On. IMO.
+1
Printable View
Milläs läskit mittailee rengaspaineitaan, tosi tarkkoja lukemia vilisee tekstissä välillä ja ainakin mun mittari hyppii 5 satkun välein JA nyt kun tubeleksen kanssa vaihtui paikalle schraeder venttiili, niin mittaus tuntuu vielä hankalammalta. Prestan kanssa sama mittari toimi nätimmin. Tuossa linkissä nykyinen mittari: http://www.performancebike.com/bikes...400234__400234 Sinänsä ymmärrettävää että 11bar kestävä mittari ei ole tarkimmillaan 0,5-0,8bar hinkkailussa.
Hyvä mittari.
Muuten, minkälaisilla paineilla 4-4.8" kumeilla ajelette? Siis maastossa.
Taakse on vakiintunut nyt sulan aikaan 6Psi(0.41bar), edessä haetaan edelleen, tällä hetkellä 4,5Psi(0,31bar). 4Psi lyö joskus kovemmassa kyydissä läpi, toki muuten optimi mulle. 5Psi saattaa aiheuttaa jo pompotusta kivikossa.
Kumeina Bud ja Lou.
Kuski painaa n. 71kg.
Nyt tuli takapakkia litkutuksen suhteen: lupaava alku muuttui pettymykseksi, kun Stanin litku oli syönyt itsensä Clasun teippien läpi ja molemmat renkaat tyhjänä, kun aamulla kävin varastossa :/ Liekö tähän nyt syynä sitten väärä litku (ammoniakki)? Vai väärä teippi? Itselläni on hyvät kokemukset Mulefutin kehällä samalla systeemillä, mutta gorillalla+stanilla. Eivät vuoda yhtään.
Eli uusi yritys uudella litkulla (ja ehkä myös gorillalla): mistä sitä Joe's No-Flats litkua tavaraa saisi nopeasti?? Tahko lähestyy!
Edit: Litkut tilattu suomalaisesta kaupasta. Pitäisi olla torstaina perillä... juhannukseksi mukavaa puuhaa tiedossa :P
Edit2: No nyt ne taas näyttää pitävän ilmaa. Lenkin jälkeen paineet noussu 0.02bar molemmissa renkaissa lämpimässä varastossa. Taidan vielä seurata tilannetta ennen uutta litkutusta...
-Mikko-
Pari toimivaksi havaittua mittaria. Molemmat 0,01bar tarkkuudella.
http://www.schwalbetires.com/accesso...ols/airmax_pro
http://www.bikeradar.com/gear/catego...auge-12-46562/
PRO on erittäin pieni, mutta ei ole vaihdettavaa paristoa.
Ei kai sitä nyt tussuilla kumeilla viitsi ajella.
Osta umpikumit. ;)
Mullakin on Schwalber Airmax Pro ja se on ihan ok mutta juurikin autoventtiilille, Schrader vai mikä se on, pitäisi löytää käypäinen mittari jolla vähän pienemmätkin paineet voisi kunnolla mitata.
Alkujaan tuli noita paineita mittailtua ja kytättyä, nykyään paras mittari on takapuoli, mikä tuntuu hyvältä niin sillä mennään.
Kyllä sormi-tai takapuolituntumallakin tottunut kuski varmaan pystyy paineet säätämään mutta kyllä minusta mittari hyvä on. Ainakin aluksi. Itse tulee vähän kaikessa muuallakin käytettyä aina jotain mittavälineitä niin paineen mittaamisessakin mittari on luonteva apu.
Luultavasti(toivottavasti) itsekin 10 vuoden kuluttua säädän paineet perstuntumalta.
Nyt nöösi menee mittarin avulla.
Joo meni venttiilit sekaisin:o, no Schwalben sininen käy siis prestaan ja autonventtiiliin (Schader). Muummoon ei.
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...re-gauge-30845
Ihme läppää, sormituntumalla perseestä vai ymmärsinkö oikein?
Itse tykkään kyllä säätää ennen lenkkiä paineet mittarilla kuntoon. Metsässä voi sitten fiilis pohjalta lisätä tai laskea jos tuntee tarvetta siihen. Toiset renkaat tuntuvat olevan muutenkin tarkempia oikeasta paineesta. Mulla edessä oleva iso Lou ei ole kovin tarkka paineesta, kunhan osuu sinne 0,30-0,45 alueelle mutta tuo pieni 4" Nate takana menee helposti liian kovaksi tai alkaa lyömään vanteelle ja itselle optimaalinen paine on siellä 0,45-0,50 välillä.
^Itse haen sitä jokakelin ja -paikan painetta; ei tartte säädellä jatkuvasti jos löytäisi sen optimikompromissin.
Aika lähellä ollaan jo.
Toimii jo melko kivasti kivikossa, juurakossa, kuivalla , märällä jne.
Ja antaa kohtuullisesti jo "joustoakin" ajoon.
Toki talvi on sitten oma juttunsa..
Joo kyllä tuo itsellä on löytynyt tuolle kombolle. Eteen 0,35 ja taakse 0,45 mutta tuo lämpötila tekee välillä kiusaa, kun katsoo tallissa paineet niin aina tuota paineen laskua ulos kylmempään viedessä ei ole osannut arvioida ihan nappiin.
Kun nyt puhe on rengaspaineiden mittaamisesta ja paineen muuttamisesta niin eihän tietysti pumpun(se nyt pitää olla mukana muutenkin) ja mittarin mukana pitäminen iso juttu ole mutta olisi mukava jos olisi semmoinen pumppu jossa olisi asiallinen mittari itsessään ja ko vehje olisi vielä sopivan kompakti kuljettamista ajatellen. Voi olla turhaa mukavuuden halua mutta toisaalta kävisi nopeammin muutokset. Onkohan semmoisia olemassa?
Näin hyttysaikana, ja miksei vaikka hikisenä kun viileä tuulikin puhaltaa, arvostaa lyhyitä pysähdyksiä.
Vuosia sitten mulla oli mittarillinen pumppu mutta sen mittari oli käytännössä ihan hehtaariluokkaa tarkkuudessa joten kyllä semmoisia on mutta onkohan läskin paineita ajatellen kyllin tarkalla mittarilla olevaa?