Olen samaa mieltä. Tässä kieltäytymällä välimiesmenettelystä Lasse kuitenkin kieltää USADAn todisteet antamatta riippumattomille tahoille edes mahdollisuutta niitä tarkastella.
Lausunto sinänsä on täysin tekopyhää roskaa ja saman kieltolinjan jatkamista millä on oltu tähänkin asti. Vastaavasti voidaan todeta ihan asiallsisesti, ettei ne "sadat" (suht luotettava arvio jossain, voin kaivaa referenssin myöhemmin, oli muuten oikeasti alle 200) puhtaat testit myöskään todista mitään. USADAlla on halluussaan jotain, mukaanlukien useiden Lassen ex-tallikaverien todistukset, nyt Lasse koittaa vaan kuittaa "niillää ei ole mitään ja mä olen syytön koska en suostu vastaamaan siihen mitä niillä on", jo koska lasse sanoo näin niin se pitäisi uskoa - ei sekään nyt ihan oikein mene? Lasse on säännöt hyväksynyt kun on urheilijalisenssin joskus ottanut ja nyt pitäisi toimia sitten sen mukaan ja käydä anti-doping elimen prosessi läpi. Tuntuu vähän kaukaa haetualta että Tygard, lukuisat todistajat, jne... kaikki haluaisivat vaan ristiinnaulita täysin puhtaan urheilijan ja mustamaalata tämän maineen. Miksi? Kateuttaan? Enpä oikein usko.
Ja jutussa on tosiaan kysymys isommasta asiasta kuin vain siitä vetikö Lasse vai ei, melko selvää että monet vetivät 90-luvun lopussa. USADA pitää selvästi (ja ehkä oikeutetustikin niin) järjestelmällisen doping ohjelman organisointia isompana asiana kuin vain omaa käyttöä ja se tässä jutussa taitaa olla se varsinainen pihvi taustalla, eli mikä oli Lassen rooli US Postalin mahdollisessa doping ohjelmassa (oman käytön päälle).