Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
N.N.
Graffitin kuvaaihe oli vihje metroradan läheisyyteen. Rakenteet näyttivät vanhemmilta kuin metroradan länsijatke, joten itään tosiaan piti mennä. Olin käynyt Kontulan ostarilla, joskaan en tuolla ylätasanteella, noin vuosi sitten, ja muistin että Kontulan ostarin K-kaupan ympärillä oli samanlaista (ilmeisesti köynnöskasveille tarkoitettua) puuristikkoa kuin tässä aidassa, ja sieltä löytyy myös kuvassa näkynyttä laattaa. K-kaupan ympäristössä kierrellessä tämä löytyi.
Hyvin päätelty ja hyvin muistettu. Pariin kertaan olen Kontulan ostarilla käynyt syömässä päädyttyäni iltahämärissä Kontulaan kuvarastia hakemaan, mutta uusikaan kuva rastilta ei näytä lainkaan tutulta.
Lainaus:
Hankalaa kuvien liittämisessä on se, että "Lisää kuva"-kuvakkeessa aukeava URL-osoitteen lisäämistoiminto ei skulannut ainakaan Google Driven kautta (olin avannut kuvan julkiseksi) pöytietokoneella. Kokeilin sitten iPadia, silläkään homma ei onnistunut, ja lopulta kännykällä onnistuin. Siinä välissä ehdin yrittää lisätä kuvia Fillarifoorumin kuva-albumiini, mutta en muistanut miten se homma toimii, ei ainakaan mitenkään intuitiivisesti. Jos systeemi on niin vaikea että ohjetta tarvitaan, se on liian vaikea.
Google Driveen tehdyt linkit eivät kuulemma enää näy foorumilla. En tiedä missä päässä jotain on muutettu. Fillarifoorumin kuva-albumitoiminnon olen minäkin todennut turhan vaikeaksi. Kaiken kaikkiaan foorumi ei tunnu tekniikaltaan olevan ihan tätä päivää. Helpoimmalla pääsee, kun lisää kuvat Tapatalkilla, niin saa parilla klikkauksella kuvat sen palvelimelle. Tarkemman muotoilun ja kuvarastilinkin voi sitten tehdä viestiä muokkaamalla. Ohjeprojektini liittyi siihen, että kukin osaisi merkitä rastin kartalle ja laittaa linkin tänne. Mutta oikeassa olet tuon ohjeen suhteen - käytön pitäisi luonnistua intuitiivisesti.