoa, olis liikkeessä valittavana vanhalla moottorilla 200e halvemmalla kuin uusimmalla EP8 moottorilla, kannattaako tuo 200e satsaus tuohon uudempaan moottoriin?Kävin molemmilla malleilla koeajolla mutta ei siinä kyllä pystynyt huomaamaan eroa mootoreiden välillä, eipä siinä tullut ajettuakaan kuin korttelin ympäri mutta luulis että selvät erot olis siinä saanut esille
Minun mielestä kannattaa ottaa uusi. Onhan siinä paljon parannuksia vanhempaan, 20% enemmän vääntöä , taloudellisempi ja vielä parempi muokkaus mahdollisuus. Mutta kuinka kestää ja toimii niin se on arvoitus.
Jos vain 200e ero ota uusi, mulla vanha ja tosi tyytyv mut kehitystä tapahtunut ja parempi jälleenmyynti arvo tulev.
katsoin tunturin sivuilta että muuten osat samat, mutta moottori eri, onko tuossa muutettu jotain muutakin kuin pelkkä moottori?Muutenhan raati tuntui kyllä olevan varsin yksimielinen
Itsellä ollut tuo eMax EP8 moottorilla nyt muutaman viikon, enkä kyllä ole katunut. Kerkesin juuri ennen foorumin kaatumista liittyä foorumille ja kirjoittaa ensitunnelmat pyörästäkin tähän ketjuun, mutta näytti kaatuminen hävittäneet sekä tunnuksen että viestin. Tuo EP8 kyllä tuntuu erittäin hyvältä käytössä. Itsellä tosin ei ole kokemuksia tuosta E8000:sta. Muutamalla Boschilla on tullut aiemmin ajettua. Verrattuna Boschiin, vastus tuossa EP:8ssa on todella olematon, kun avustus loppuu ja moottoriääniä ei oikeastaan ole.Ominaisuuksista en ole varma, että mitä kaikkea tuohon vanhalla moottorilla olevaan viime vuoden malliin olivat päivittäneet. Itselle tuli yllätyksenä, että edessä oli tuo 203mm jarrulevy, kun 180mm levyn jarrutehoja täällä oli valiteltu. Etujousitetun mallin joustothan on kasvaneet 100mm->120mm. Nämä molemmat kyllä nyt näyttäisi olevan Tunturin sivuilla myös vanhemmalla moottorilla olevassa versiossa, mutta tulikohan nämä vasta viime vuoden malliin? Ainakin vanhalla moottorilla olevan mallin kuvassa on edelleen pienempi jarrulevy.Kannattaa näiden olemassaolo ainakin varmistaa, mikäli vanhalla moottorilla olevaa harkitsee. Itsellä ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa tuosta EP8:sta.Varusteluna tuohon on tullut laitettua Red Cycling productsin hissitolpa ja Lezyne Macro Drive 1000 valaisin. Molemmista löytyi hyviä kokemuksia täältä foorumeilta, niin uskalsi tilailla. Tuo 440/125mm hissitolppa menee juuri ja juuri tuohon L koon eMaxiin ja pisimmässä asennossa on sopiva tällaiselle 183cm kuskille. Yhtään lyhyemmillä jaloilla voisi nousta turhan korkealle.
Mulla on toi vanha emax. Hissitolpa tuli laitettuu mutta talvella en uskalla oikein leikkii sillä. Huomenna otan emaxin Ylläkselle. Lasketella eka 10 laskuu sitten 10-20km pyörälenkki. On se ihan kiva pyörä vetää pitkin ylläksrn fätti polkuja.
Kyllä se kestää, olen käyttänyt hissitolppaa surutta alle 15 pakkasissa.
Kyllä tuolla varmaan sopivan ajoasennon saa, mutta ongelmana voi olla, että korkeimmassa asennossa nousee liian ylös. En ainakaan huomannut, että tuossa olisi ollut mitään rajoitusta maksimipituudelle. Itsellä toimii hyvin, kun vapauttaa tolpan korkeimmilleen, niin on silloin sopiva ajoasento. Mutta tuota maksimipituutta ei siis saa L koossa yhtään alemmas. Voi olla hankala jos vapautettaessa ei saa suoraan oikealle korkeudelle, vaan joutuu hakemaan oikeaa korkeutta aina kun nostaa tolpan ylös.Ennen tilausta otin alkuperäisen satulatolpan pois ja mittasin normi rullamitalla, että se meni juuri tuon 44cm sinne istuinputken reikään. Kannattaa varmaan tarkastaa tuosta M koon mallista miten siinä on. Voi olla että se lyhyempi versio 405/100mm olisi tuohon M kokoon parempi, mutta se näyttää edelleen olevan bikesterista loppu.
175/81 cm tässä, ja 43 cm runko. Minulla on "Brand-X Ascend Dropper Seatpost Black 31.6mm x 410mm 120mm" ja se on oikein sopiva, yläasennosta jää pari senttiä laskuvaraa. Riippuu jalkojen pituuksista, mutta itselle tuo 440 olisi liian pitkä.
