6002 näyttää tosiaan olevan etummainen. Tässä muuten seppä näyttää, ettei tuo niin 🚀 tiedettä ole.
Välttämättä garmin ei anna grillaus, tai kulmaraudan käytön oheita sivuillaan :)
https://www.zrg-cyclingclub.de/tacx-...itung-deutsch/
Printable View
6002 näyttää tosiaan olevan etummainen. Tässä muuten seppä näyttää, ettei tuo niin 🚀 tiedettä ole.
Välttämättä garmin ei anna grillaus, tai kulmaraudan käytön oheita sivuillaan :)
https://www.zrg-cyclingclub.de/tacx-...itung-deutsch/
Jotenkin sekavaa toi Zwiftin, Elite Suiton, Garmin Edgen ja Garmin Vectorien yhteiselo.
Edellisellä ajolla onnistuin tekemään oikeat valinnat, tänään taas ilmeisesti Suito hoiti wattien mittaamisen. Nääs kun valitsin Vectorit, ei Suito suostunut jostain syystä säätämään tehoa.
Kun sain Suiton toimimaan ei Vectorien dataa näemmä tullutkaan Connectiin. Paitsi voimatasapaino.
Kummallista.
Toissapäivänä ei mitään ongelmaa. [emoji16]
Ja joo, haluan käyttää Edgeä myös, saan training effectit ym.
Pistäkääs joku dummy-ohjeet kuinka toimitaan kun setissä on em. tilpehöörit.
Edit: tarkemmin ajatellen vika onkin varmaan edgessä, Garminin tuntien.[emoji16]
Tiputtanut jonkun anturin pois pelistä, ei yllätä.
Ja tähänkin tietty pätee Paatonin ohje; ajaa vaan. Sehän se on pääasia, paskat datasta.[emoji16]
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalki
^ Minulla on Zwiftissä Elite Drivo 2:n kaikki FE-C laitteet paritettuna ja Garmin Edgessä Quarqin DZero ja Eliten Drivo 2:n joku nopeuslaite. Kaikki siis Ant+ yhteydellä ja vielä on toiminut kuin se kuuluisa junan vessa.
Noniin tuli otettua ekat kunnon savut (onneksi ei kirjaimellisesti) vastuksen kanssa. Tein ramptestin ja sen pohjalta sitten ajoin jonkun harjoituksen päälle. Hyvältä hankinnalta vaikuttaa, huomattavan tehokasta ajankäyttöä vs. oma ulkona ajelu. Täytyy vaan virittää oheislaitteet kuntoon, niin kasvaa vielä viihtyvyys.
Oletteko suojanneet pyörää hieltä jollain teipilla tms. ?
Pyörää en ole suojannut mutta käsipyyhe ohjaustangossa , siten että vaihtaminen onnistuu. Jos kastuu liiaksi niin toinen kehiin. Lisäksi 2-3 tuuletinta niin ei hiki valu valtoimenaan eikä tarvitse ämpäreitä kahvojen alla.
Kyllä. Tällaisella https://www.google.fi/amp/s/www.verk...mp/73945/mjrdg
Mulla oli aikoinaan vakituinen traineripyörä ilman suojaa. Parissa talvessa oli ohjainlaakeri ja kupit umpiruosteessa.
Tuossa on kiva pitää kännykkää, jossa Zwift Companion app.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ohjainputkea ja stemmiä suojaan heittämällä vanhan kollege-paidan tangon ja stemmin päälle sopivasti niin ei hiki ruostuta pultteja ja laakereita. Tuo paita suojaa tankoja kokonaisuudessaan vaikka ei varmaan tarve olisi mutta ei siitä haittaakaan ole.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Pieni käsipyyhkeen puolikas stemmin kohdalla. Hanskat kädessä.
Vaaka- ja viistoputken ruuvit "uivat" treenin aikana. Vaikka kuivaan ne lopuksi, nämä varmaan ruostuvat pikkuhiljaa.
Itselläni on vanha Tacxin hikisuoja joka levenee ohjaustankoon päin. Hyvin on tuokin ajanut asiansa.
