Avaat kierteistetyt päätyholkit ja vedät sen käsillä ulos.
Printable View
Avaat kierteistetyt päätyholkit ja vedät sen käsillä ulos.
Selvä, taisin vaan arastella voiman käyttöä.
Noniin nyt tarviis vinkkejä ja näkemystä.
Pyöränä trekin f8 jossa jackalope kiekot.Alamäkeen kun teknisellä pätkällä antaa syöttöä enemmän niin pahimmissa patikoissa takakiekkoon tulee painaumia.Paineet olleet takana pääsääntöisesti 0,6-0,7 tuossa paukutuksessa.Toki paineita voi nostaa mutta ajo menee sitten pompotteluksi.
Kysynkin että mikä kehä KESTÄÄ.Painoa saa tulla 100-200gr lisää mutta kestoakin pitää sitten tulla.
Palionko kuski painaa ja onko ajotapa ns. kalustoa säälimätön vaiko kuvakirjamaisen smuutti? Millä renkaalla on tarkootus ajaa paukuttaa?
Laita 65mm carboonikiekko ja mahdollisimman leveä(iso) kumi. Kuulemma voittamaton yhdistelmä. ;)
Ja carbooniin ei tule painaumia.
EDIT: Näin maallikkona arvelisin renkaan tilavuuden kasvattamisen auttavan?
Ei olis kyllä eka kerta kun olen väärässä.
Ajokamoineen 90kg. Ajotapa ei ole smuuthein muttei rankinkaan.Renkaista 4,2" on max joka menee tohon f8? Mites tuo vanteen leveys?Jackalopet on 82mm joten jos kaventaa,niin kestääkö paremmin?Mutta eikös tämä kavenna myös kumia?
Brilleaux: ei tule carboniin denttejä ei,mutta crackkejä tulee ja se on sitten siinä.
F8:sia sen paremmin tuntematta, mites toi korkeussuuntainen mahtuminen? Jos tosiaankin kaventaa kiekkoa, menisikö sitten paksumpi kumi siten, että mahtuisi leveyssuunnasa ja olisi korkeampi profiililtaan, eli ei (ehkä) löis niin helpolla läpi..
Tuo mikä mahtuu Farleyhin taakse on vähän vaikea määritellä kun rengas valmistajat ilmoittaa koot vähän sinnepäin mutta 4.6 GC sopii kuulemma vielä pyörimään.
Missäpäin maata poluntukko seikkailee pääasiallisesti? PK seudulla on mahdollista koeponnistaa erilaisia kehäkumikomboja kun kontaktoi lajiin hörähtäneitä immeisiä.
Vaikuttaa lienee (paljonkin) renkaan rungon rakenne itsessään läpilyömiseen?
Ja jotenkin mulla vaan on semmoinen kuva Polun tukon ajotavasta(eräänkin kuvan perusteella), että saattaa olla kestävä kalusto hakusessa. ;)
Ja kommenttini carboonista oli sitten "sori, en vaan malttanu"-linjaa... ;)
Mulla on 65mm karpon kehä ja maxxis(siinä on muuten hyvä kylkikin) eikä se kovin herkästi mene vanteelle 0.5-0.7 paineilla, etes ns enduro erikoiskokeilla. Yhen kehän sain jo kyllä paskaks, en tiä missä. Mutta armoitettu sissikauppias antoi uuden takuuna samana päivänä kun vekin huomasin :)
Jos kestävää karbooni kiekkoa haluaa kannattaa Nextien valikoimasta ottaa se 50mm, painaa saman verran kuin 65mm mutta reunat on puolet vahvemmat vs. 65mm.
Shimaani: savossa pidän pesää. Loppu kuusta tulossa helsinkiin mutta julkisella joten liikkuminen rajoittunutta.
Brilleaux sen tuossa kertoikin eli kestoa haussa.
Ajotyyli:
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08...a4739bb0ff.jpg
Tilat takahaarukassa:
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08...5ae3f0331d.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08...e55c289335.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/08...a99b37167a.jpg
Alempi kuva chainstaystä jossa 10mm tilaa.
Ja nähtävästi kun kerran sai lommon niin näyttää nyt tulevan melko herkästi. Vähän joka lenkin jälkeen saanut naputella.