Joo, siten se pitää ollakin että dropperin korkein asento on se sopiva. Ja siksi just kyselen, kun Bikesterissä ei ole sitä lyhyempää enää. Voisitko mitenkään mitata etäisyyden seat clampistä satulan kiskon alareunaan, kun dropper on max. yläasennossa ? Sen avulla voisi arvioida, että jääkö satula liian ylös.
Aika tasan 19cm on seat clampin yläreunasta satulan kiskon yläreunaan.
Mulla on L koko ja se 440/125 red cycling. Olen pikku ukko 176cm/95kg. Hyvin saa jalat asentoon. Ite poljen normisti että saa melkein jalan suoraan. Aina polkenu niin.
Katsonu 203mm levyy eteen. Mitkä käy suoraan? Levy + adapteri. On varmaan ketjussa jossain.
Painolla ei ole suurta merkitystä tässä hissitolppajutussa, mutta sisäreiden pituudella on. Pikkuisella ukollakin voi olla pitkät raajat.
Kaikki 6-pulttiset levyt sopivat, jos sinulla on Shimanon jarrut niin shimanon levyn paksuus on sopiva ja toivottavasti riittävän laadukas levy. Sitten tarvitset 180 - 203 mm adapterin. Minulla taitaa olla tuo: https://www.rosebikes.fi/shimano-dis...t-rear-2664359 Seuraava päivitys on sitten nelimäntäinen satula eteen.
Kiitos Harald. Laitanpa tilaukseen.
Kysynpä täällä ihan teoreettinen kysymys. Jos hommaisin nykyisen Spectral:Onin rinnalle uuden eMax EP8 koneella, niin pystyykö moottorit vaihtamaan päittäin? Eli saisin Spectraliin uuden EP8 koneen ja Tunturilla mentäisiin E8000:lla. Sama akku noissa taitaa olla ainakin...
EP8 ja E8000 ovat tietääkseni eri kokoisia, uusi aika selvästi pienempi.
Sanoisin että vaikka ne voisikin vaihtaa päivittäin, se suurin ongelma lienee Emax+EP8 saanti tai oikeastaan ylipäätänsä Emaxin löytäminen jostain liikkeestä
Perjantaina muuten haettiin kaks Emaxia E8000 moottorilla. EP8 mallisia ei tällä hetkellä eikä lähiaikoina saa varmaan mistään.
Maaliskuun lopulle ainakin Bikeshopin verkkokauppa näyttää. Mites meneekö 45cm malli vielä 161cm naiselle? Tai miten tuo GZR advantage 43cm?
Sähköfätti harkinnassa täälläkin ja eMaxin 45cm/M-koko todennäköisesti menee tilaukseen. Mitat ~178/~86 (apinakerrointa siis on - sylimitta ~192, mutta ehkä se ei vaikuta...:). 50cm/L myös kävi aluksi mielessä, mutta ehkä tuo M on kuitenkin ketterämpi ja sopivampi lopulta? Tuntuu, että aina näissä on jossain välillä M-XL arpomassa sopivaa...
Itse olen 174cm ja mulla M koon runko, aika lyhyt tuntuu olevan satula-tanko väli, piti viritellä satula mahdollisimman taakse ja satulaa sai nostaa aika ylös että on sopiva mutta toisaalta ei menaa kunnolla jalat yltää maahan kun takamus satulassa.
Eilen kävin ekan maasto lenkin, 1h20min ja reilut 17km pelkkiä talvisia polkuja, ehkä minuutti-pari mahtui TRAIL:lla ajoa, muuten ECO(medium) ajoa, 11-13 pakkasta. Akkua kului yks pykälä vaikken aivan täyteen ollut ladannut, tuntuu ettei ecolla ajaen ainakaan kesällä saa kulumaan loppuun päivässä. Paino alkaa kutosella joka osaltaan varmaan säästää akkua
Mulla L koko ja johhny5. Itellä painoa 95. Kyllä virtaa kuluu ihan kivasti. Stunlockerilla pudonnut tehoja. Vielä vetää econ avustusta vielä alemmas.
Kuinkahan korkealle (turvallisesti) satulan saa eMaxissa (M-koko) säädettyä tolppaa vaihtamatta? (Tunturin tiedoissa löytyi vain halkaisija 31,6mm) Tolpat useimmiten jotain luokkaa 30cm ja maastovehkeissä ehkä enemmän?
Tuumailin, että jos kampi on 17cm, satulaputki 45cm ja sisäjalka luokkaa ~85cm, niin satula+tolppa täytyy olla vielä n. 23cm. Luulisi, että se on sitten ok, jos jää n. 10cm vartta sisään? Ainakin sen tolpan on syytä päättyä jonkin verran yläputken alapuolelle, jotta satulaputki kestää.
Viimeistään sitten hissitolppaa hankkiessa täytyy miettiä tuota tarkemmin.
