Tekemisen meininkiä :)
http://vimeo.com/60191164
Printable View
Tekemisen meininkiä :)
http://vimeo.com/60191164
Hyvät oli polut tänään, kiitoksia tasapuolisesti kaikille.
Huomenna tour de J:pää, lähtö 800 Saunakallion Siwalta. Kolutaan J:pään talvipolut.
Kiitoksia Heculle ja koko pumpulle antoisasta lenkistä!
Joo, koivet otti pienet krampit loppumetreillä, eipä ole ennen noin pahoja tullut vastaan! Tuntui hetken, kuin olisi ollut kaksi rautakankea jalkojen tilalla. :D
Tänään oli kyllä tosi kiva lenkki. Kiitoksia hyvästä seurasta ja lenkin vetäjälle se suurin kiitos :D Norjan pojat näyttää vähän mallia tässä http://www.youtube.com/watch?v=dSxPzKdLy5s Tulevaa kesää odotellessa ja niitä mutakelejä :eek:. En tule huomenna mukaan etsi sisäistä pyöräilijää kotosalla.
Mahtava lenkki oli tänään ISO kiitos Hecculle:) Vauhtikin oli justiin hyvää. Eli mukava PK lenkki sykkeellä 128..
Hyvä oli Talvitour alkupaloineen ja jälkiruokineen. 6 hemmoa tänäänkin viivalla, naatiskeltiin helmipoluista joita Heccu tarjoili hyvällä sykkeellä.(Eilen kun tiisselin lämpimäksi sai niin tänään meno oli varsin vauhdikasta loppuun vielä kirraten, hyvin äijä vetää:D).
Nyt palautusta ja huomenna taas ketjut kireelle.
Huomenna juhlistetaan 5v-hääpäivää vaimon toivomuksesta Helsingin Kiipeilykeskuksessa <3. Mutta maanantaina voi varmaan taas ajella.?. Forecan 10 päivän ennusteen perusteella ensi viikonloppunakin voi ehkä vielä ajella :eek:
Yritän päästä aamulla mukaan. Kuinka pitkän lenkin meinasitte ajaa? Täytyisi varmaan puolen päivän aikoihin lähteä kotiinpäin..
Jahas, ne olis tän vuoden ekat kisat aika tarkkaan neljän viikon ja yhden päivän päästä. Tarttee ruveta hommaamaan fillarinkuljetustelinettä. Ei ole kattotelineitä eikä koukkua autossa, joten takaluukkuun kiinnitettävä malli olis hakusessa. Ainut hatchbackiin sopiva malli, jonka olen löytänyt on Thule ClipOn 9103. Onkos kellään käsitystä, mistä sais Thulea edukkaasti?
Hommaa ertsi kunnon kattotelineet esimmäisenä. En tiedä minkälainen pirssi sinulla on mutta tässä ammattilaisen vinkki.
No tämän takia ei kannata välttämättä uutta autoa alkaa värkkäämään, mutta aivan loistava syyhän se olisi. Uudessa autossa matalat kattokaiteet johon käy kuin nyrkki silmään siihen tarkoitetut kattotelineet, ai kun se hivelisi silmää yhdessä kilpaa kauniisti paistavan kevätauringon kanssa. Niin ja vaimokin olisi varmaan samaa mieltä.
Ai niin se ammattilaisen vinkki, no se on tässä:
Thule Outride http://www.thule.com/fi-FI/FI/Produc...le-OutRide-561
Tähän saa adabterin myös 15 mm tai 20 mm etuaksilalle.
ProRide on myös hyvä mutta fillari on tässä telineessä hieman levoton ja eturengas vapajaa aina hivenen.
Ja sitten tavaraa kauppaamaan :)
Jos sinulla on kattokaiteet (perinteinen, korkea malli) niin minulla on sinulle myydä siihen soveltuva kattoteline, ja edullisesti kotiin kannettuna.
ProRidestäkin voisin luopua niin hommaan toiseksi kattotelineeksi heti Outriden.
Jos kiinnostaa niin soita.
Fillaria ei kannata laittaa auton perään roikkumaan. Se paskottuu ja pölyyntyy alle aikayksikön.
Fillari pitää kuljettaa mielellään auton sisällä ja jos se ei ole mahdollista niin katolla. Katolla tosin kesähelteillä hyttyset, kärpäset ym lentävät sontiaiset liiskottuu etuhaarukkaan ikävästi kiinni. Tähänkin on lääke olemassa >> jeesusteippi tai vaseliini.
