Ohjelmistopäivityksen jälkeen jatkuva sykemittaus ranteesta näyttää samat lukemat kun pantamittaus ja akunkesto parantunut.
Hyvä Polar [emoji106]
Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla
Printable View
Ohjelmistopäivityksen jälkeen jatkuva sykemittaus ranteesta näyttää samat lukemat kun pantamittaus ja akunkesto parantunut.
Hyvä Polar [emoji106]
Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla
Hyvä tietää:
Kiitos yhteydenotostasi Polarin asiakaspalveluun.
Havaintosi on aivan oikea ja itse asiassa Vantage V:n ja Balancen ei pidäkään parittua sillä Vantage V ei vaakaa tue.
Paritus onnistui Polarin vaakan ja V800 kanssa.
Muutamasta Powerin liikkeestä saa nyt V800:n hintaan 149€ ilman sykevyötä.
Edit: ja näköjään Verkkokauppa.com:sta.
Jos yksi laite ei toimi niin se on sentteriä koko ekosysteemille? Huhujen mukaan tuo vaaka on ollut sen sortin floppi, että Vantagen kehityksessä ei varmaan sen tukemisen prioriteetti ole ollut kovin korkealla. Polar on kuitenkin varsin pieni talo ja joutuvat priorisoimaan tuotekehityksessä asioita jonoon.
^Eikös tässä ketjussa ole ollut havaintoja myös siitä, että Vantagen tuottama data ei kättele myöskään aiempien mittareiden kanssa perfektosti? En mä sitä sano, enkä sanonut, että se olisi keskari koko ekosysteemille. Mun mielestä tällainen on yleisellä tasolla huonoa ja lyhytnäköistä hommaa. Itselleni ainoa syy pysyä Polarissa on se ekosysteemi, koska perheessä kaikki mittarit ovat, toistaiseksi, Polarilta.
Testasin taas viikonloppuna parilla maastolenkillä Vantagen rannesykemittausta vs. V650+panta komboon. Vantage näytti pääasiassa aivan mitä sattuu, hetkellisesti saattoi osua oikeaan.
Vantage:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...8239dea3af.jpg
V650:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...c518e9607d.jpg
Toisella lenkillä ihmetteltiin kahvitauolla asiaa ja samalla katse osui Vantagen painaumaan iholla ja sen ohi kiertävään isoon verisuoneen.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...fd998666a9.jpg
Korjasin kellon asentoa ja loppulenkin ajan rannemittaus seurasi aika kivasti (joskin 30-60s viiveellä) oikeita sykkeitä.
Eli, tässä on myös tämä fysiologinen ulottuvuus, miten mittari osuu suonien päälle. Mun ranne ja suonet ei taida olla parhaat Vantagelle. Todettiin, et kai tästä pitää lähtee verisuoniensiirto-operaatioon, jotta saa mittarin osumaan paremmin suonien päälle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mulla on Vantage M ja sykemittaus tuntus toimivan ihan ok. GPS korkeus taas näyttää ihan mitä sattuu, strava osaa ilmeisesti karttojen avulla korjata oikeet lukemat.
GPS- korkeusmittaukset heittää nyrkkisäntönä 2x sen mitä paikannustarkkuus on. Jos mittarissa on barometrinen korkeusmittaus, niin asia paljon paremmin hallinnassa. Sykemittauksessa kannattanee luottaa vyöhön, joka on 30 vuotta koeteltu ja luotettavaksi todettu menetelmä. Jos haluaa rannesykemittausta tai GPS-arvausta korkeusmittaukseen, on epäluotettava menetelmä oma valinta, eikä siitä kannata paljoakaan rutista.
Hyvin on Vantage Vee toiminut ensimmäisen kolmen viikon aikana 👍 Kaksi kertaa olen kellon ladannut. Käytän kelloa ilman jatkuvaa sykeseurantaa. GPS-treeniä tulee noin 8h viikkoon.
Ainoa missä rannemittaus ei ole saanut täyttä luottamustani on kovemmat vedot. Syke ei nouse sinne, minne sen kuuluisi nousevan. Tasavauhtisilla lenkeillä sykekäyrä on uskottavaa luottevaa myös ranteesta. Jos lähette Komeja tykittään, laittakaa sykevyö päälle💪
[QUOTE=MakeK;2827293]Testasin taas viikonloppuna parilla maastolenkillä Vantagen rannesykemittausta vs. V650+panta komboon.