Sent from my iPad using Tapatalk
Mun ratkaisu on ollu riittävän iso (50cm halkaisija, 250w moottori) tuuletin kuivattamaan hikeä. Mä hikoilen kuin pieni sika, mutta tuulettimen avulla olen välttynyt kalustovaurioilta ja sama fillari on kestänyt traineriajoa jonkun 14 vuotta.
No, mä vissiin hikoilen kuin iso sika. Kaksi tuuletinta: edestä alhaalta ylös ja toinen jalallinen puhaltamaan sivulta ylävartaloon ja kasvoille. Caven lämpötila on 20 astetta ja en ole saanut lupaa pudottaa.
Tulos: jo tunnin kevyt treeni aiheuttaa valtavan lammikon lattialle/ rockerboardin päälle. Ilman Tacxin hikisuojaa ohjainlaakeri olisi kovilla.
Taitaa olla kolmas hikisuoja menossa. Ensin vanhemman mallinen Tacx, sitten Kurt Kineticin (oliko niillä oma?) ja nyt taas Tacxin. En ole huomannut toiminnallisuudessa eroja. Tacxin uuden mallin kännykkäkotelosta tykkään, mutta enpä ole käyttänyt enää sen jälkeen, kun taloon tuli tämä: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...dIIOETrkhITl96
Tuo ilmeisen toimiva siis? Itse tuota miettinyt, Wahoon pöytä kun on melko hinnakas. Ja tuossa GZR:ssä ilmeisesti lukittavat pyörät+paikat pulloille?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti PatilZ;
Omassa kämpässä (yksiö) on talvellakin luokkaa 23-25°C, vaikka patterien hanat kiinni. Tarkenee. Suojasin nyt pyörää vanhoilla t-paidoilla. Tuulettimena tällä hetkellä vain tuommoinen halpa jalallinen, sillä ei saa edes tukkaa putkelle. OJ:n 50cm/250W kuullostaa jo joltain teollisuuspuhaltimelta?
Perhana tulikohan tilattua väärä traineri, tuoltahan olisi löytynyt oikein pätevä harjoitusvastus https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...u1tiqIM9i9i9vs
Otan kuvan tosta mun setupista kun sen tänään laitan taas kasaan. Tuuletin on paljon järeämpi kuin monien käyttämät muoviset tuulettimet ja jäähdyttää pienimmällä teholla ainakin saman verran kuin 20km/h vauhti ulkona (mutulla). Mun luolassa on talvella noin 18 astetta lämpoä (kellarissa) ja huone on suunnilleen 30 neliotä, eli noi jeesaa myos paljon. Jos ulkopyoräillessä tulee hikivaurioita fillariin, niin silloin voi olla mahdotonta pitää sisähikoilu kurissa. Salitreeniotoksella mä hikoilen keskivertoa huomattavasti enemmän enkä voi ajaa trainerilla ilman tuuletinta kuin pari minuuttia hissukseen.
Tommonen on mun tuskaluola. Toimii myos epätyoskentelytoimistona ja videopeliluolana.
Ajoin eilen syksyn ensimmäisen Zwift-lenkin, ja hiki pysyi kurissa vaikka huone olikin noin 22 asteen lämpoinen. Pitää kelien vähän viiletä että viilenee sisälläkin.
https://live.staticflickr.com/65535/...c19d5aee8b.jpg
^Kyllähän tuossa kelpaa treenailla. Täytyy metsästää tuommoinen lattiatuuletin jostain. Tämmöisen löysin nopealla googlailulla https://www.gerdmans.fi/toimisto-ja-...QaAkpXEALw_wcB Ilmoitettu tosin "vain" 120W, onhan sekin varmaan n. triplat normi muovihärveliin verrattuna, mutta voisi olla enemmänkin?
Käytätkö tehonmittaukseen Kickr sisäänrakennettua mittausta? Mietin joutuuko tässä hankkimaan erilliset tehomittarit vai voiko luottaa trainerin mittaukseen. Sillähän ei sinänsä väliä ovatko arvot kuinka todellisia, kunhan ovat linjassa eli jatkuvuus.
Viime talvena aloin ajamaan vain Kickrin tehoja käyttäen. Ajan testit kickrillä ja niillä mennään. Teholukemien ero on about 15 wattia verrattuna SRM:än antamiin lukemiin (Kickr korkeampi), mutta tolla ei ole harjoittelun kannalta mitään väliä. Mulla on paljon isompi ero sisä ja ulkotehojen välillä, eli sisä ja ulkowatit on pidettävä erillään joka tapauksessa.
Toi tuuletin näyttää speksien mukaan ihan hyvältä. Mun tuuletin liikuttaa speksien mukaan maksimissaan 8500 kuutiota tunnissa, mutten ole tota tehoa koskaan käyttänyt. Joskus ajan kisoja kakkosteholla, mikä liikuttaa noin 6900 kuutiota tunnissa. Nämä lukemat valmistajan speksien mukaan ja todellisuus voi olla vähemmänkin. Mutulla kuitenkin tommosen teollisuustuulettimen matalin teho on yleensä huomattavasti tehokkaampi kuin valkoisten tuulettimien mikään teho.
Oma kroppani käy aina kuumana joten uuden tehokkaamman tuulettimen hankinta ajankohtainen, jos mahdollista niin kauko-ohjattava sellainen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Meillä on yhdellä trainerilla käytössä ”tavallinen” Prisma-tasoinen iso jalallinen tuuletin, jossa kaukosäädin. Ihan toimiva peli, jos on mahdollisuus laittaa se ihan siihen pyörän eteen puhaltelemaan. Korkean jalustan avulla ilmavirta osuu hyvin yläkroppaan.
Toisella trainerilla käytössä Kickr headwind, jota itse pidän vielä parempana. Puhallin on synkattu sykepantaan ja teho kasvaa automaattisesti sykkeen noustessa. Tuota ei saa helposti yläkropan korkeudelle, joten puhaltelee nyt alaviistosta. Tehoa löytyy maksimissaan riittävästi: huoneessa verhot heiluvat ja paperitavara lentelee pöydiltä.
Itselläni on Malmbergs merkkinen 40cm jalallinen lattiatuuletin ja vaikka täysillä tuota pidän niin paita tulee vähän reippaammalla treenillä litimäräksi jo lyhyessä ajassa. Tilan ahtauden vuoksi olen joutunut tuulettimen sijoittamaan etuviistoon, miksei voisi toisen samantyyppisen ostaa ja sijoittaa se toiselle puolelle etuviistoon. Kieltämättä tuo on hyvä tehomittari kun tavarat eivät pysy enää paikoillaan :D
Mä tykkään noista vähän isommista tuulettimista, jotka voi olla vähän kauempana ja puhkuvat ilmaa "isommalle alueelle". Mutta...mä en aja traineria paita päällä koskaan ja pelkkä ajatus alkaa hikoiluttamaan.
Minä olen käyttänyt ihan tavallista markettituuletinta. Ikkuna auki ja tuuletin sen alle hyrräämään. Metrin verran pyörästä. Paitaa ei tietenkään päällä ja päässä puolikas buffia, niin ei hiki mene silmiin. Liian kovalla ilmavirralla voi olla samanlainen vaikutus kuin liian kylmälle säädetyllä auton ilmastoinnilla. Tuolla minunkin välineistöllä saa nenän vuotamaan jos ajaa yli tunnin settejä.
Minun tulee pidettyä paitaa lähinnä siksi että yritän suojella fillaria hieltä. Toki minulla on erillinen hikisuoja rungon päällä mutta keskiötä se ei suojaa. Voi olla minulta hätävarjelun liioittelua suojata fillaria tuolla tavalla oman viihtyvyyden kustannuksella.
Yksinkertainen mutta toisinaan käyttämäton apu. Mä pidän ikkunaa auki näin syksyllä, mutta kovempien pakkasten tultua pysyy ikkuna kiinni.
Tosiaan voi olla myos liian kylmä. Mä olen ajanut trainerilla toisinaan mokillä autotallissa, missä on talvella +5 lämmintä. Tarvitsee pienen tuulettimen koska tyynessä hiki lentää, mutta noin viileässä tuulenvire myos viilentää paljon enemmän.
Hiki pysyy aisoissa ihan Motonetin tuulettimella, reilun metrin verran etäisyyttä ja etuviistosta puhaltaa yläkroppaan. 1-asento on riittänyt mulle. 19.90e joutui kärsimään.
Jumppahuoneessa myös ikkuna auki kun ajan.
https://asset.motonet.fi/img/7/789617/300/789617.jpg
Peukku Suiton hankinnalle.
Mulla ikkuna ja ovi auki. Yksi tuuletin riittää lämmittelyvaiheessa, kahta tarvitaan kisatessa. Lattia suojattu muovimatolla plus lisäpyyhkeellä. Pelkät bibsit. Kun alkaa tulla kylmemmät kelit, niin lämmittelyvaiheessa paita yllä.
Äsken kokosin tuon GZR:n pöydän. Posiitivisesti yllätyin tukevuudesta ja rakenteesta muutoinkin.
129euron hintaan pidän varsin hyvänä hankintana.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...af2d52fb22.jpg
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Kuten kuvasta näkyy heivasin tuon blokin eturenkaan alta pois. Miksi porukka tuota käyttää ei mulle ole auennut. Nostaa keulankin "oikeaa" ylemmäs?
Toki nyt se on 1cm "oikeaa" alempana koska matto trainerin alla. Parempi noin. Imo.
Itselläni kävi ilman blokia joskus niin että alkoi etupää vispaamaan hieman rauhattomasti joka kävi käsilleni joten laitoin blokin alle että pysyy paikoillaan. Se huono puoli siinä tosiaan on että keula nousee sen verran ylös että satulaa pitää säätää reippaasti eteenpäin että polvi-polkimen akselilinja pysyy oikeanlaisena.
Minullakin tuo blokki on lähinnä helpottamaan paikallaan pysymistä kireissä. Itseäni ei haittaa vaikka asento muuttuu. Muutenkin fillareissani (puhumattakaan vuokrapyöristä) on erilaisia ajoasentoja. Se kuppimallinen on parempi kuin tuo kourumallinen.
Itse tykkään vähän korottaa etupäätä traineriajossa, varsinkin aika-ajopyörällä. Musta se jotenkin jäljittelee paremmin ulkona ajamisen asentoa, ehkä johtuu siitä sisähommissa jää ilmanvastuksen hitusen vartaloa tukeva vaikutus pois, jota tuo koroke kompensoi?
^Pitänee itsekin vielä vertailla, etupää mulla vispaa blokin kanssa melkein enemmän jos vispaa. Paljas betoni ja muoviblokki...
Itse tykkään käyttää blokkia juurikin, koska se nostaa pyörän keulaa hieman ja vastaa siten hieman paremmin nousuissa käytössä olevaa asentoa. Vaikutus ei kyllä ole suuren suuri.
Tuulettimiin liittyen: mulla on pari eri kokoista tuuletinta käytössä ja kummatkin oman smart-plugin (Kasa HS-100) päässä. Kun kännykkä on treenatessa tangossa kiinni, niin sillä (Kasan appilla) on sitten näppärä laittaa tuuletustehoa tarpeen mukaan on/off.
Taas meni hihna Elite Diretosta 6000 km ajon jälkeen. Muuten hyvä peli, mutta tällainen 10 kuukauden välein toistuva härdelli on rasittava.
Muistaakseni X- tai XR-mallissa hihna on vahvempaa tekoa, mutta eipä tässä nyt ole varsinaista syytä uutta ostaa.
^Minun olikin tarkoitus saada viime talvelna kaksi hihnaa: yksi katkenneen tilalle ja yksi varalle. Toista niistä en kuitenkaan saanut ja asia hautautui. Nyt pitää huolehtia, että on sitten myös varakappale.
Puolisen tuntia pärjää rullilla, mutta enpä viisti sahata niillä sen enempää. Vanha Elite Qubo Digital B+ ei toiminut oikein, kun sitä eilen kokeilin. Tuntuma oli, että pyöritän 250-300 watilla, mutta traineri näyttää 80 W.
^^Noista etupään korotuspaloista ainoa näkemäni (muistamani) ohje on se, että sillä on tarkoitus saada pyörä vaakasuoraan eli samaan asentoon, jossa se ulkonakin on; eturenkaan alle siis sama korotus, kuin traineri aiheuttaa takapäälle. Ja ”mäkitreeneihin” voi sitten halutessaan korottaa etupäätä. Itse en kyllä viitsisi lähteä muuttamaan pyörän satulan tms.säätöjä traineriajoa varten, vaan mieluummin olen aina etsinyt paremmin sopivan blokin etupyörän alle.