Jos pannaan ongelma kerralla kuntoon?
http://foesracing.com/bikes/frames/foes-mutz/
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08...33b2c170a8.jpg
Nyt kun helisevällä pyörällä on ajettu pahimmat alkukiimat pois, niin oli pieni hetki aikaa katsoa mikä sen helinän aiheuttaa. No pyörä oli kasattu fun-cornerilla väärin ja ihan pienellä korjauksella helinä hävisi. Takajarrusatulassa oli molemmat prikat laitettu satulan ja pultin kannan väliin molemmissa kiinnityspisteissä, vaikka oikea järjestys taitaa olla, että yksi prikka sinne ja toinen satulan ja reiän väliin, koska tällä pienellä muutoksella helinä hävisi. Olisi ehkä pitänyt tutkia vähän aikaisemmin, kun vika oli näinkin pieni, mutta kun piti vaan kaikki vapaa-aika päästä ajamaan.
No ei todellakaan ollut mitään vikaa alkuperäisessä asennuksessa. Normaalisti Shimanon satulan alla ei pitäisi olla mitään prikkoja. Myös jarrulevyn kulutusjäljestä näkee, että satula on ollut oikealla korkeudella, jos nyt laitoit prikkoja alle – se on nyt liian korkealla.
Satulan keskitys muuttuu aina kun kosket kiinnityspultteihin, eli eiköhän se satulan keskityksen muutos on vaikuttanut helinään.
Mulla muuten feltissä jää levyn sisäkehältä monta milliä kulumatta. Ulkokehältä taitaa mennä pala jopa ylikin. Prikkoja en ole havainnu satulan alla olevan. Takana siis enempi näin.
En tiedä onko väärä ketju, mutta tietääkö joku edullista hankintapaikkaa tai tarjousta Blutolle? Suunnittelin sorvata adapterit 135mm napaan ja jarrulevylle, mutta ensin täytyis saada jostain haarukka edullisesti.
No onko sillä paljon väliä, jos se on nyt noin ja levy ei enää ota joka töyssyssä renkaan joustaessa satulaan kiinni ja jarru jarruttaa ihan normaalisti, eli ihan hyvin. Väärin korjattu, kun helinä hävisi ja jarrut toimii ? Levyn reuna siis otti tuonne satulan yläosaan aina kiinni, kun rengas jousti vähänkin. Ihmeen vähän tilaa siellä oli, mutta nyt sitä on enemmän ja kaikki toimii.
^Ei se rikki mene vaikka siellä prikka välissä onkin. Ihmettelen, miksi ylipäätään kaksi prikkaa satulan ja pultin väliin oli laitettu? Avideissahan on ne puolipallokuperakoveraprikat, mutta Shimpat läjätään yleensä "paljaalle". Muutenkin tuossa on aika erikoinen tuo jarrun kiinnitys..vai näenkö väärin..? Eli onko tuo kiinnitys yhdellä pultilla rungossa kiinni ja toinen pääty navan akselilla?
Kyllä mulla Shimanoissakin samanlaiset prikat kuin Avideissa 180mm levyjen kanssa. http://www.bike-discount.de/en/buy/s...ar-180mm-37435
Tuossa sotanorsun tapauksessa voi tietenkin olla, että rungon postmountti ei ole ihan speksissä ja siksi satulan yläosa pääsee ottamaan kiinni levyyn.
^Ok, enpä olekaan Shimpan 180mm levyjen kanssa askarrellut kun tuntuu pysähtyvän pienemmälläkin.
Nuo puolipalloprikat on oltava tietyntyyppisen PM adapterin kanssa jarrusatulan päällä, koska pultti ei ole enää kohtisuorassa jarrusatulan kanssa. Ilman adapteria ei tule Shimanolla puolipalloprikkoja.
Jarrusatulan ”pohja” ei ole tasainen, vaan pyöreä. Eli eniten tilaa jarrulevylle jää kun jarrulevy on satulan nähden aivan keskellä. Jos se on hiukan sivussa niin ottaa herkemmin satulaan kiinni. Jarrupalat ja männät taas on täysin mahdollista keskittää silloinkin, kun jarrulevy on reilusti sivussa… Eli jos jarrulevy on kauniisti jarrupalojen välissä, niin se ei todellakaan automaattisesti tarkoita, että se on jarrusatulan keskellä. :)
Shimano 180mm levy ja jarru. IS rungossa Shimpan IS/PM adapterilla ei myöskään käytetä puolipalloja.
Mulla on Fatboyssä shimano zee jarrut 203mm levyillä. Pysähtyy oleellisesti paremmin kuin tektro vaijerijarruilla ja 180/160 levyillä..! :-)
Luulis ainakin :)