Onnistuuko tietojen siirto kahdelta laitteelta Flowiin ilman ongelmia? Luulis, et menee palautumiset ja kuormitukset sekaisin?
Minulla ja kaverilla on myös eli meitä on ainakin neljä [emoji1320][emoji16]
Vantage V toiminut luotettavasti nyt lokakuun lopusta ja tuoreimman päivityksen jälkeen ei ongelmia ole ollut.
Tulevissa päivityksissä tulee optimointia myös akkukestoon muiden ominaisuuksien ohessa.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...c973be8e8d.jpg
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Oletteko synkanneet Flowiin kahdesta eri mittarista saman treenin dataa? Olen tehnyt testausta V800:n ja Vantage Veen välillä. Vantagen olen synkannut Flowiin ja V800:n treenitiedot olen katsonut kellosta. Tekisi mieli tarkemmin tutkia rannamittauksen sykekäyrää verrattuna pannan antamiin tuloksiin.
Vantagea saa nyt Intersportin kivijaloista -20% Kävin omani hankkimassa. Verkkokaupan varasto taisi mennä heti tyhjäksi. Ainakaan eilen illalla ei sieltä enää saanut.
Tuo vaakajuttu harmittaa itseäkin.
Vantage M tuli ennakkotilauksena hankittua. Oikeastaan tuon vaaka-issueen lisäksi en ole muuta motkotettavaa keksinyt kuin näytön himmeys. 50 tulee ens kesänä täyteen ja ikänäkö sekä runsaampi valontarve ovat valitettavaksi tulleet jo tutuiksi. Vatuttaa ihan oikeasti kun ei kotisalin spinning-huoneessakaan näe sykettä ellei paina erikseen taustavaloa päälle.
Akunkestosta ei myöskään valittamista.
Note to self - lienee syytä päivittää allekirjoitus. Syöpä leikattiin minusta pois elo-syyskuiden vaiheessa ja nyt on menossa kova kunnonpalautus. Ei sillä lahjoittakaa toki edelleenkin Syöpäsäätiölle jos ylimääräistä on :D
Onko ollut synkkauksen kanssa ongelmia?
Perjantaina kävin ostamassa Vantage M:n. Päivän toimi puhelimella (Android) synkronointi, mutta eilen ja tänään on kello joka kerta herjannut, että synkronointi epäonnistui. Kaikki Polarin sivuilla olevat vinkit on kokeiltu mutta ei ala toimia. Tietokoneella synkkaus toimii kuitenkin ongelmitta.
Moi, nyt oli pakko rekisteröitä ja kysyä apua...
En löytänyt keskusteluista vastausta, joten osaako joku sanoa, miten treenatessa saa näppäinlukon päälle?
Pallopeleissä ja salilla melko tärkeä ominaisuus ettei mene pause päälle jne. Vähän näppäimet ja valikot Suunnon jälkeen hukassa.
Kiitos
Tuo iso suoni on luultavasti cephalica-laskimo, jossa ei ole pulsoivaa virtausta (eikä mittari siitä sykettä saa mitattua, jos sykkeenmittaus perustuu pulsoivaan virtaukseen kuten pulssioksimetrikin). Mittari todennäköisesti nappaa sykkeen jostain radialis-valtimon haarasta, joka kulkee kellon normikohdassa syvemmällä sidekudosrenkaan alla. Tuossa on vielä anatomista variaatiota eli hyvinkin mahdollista, ettei suoni osu sensorien kohdalle. Toisaalta verenvirtauksen estyminen hetkellisesti voisi myös johtaa sykemittauksen epätarkkuuteen. Ajaessa ranteet tuppaavat toisinaan vääntymään ja tämä yhdistettynä kellon muotoon pystyy puristamaan suonia kasaan. Tällöin sykemittaus muuttuu epätarkaksi. Sykevyö perustuu eri tekniikkaan, ja on siten luotettavampi.
Kysyin kanssa näppäinlukosta.
Näitä ominaisuuksia ei ole vielä Vantage V:ssä, mutta näppäinlukko ja taustavalon säätäminen ovat tulossa laitteeseen tulevissa päivityksissä.
Tänään tuli koitettua Veen gepsiä tällä kertaa siten, että suksittiin samaa reittiä Kaupissa ympäri kymmenisen kertaa. Lähtö- ja loppusuora pitäisi olla sama.
Toivottavasti parannuksia gepsiinkin on tulossa lähipäivityksissä.
V800 jälki näytti huomattavasti paremmalta.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...6e2fa83b25.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk