Mitkä laukut on hyvät M kokoiseen dudeen? Onko esim topeakin 4,5l midloader sopiva tai onko parempia vaihtoehtoja järkihintaan?
Printable View
Mitkä laukut on hyvät M kokoiseen dudeen? Onko esim topeakin 4,5l midloader sopiva tai onko parempia vaihtoehtoja järkihintaan?
Melkein tuo 3,0l Topeak on maksimi mikä tuohon menee siististi. Saa siihen isommankin ahdettua, mutta 3l täyttää jo koko matkan. Jos enemmän haluaa tavaraa, niin melkein joku enemmän kolmion mallinen vois olla järkevämpi. Omaan käyttöön tuo 3l on ollut hyvä ja oon siihen ihan tyytyväinen noin muutenkin.
Paljonko on Ruden A-C mitta? Eli toisin sanoen jos haluaa laittaa joustokeulalliseen Dudeen jäykän keulan, niin mitkä jäykät keulat siihen parhaiten sopii?
Rude tais olla luokka 483mm. Pidempikin vois olla. Bontragerin Haru tai halvemmasta päästä Croc.in keula. Salsat myös aika hinnoissa.
Mulla on ollut nyt 2kk ajossa 120mm Mastodon Pro STD 531 AC.lla eikä minkään sortin negaatiota ole sanottavana. 100mm STD.tä Canyon käyttää orkkiksena 511 AC siinä.
Minulla on ollut Crocin hiilikuitukeula pari viikkoa kiinni Dude CF 9.0 Trailissa ja olen ollut oikein tyytyväinen.
Mistäs ja minkälainen?
Canyon Dude CF 9.0 2018 ovaaliratasta tekis mieli kokeilla, kun voimansiirron remontin aika tulee tai tässä keväällä..
*"SRAM Eagle X-SYNC 2 Direct Mount Chainring ja rattaassa -4mm offset lukema" Alkuperäinen ratas on 30T*
Mistäs löytyis noilla spekseillä, oisko teräsversiona (edes pyöreä)?
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
Jos ne on samoja keuloja kuin ennenkin, siihen sopii vaikka 2XL...
https://absoluteblack.cc/sram-oval-bb30.html
Tuosta 0 offsetilla.
Täytyy nyt kysyä ihan tietämättömyyttäni, että onko normaalia, kun painetaan paikallaan ollessa pelkkä takajarru pohjaan ja liikutellaan pyörää ees taas , niin takanapa elää noin sentin liikettä ennenkuin rengas menee lukkoon? Pyörä siis vuoden vanha 9.0 unlimited
∆ ihan normaalia tuo..
Jarrulevy ei liiku. Hyvä jos on normaalia. Huomasin vain yhtäkkiä tämmöisen ominaisuuden vuoden ajelun jälkeen ja alkoi huolettaa onko jotain vialla 😁
Jarrupalat pääsee liikkumaan satulassa, normaalia.
Ei liiku jarrupalat satulassa. Palat ottaa kiinni levyyn kun painaa kahvasta, eikä jarruissa anna mikään periksi. Keskiöstä antaa periksi, kun liikuttelee ees taas jarru pohjassa.
Eikös jotkut Centerlock- levyt ole hiukkasen kelluvalla kiinnityksellä?
Tere,
Koitin tossa haeskella, vaan kysytään nyt suoraan: Trek farley ollut passeli koossa 21,5" tälle 190cm pituselle. Nyt kun uutta hakusessa niin onko kokemuksia miten tuo Dude L koossa voisi sopia? Vaikkakin Canyonin laskuri mittojen puitteissa näin kovasti vakuuttaa, niin mahtaako tuo L sittenkään riittää....
Mitä calculaattorilla vertasin, niin samalla ohjaamo korkeudella (stack) Dude on Trekkiä 14mm isompi Reachiltaan. Seat tubehan Dudessa lyhyempi, jos se riittää?? Dudejahan on paljon pitkin Suomea, kun kerrot missä päin vaikutat voi testikin onnistua. Eihän noista kumpikaan ole loppujen lopuksi kovin isoja, jos kuski on 190cm.
Minun edellinen Trekki 9.8 Stache 19.5" oli tuon 21.5" farleyn kokoinen seat tubea lukuun ottamatta ja minäkin 180cm pitkänä ajelin sitä jo 70mm stemmillä. Toisaalta ajan myös M Dudella tosin 90mm stemmillä eli L.kin menisi.
Mulla pituutta 190 ja jalan sisämitta 94cm. Edellinen pyörä oli Trekin Fuel ex 21,5" rungolla, nyt kolme vuotta menty L-kokoisella Dudella. Tankoa kavensin kun oli leveämpi kuin mihin olin tottunut. Vakiostemmi on vaihtunut matkan varrella 20mm pidempään. Ajoasento on nyt oikein hyvä ja niin on pyöräkin:)
Mahtuukos Dudeen Jumbo Jim Evolution Addix 4.8" taakse? Nythän siinä on vakiona 4.0" JumboJimit ja omaan vaihdoin talveksi VeeTiren 4.0" mutta kyllä se 4.0" on taakse liian pieni (omalle elopainolla ainakin). Ei ihan tahdo pito riittää. Jumbo Jimeissä oli hyvä rullavuus, joten jos se rullavuus säilyisi mutta saisi pitoa/kantoa vähän lisää, niin olispas hyvä.
Edessä se 4.0" on ihan riittävä.
Huomasin omassa 9.0 Trailissa tuon saman viikonloppuna, että takalevyssä oli "klappia" juurikin tuon sentin verran, eli kun renkaan otti irti, levy pyörähti noin sentin. Otin pakka-avaimen ja kiristin hieman näppituntumalla, ohje tais olla 40nm?
Tuli ostettua Manitou Mastodon STD Pro 120mm Dudeen. Nyt aloin miettimään miten paljon kaulaputkea lyhentäisi. Olisiko optimaalinen speiserien määrälle sama mikä se on jäykän keulan mukana tullut? Siis toki siitä minkälaisesta ajoasennosta kukin tykkää. Miten pitkäksi olette jättäneet?
Entä olisiko JJ 4.4" vai 4.0" kesäkäyttöön jouston kanssa parempi, kun muuten olen tykännyt 4.8", mutta ei tarvitse joustokeulan kanssa olla taas vastaavasti renkaissa niin paljon joustoa?
4" laskee keskiötä liikaa. Kolisee kammet tonttiin.
4.4" on just hyvä.
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Itse kun Mastodonin asensin siirsin vain ne kaikki speiserit jotka fillarin mukana oli tullut, stemmin alta stemmin päälle. Ja kun itse en harrasta kovin isoa sägiä, oli homma näin helposti hoidettu, ja ajoasento aika samanlainen kuin Ruden kanssa. Muutamat lenkit on tullut ajettua ja hyvältä tuntuu. Kaulaputkesta en paljoa ottanut pois, en muista millejä, mutta jonkun speiserin laitoin lisää kun en ennen enempää kokeilua uskaltanut radikaalimpiin lyhentämisiin mennä. Sitä putkea kun on hiukan hankala jatkaa takaisin.