Ruhig... On kyllä hieno elokuva!
Printable View
Genau!
Seuraavaksi... Ajattelin raahautua teatteriin.
Captain Phillips traileri
Eilen tuli myös katsottua norjalainen "sota"leffa Into The White. Tästä myös odotin jotain enemmän, mutta sehän lässähti mm kansallisiin stereotypioihin ja varsin ärsyttäviin englantilaisiin hahmoihin.
Linnut .
Woody Allenin Annie Hallin illalla telsusta. Olihan se aika lailla oman aikansa tuote, mutta rakenteellisine oivalluksineen aiheutti ajoittaista hörähtelyä. Paul Simon eräänlaisessa puolicameoroolissa. Jos Woody on lyhyenlähtä, Simon se varsinainen tappi vasta onkin.
Suuri puhallus- Taikuruuden ystäville viihdyttävä pläjäys.
Man Of Steel...
Huomenna tähän aikaan voisi sanoa että Black Swan. Tulee siis Subilta tänään 21.00. Nähty jo isolta kankaalta, mutta oli sen verran hieno, että kannattaa katsoa uudelleen. Ppp-bonuksena Natalie Portman ja Mila Kunis.
^ No "Black Swan" - kehuttu niin paljo ja suosikkibalettini + musiikki, että tätä olin odottanut.
Mutta en tykännyt ollenkaan!! - toki jäätävän hieno roolisuoritus ihan kokonaisvaltaisesti, mutta en pidä tällaisesta, pelkoa ja pahaa oloa ...kamalaa. Oliko se pahistyttö Mila Kunis? Kamala hahmo, heti huokuu että pahis. Joitain kohtia en halunnut edes katsoa niin piti laittaa silmät kiinni.
Tuli vähän sama karmea tunne kun "Carrie"-elokuvassa.
Siis paljon enempi tykkäsin "Burleski"-elokuvasta, viihdyttävä eikä tarvi kun katsella eikä ajatella mitään kun juonikuvio on heti ekasta ruudusta selvä.
En varmasti katso Black Swania ikinä enää. Sitä balettiesitystä - perinteisin lavastein- katson kyllä todella mieluusti.
^ Ymmärrän hyvin, että Black Swan tuntuu ahdistavalta, onhan se aika raju psykologinen trilleri. Ja se "pahis" oli tosiaan Mila Kunis. Pahishan hän on tosin lähinnä päähenkilön mielikuvituksessa, mutta sehän on se reitti, jota kautta hahmo meille katsojille välittyy.
Nää on näitä, kuka tykkää mistäkin. Itse en katso esim. niin sanottuja toimintaelokuvia enää lainkaan, kun tylsistyn niistä kuoliaaksi. Jännitystä saa just noista psykologisista trillereistä tai sitten urheilun seuraamisesta - inhimillinen, realistinen elementti on aika ylittämätön.
Suuri Puhallus...
Elämässä on tarpeeksi ahistusta ja pahaa, ei tarvis enää elokuvissa. Näen tosi helposti aina unta joissa tulee jotain elokuvan juttuja mukaan.
No eilen illalla olin vielä koneella ja telkkarista tuli ykköseltä vielä joku elokuva jossa huudettiin vaikka miten...kävin kattoon että mikä tää on. Näytti olevan "Harjunpää ja Pahan Pappi". Katsoin sitten sen lopun, pakko se oli sitten katsoa että mikä tää juttu on, ja miten siinä käy.
^
Harjunpäässä oli tosi outo alku, enkä jaksanut seurata kun sivusilmällä. Loppua kohden mun mielestä parani ja pitihän se sitten katsoa kokonaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tuli tuo itsekin katsottua, mutta kannattaa lukea kirja, koska siihen verrattuna leffa oli todellinen mahalasku. Olli Saarela ei ole ilmeisesti lukenut yhtään Harjunpää-kirjaa, koska niiden tunnelmasta ei ollut mitään tietoa elokuvassa. Toki ohjaaja voi tehdä oman version tekstistä, mutta tässä mentiin niin kauas alkuperäisestä, ettei rainaa Harjunpääksi edes tunnistanut. Miksi kutsua sitten elokuvaa sillä nimellä? Peter Franzén Harjunpääksi oli alunperinkin ihmeellinen valinta. Kari Heiskanen näytteli Åke Lindmanin ohjaamissa TV-elokuvassa ja -sarjassa Harjunpäätä ja kyllä Lindman&Heiskanen tavoittivat huomattavasti paremmin kirjojen hengen, murto-osalla resursseja. Saarelan pahin moka oli palkata (sillonen tyttöystävä?) Jenni Banerjee Onerva Nykäseksi. Ei mikään ihme ettei tälle elokuvasarjalle tullut jatkoa.
Suomielokuvissa on mun mielestä ollu sellanen vaihe, että tehdään vähän liian ihmeellistä ja hienoa. Itse pidän tälläisistä Romanovin kivet ja Veturimiehet heiluttaa tyyppisistä kovista kotimaisista.
Matti Yrjänä Joensuu asui meidän mummolan aika naapurissa, tai ainakin kesäasunto oli siinä. Käytiin lapsena useasti "Joensuun puussa" istuskelemassa ja kiipeilemässä, oli sellainen vaakasuoraan kasvanut koivu.
En ole lukenu kirjoja mutta on sellainen tuntu, varmaan kirjoittajan henkilöhahmon takia, että Harjunpää olisi hieman vanhempi herrashenkilö? Samoin elokuvassa se polkkatukkainen poliisitar, niin oli tekotaiteellinen hahmo ja niin selkeesti peruukki että aattelin onko se joku vale-asu?
Nyt olen seurannut myös komisario Frostia ;) mainio se komisario.
Verrattuna moneen uuteen Suomi-leffaan, Veturimiehet heiluttaa on rouheudessaan todellinen merkkiteos. Nuori Santeri Kinnunen ja erityisesti Samuli Edelman vetivät mieleenpainuvalla antaumuksella roolinsa. Erityisesti mieleen on jäänyt kohtaus missä "kunnollinen" Kinnunen tapaa Edelmanin esittämän renttukaverinsa Porin torilla usean vuoden tauon jälkeen. Siinä kohtauksessa on enemmän tunnetta, kun monissa nyky-Suomi-leffoissa yhteensä.
Pitää kaivaa vanhat videot esiin ja alkaa katsomaan taas vanhoja kotimaisia.
Vanhoja kotimaisia tulee joka arkipäivä ykköseltä kello 13.00. Tänään tulee "Ihmisiä suviyössä". Olen kyllä ainakin sivusilmällä katsellut vapaapäivinä näitä kotimaisia. Mukaan mahtuu ihan hauskoja, ja sitten tosi kökköjä. Hieman humoristiset on parhaimpia, kun taas "salakuljettajan laulu"-tyyppisistä en pidä. Niin tai körttiläisjutuista.
Esitysajan perusteella uskoisin näiden "vanhojen" kotimaisten olevan sitä kastia, joka ei oikein mua kiinnosta. Joitain Pekka ja Pätkä elokuvia on joskus tullut katsottua.
Ihan on ollut laidasta laitaan. Pekkaa ja Pätkää tuli yhdessä vaiheessa myös :) no, ehkä nämä on tarkoitettu kotonaan ikävystyville ikäihmisille, oikein hyvä päivän piristys.
Eilen Battleship. Meinasin kommentoida että "huti", mutta lukitsenkin kommentiksi että "osui ja upposi". Jo heti alkuun hämmästystä herätti löydetylle planeetalle lähetetyn viestin ja alienin hyökkäyksen nopeus, kun lähimmämpäänkin aurinkokuntaan on kuitenkin matkaa 15 valovuotta. Siitä eteenkin päin yhtä taattua matskua, mutta siitä huolimatta melko viihdyttävä plajäys.
Itse ilkimys 2. Hyvin toimivaa huumoria, myös vähän "isommille lapsille" :)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
The Change-up tänään. Melko hauska komedia, mutta roolinvaihto ei aina sujunut ihan täydestä kummallakaan.
The Night of the Living Dead 3D.
Eipä tule mieleen mitään positiivista ja viimeinen 30-45 min. pikakelauksella loppuun.
Eilen irkkuleffa The Guard. Ihan hauska realistinen mustaa komiikkaa edustava jännäri, joka ei missään vaiheessa nouse kuitenkaan täyteen loistoon, ehkä tarkoituksellisesti. Paras kohtaus lienee alussa kun tiedotustilaisuudessa Boyle huomaa hänellä olevan ässän hihassa ja käyttää sen taitavasti. Tällä avataan henkilöhahmoa juuri sopivasti.
Sanctum 3D - no joo....
Killer Joe- oli ihan ok.
At Any Price...
Joo, noita patrioottista jenkkipaatosta kyllä löytyy varsinkin sotaleffoista ihan riittämiin.
10 Years viimeksi. Tommoneen melko realistinen ja uskottava kuvaus luokkakokouksesta kymmenen vuoden jälkeen. Mutta ei mitään suurempia highlighteja tai yhteentörmäyksiä mitä olisi kyllä kaivannut, jotta jäisi mieleen. Suurin ansio oli tuo henkilösuhteiden tai niiden puuttumisen kuvaus joka oli hienoa katsottavaa.
Telkusta eilen: aja ääneti,aja syvällä.sukellusvene leffojen parhaimistoa.
Crawl- Aussilaista jännitystä.
After Earth...
http://www.cinemamondo.fi/red-obsession/
Aivan loistava! Jos pitää viinistä ja haluaa oppia, mitä ja kuinka iso asia se on jopa maailmankaupassa ja -taloudessa, niin kannattaa katsoa. Ja antaa pyöräilyn lisäksi hyvän syyn matkustaa Ranskaan :)
Gravity 3d
Lasketaan "Silta"-mukaan. ( ihana se tunnusmelodia!) - tähänkö ja siihenkö se sitten loppui!? voi että, mä pidin Martinista. En muistanut ihan kaikkia jaksoja katsoa, niin jäi nyt todella monta kysymysmerkkiä.
Kuka oli Jens, oliko se se Sagan poikakaveri? Miksi Martin sen tappoi? nämä nyt kuitenkin isoimmat ??
Jahti- pienen kylän draamaa.
Odd Thomas- pientä örkkeilyä,ihan ok.
The Way way back- hauskanmukava kuvaus nuoren pojan kesästä.Paras kolmesta.