Piti käydä tallissa ihan mielenkiinnosta katsomassa. Meillä on perheessä "yhteiskäytössä" 45cm koon Emax (M). Teoriassa minulle pieni ja vaimolle & pojalle suuri. Matalan yläputken takia jopa 155 cm poikani pystyy ajamaan pyörällä ok. Itse olen 187 / 89 cm ja runko on aikas lyhyt, mutta kohtuudella pystyy ajamaan. Ao. kuvassa tolppa minun säädöissä. Näyttää jäävän noin 13 cm putkeä sisään eli jotain 40 cm tolppa.
https://i.ibb.co/vv4K0b0/20210218-133918.jpg
Taisi vuorokaudessa mennä Bikeshoppiin tulleet EP8 eMaxit, kerkesin itselle 45cm version tilata ja nyt jännätään onko tuo liian suuri yhteispyöräksi. Jos on niin varmaan saisi myytyäkin palautuksen sijasta tässä markkinatilanteessa.
Löysin lopulta Tunturin sivuilta jotain tietoa geometriastakin https://www.tunturi.fi/wp-content/up...triat-2020.pdf
Erikoista että kaikissa on sama head tuben pituus. Jos kaikissa on sama haarukka ja keulakulma, niin eikös tuo tarkoita että myös stack on sama? Eli silloin kysymykseksi koon suhteen tulee ainoastaan pituus/reach ja standover korkeus. Katsoin että esim. Canyonin Dudessa joka koossa headtuben pituus kasvaa 25mm.
Onkohan stunlockerissa tarkka toi akun kunnon näkeminen ? Mulla on siinä 87% ja 21 latausta .. mietin vain että ei sen noin nopeasti pitäis heikentyä
Ei mennyt, puolet kuormasta tuli ilman akkuja kun tehtaalla oli käynyt pientä pakkausvirhettä. Akut ovat matkalla ja vapautamme myyntiin vielä melko suuren erän kunhan vain saapuvat. Arviolta maaliskuun ensimmäisellä viikolla, kannattaa pitää sivuja silmällä tilausta varten.
-Visa
www.bikeshop.fi
Eilen sain oman emaxin huollosta takasin.
Uuden moottorin olivat vaihtaneet koska edellinen alkoi pitää rutinaa 250km kohdalla. Kaksi kertaa kiristelivät jtn mutta kummallaki kerralla sama naksuminen ja rutina palas.
Vähän yli 900km ehdin ajaa tuolla vanhalla motilla.
Nyt on eMax kotiutettu (Postin kuriirin toimesta =D). Tuli yllätyksenä, että näissä ei enää ole rungossa moottorin pohjapanssaria - taitaa koskea EP8-versioita (olin jotenkin onnistunut tuon väistämään, vaikka mielestäni aika tarkkaan ketjun luin ja melkein jo reklamoin asiasta, mutta onhan tuo aika ilmeistä markkinointimateriaalin perusteellakin :).
Ensitöiksi tietenkin polkimien ja ruuvien kiristyksen jälkeen säätelin rungon omaan kokoon (onneksi tuli lopulta valittua M/45 koko, vaikka harkitsin L/50). Seuraavaksi asensin Lezyne Macro Drive 1000 -valaisimen ja siinä valojen kytkemisen jälkeen tuli toinen yllätys, kun totesin ettei se valojen päälle saaminen mitään sovellusta vaatinut (jotenkin sitä aina muodostaan vääriä oletuksia ja pelkää pahinta tai ymmärtää väärin - ehkä sovelluksella saa jotain automatiikkaa säädettyä tai koskee jotain tiettyä laitetta tms.). Huomenna testilenkkiä... Harmi, kun keli ehti muuttua - toivottavasti laite pääsee oikeuksiinsa pehmeillä lumipoluilla.
Moro.
Auttakaahan miestä hädässä. Omistan Emax 8000lla moottorilla ja nytten sen polkimet, sekä rattaat pyörii vaikkei polkisikaan. Siis kun poljennan lopettaa, ja nostaa jalat polkimilta, niin ne jatkat liikettään. Välillä yrittää pysähtyä ja kuuluu vapaarattaan naksatus. Pääsääntöisesti itsekseen pyörii äänettömästi. Tämä vain kun on pyörän päällä. Jos nostaa takarenkaan ilmaan ja polkaisee, niin toimii normaalisti.
Mikä voisi olla mennyt rikki?
Onko kukaan testannut minkälaisen matkan pääsee täydellä akulla? Nollasin trip mittarin edellisen latauksen jälkeen ja ajoin vain pelkkä työmatkaa maantie/pyörätie. 2 viikkoa pyörä oli myös ajamatta. Akku aina sisällä lämpimässä. Suurimmaksi osaksi eco avustuksella ajettu. Kuskin paino noin 75kg. Pääsin siis täydellä akulla vain 43km. Tähän testiaikaan sisältyy pitkä ja kylmä pakkasjakso.