Ja jos päädyt siihen auton vaihtoon niin autan siinäkin sinua mielelläni ;)
Ertsi: Hessumobiilista olen ostanut omani (ClipOn 9104), oli ainakin pari vuotta sitten halvin. ClipOn on ihan hyvä teline mutta ei pärjää kunnolliselle vetokoukkuun asenettavalle helppoudessa ja tukevuudessa. Fillari ei väpäjä laisinkaan kun viitsii köyttää pyörän hyvin kiinni (liinalla etu- ja takapää kiinni). Jos harkitset koukkua muutenkin, laita koukku. Mua harmittaa vieläkin kun vaihdoin RideOnin ClipOniin pois edellisen autonvaihdon yhteydessä, sillä pari kuukautta vaihdon jälkeen laitoin koukun :(
Katolle en laittaisi pyörää: paljon askartelua irrottamisessa ja kiinnittämisessä, lisää ilmanvastusta, kerää kaikki ötökät ja jää fillari jää kuitenkin ennemmin tai myöhemmin koristamaan autohallin sisäänkäyntiä tms.
Summa summarum: kaikille taitaisi olla parasta että ostat vetokoukullisen auton Artolta, vaikka sellainen jossa on integroitu pyöräteline. :cool:
Lähtöajasta: mä kannatan lähtöajan aikaistusta ihan vakituisemmin, jos lähtis vaikka kompromissina yhdeksältä, jäis paljon enemmän aikaa tehdä muuta ja narina kotona vähenisi.
Eijolee.
Joo, minähän olen tunnetusti toooosi tarkka phillarin puhtaudesta :rolleyes:
Tätä ohjetta olen tähän asti noudattanut, mutta kun ne auton sisätilat Näin se on sitten varmaan tehtävä. Sitten kun keksin koukulle jotain käyttöä... Sitä odotellessa kyselen Hessumobiilista telineen perään, kiitos vinkistä!
+1
Kävin tänään tekemässä vähän hyppyritreeniä :cool:
^Oisko 0800? Vai vasta 0900 niin kerkeät nukkua krapulan pois?
Ilolassa käväistiin rennon letkeesti 5 kuskin(ARJ,Kode,Seppo,Korrupted ja mä) voimin. 58 km kaupalta kaupalle, vähä reilu 5h taukoineen. St takkuilee, laittelen viivan ku se tokenee.
Alun viileydestä ku selvittiin nii loppu menikii hymy naamalla:). Uusia polkujakin tuli ajeltua muutamia, tietty "pakolliset" parit ohoeikuilut, mut rento meininki hienossa kelissä.
Kiitoksia taas tasapuolisesti kaikille.
Huomenna suon itselleni vapaapäivän.
Kiitos Jukalle reitistä:) Mukavaa oli, vaikka aamusta tuntui pahalta sormissa. Huomenna lepoa, eiköhän pääsiäisenä ole ajettu. Kun mittariin tuli 13h ajoo..
Minä tulen mukaan valvomaan vauhdin lunkiutta. Maalikauppa 8.30.
No nyt se näkyy.
Njoo, ajelemassa käytiin, mittari näytti karvan yli neljää tuntia kotiovelta kotiovelle. Garmini oli sitten sitä mieltä, että maastopyöräily on perseestä ja tuhosi jäljen :mad: Active UNDELETE löysi kyllä fit -tiedoston, mutta rikkihän se oli. Ainakaan fitfilerepairtool.info ei osannut raapia mitään järkevää siitä kasaan. Kai se on sitten menetetty :seko:
@Rautapelto: Pivot cupin eka osakilpailu on su 28.4. Salossa ja SM-cupin warmup on Calpiksessa la 4.5.
No ei se Ertsin menetys tän kummempi ollut.
Huomenaamulla olisi tarkoitus lähtee lenkille. jos kiinnostaa niin seuraan sopii. Aamu tarkoittaa klo 8-9.
Edit. Lähtö on n. klo 8.30 (en aja maalikaupalle, jos olet tulossa niin ilmoita foorumilla). Reitti suuntautuu tuomaalaan
suolle ja siitä etelään minne polut nyt sattuu viemään.... Keskiviikkona jouduin jonnekin kalevaan, vaikka muualle yritin. :)
Kannatus sunnuntain aikaistaimiselle. Maanatainaina kerkesin helmipoluille pyörällä, kun te olitte jo kaiken kiertänyt. Nyt olen Rukalla freesyle SM kisoissa. Tänään oli välipäivä ja aamusta tuli otettua diasoparila koneeseen ja tuli näytettyä pojille kuinka rinteiden ulkopuolella vedetään leikkaavalla käännöksellä. No joo aiheen ulkopuolelta, mutta hiki tuli ja tavallaan polkemista tämäkin on. Tapaamisiin poluilla t Antsu
illalla arvoin joko lähtisin aamulla mutta sitten päätin toteuttaa rojektin.:seko:
nyt pitäis saada uni
Hieno reissu sulla. Ite yritin isojen poikien pullakahveille ilolaan, mutta hienot printtikartat vei koko ajan harhaan :)
http://www.sports-tracker.com/#/work...ug9kadtpt4p50f
Rukalta vielä. Eli poitsu näytti iskälle. Perheessä on sitten taas uusi SM mitallisti. Poitsu laski paipissa ronssille.