Alkujaan tämän lähetti
kauris
Jos oikein ymmärsin niin ei vaikuta. 200 mm levyt ja sulla ne vanhat 200 mm adapterit niin ei haittaa, että jarrut itsessään on suunniteltu 203 mm levylle. Shimanolta jos kysyy niin jarrut ei toimi yhtä tehokkaasti/hyvin muun merkkisillä levyillä.
Googlella löytyy varmasti lisätietoa kun epäilen että hyvin moni on kokeillut shimanon jarruja muiden merkkien 200 mm levyillä. Toisin päin tehtäessä eli 203 mm levyt ja ei shimanon jarrut edellyttää 1,5 mm prikkoja (1 mm voi myös riittää) tai uuden adapterin.
Kysymykseesi Zeestä. Minä olen ollut tyytyväinen. Mulla tuo prikkakikka käytössä, kun adapteria en vaihtanut.
Aluksi muussa kuin hissiajossa jarrupalat tahtoivat lasittua hiljalleen ja jarruteho katosi. Esim talvikaudella jarrut eivät saaneet tarpeeksi kunnon käyttöä tms. Nyt vaihdoin täysmetallisiin jarrupaloihin ja jarrut puree kyllä tosi hienosti. Aiemmat ongelmia aiheuttaneet testatut olivat ebc:n punaiset ja jarrujen mukana tulleet alkuperäiset orgaaniset mitkä lie.
Code rsc:t olis kiva kokeilla mutta maksavat niin törkeästi. Nyt olivat toki hyvässä alessa linkissäsi. Shimanoissa tykkään kuitenkin myös helposta ilmattavuudesta. Sen tötterön kahvan päähän ruuvaaminen ja ohjeiden mukaan jarrukahvan painelu ilmakuplien poistamiseksi on helppo toteuttaa.