Eikö se mammutti olisi ollut aika jäykkis isommalla paineella?
Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla
Printable View
Eikö se mammutti olisi ollut aika jäykkis isommalla paineella?
Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla
Oisko se vaan tunnustettava, että jäykkäperäinen ei toimi sun ajotyylillä sitten millään, jos haluaa renkaan hoitavan jouston.
En luovuta.
Mäkin meinasin kysästä että onko sun eka jäykkäperä? Kyllä se opettaa smoothimpaan ajoon.
Eilen ekaa kertaa mammut edessäkin, ja kylläse vetelee aika pahasti. Ei tarvii sinne laittaa enää. Pidon kanssa ei ollu muuta ongelmaa kuin löysähiekka, nopeeta mutkaa ajaessa.
Bässi,Ensimmäinen takajäykkä jolla ajetaan kaikki ajot=ainoa pyörä.
Kaks kirjainta...
Tai sitten Kemiztin ehdotus. Tää on vahvaa mutua, mutta Nate sun ajopaineilla rullaa ihan kivasti. Se kikkelihommeli kyllä tulee Natellakin.
Mikäs olisi hyvä ja tubeless sopiva kehä? Alumiinisena ja 50-65mm leveenä. Tuota kannattaa itse kokeilla kun ei kuitenkaan kauheesti maksa. Kuituisella tulee taas melko kalliiksi.
Kapeempi kehä vois auttaa sulla, saat korkeamman ilmatilan...
Väkersin painemittarin, mulla oli edessä 0.3bar ja takana 0.38bar. Tossa on ohjeet, jos joku haluaa tehdä halvan mittarin, joka käy läskille: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...53#post2425353
Tuolta saa valmiina, on hjuva.
Tämä siis kädettömille, ei hinnankirossa.
http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1431
Onko kutaan vaihtanut Jumbo Jimejä 4" --> 4.8"? Onko huomattavaa eroa, kannattaako? Tekisi mieli leveämpää rengasta talveksi!
No se mitä olen päässyt testaamaan niin ei nyt mitään isoa eroa. Halkaisija vähän suurempi niin hiukan paremmin ylittää esteet. Ilmatilaltaan isompana antaa enemmän vaimennusta. Vaimennuksen ero on selvin minusta 4"->4.8"
En ole talvella ajanut JJ:llä mutta sanoisin että talvikäytön perusteella ei 4.8" kannata hankkia, ellet sitten pääse pääasiassa tampattuja lumipolkuja ajamaan. Talveksi, jos ajetaan myös sohjossa ja paksummassa pakkaslumessa ja jäisillä pinnoilla, on minusta saatavissa selvästi parempia.
Itellä talveksi on eteen varattu Bud ja taakse pääsyä odottaa Snowshoe XL ja molempiin laitan nastoja. Katsotaan miten toimii.
^Mulla ois tarkoitus katsoa kuinka pitkään talvella pärjään Budilla ja Loulla.
GC:t on nastoitettuna kyllä, mutta ei millään viitsis vaihdella kumekseja. :P
Toki nyt mennään työmatkatkin läskillä, kelvien kunto askaruttaa talvisin..metässä nyt on sama mihin päin kaatuilee. ;)
Moi!
Onko väki testaillut jo Halo nanuk läsäri rengasta? minkälainen rengas esim. juurakko polulla ja kivikko tykityksessä? lipsuuko kovasti alta?
^ zipo muistaakseni oli testannut, selaileppa taakkeppäin topikkia...
Mmmmm...mcarbon.... [emoji14]
Saattaa vitutella noi vekit carboonikiekossa... ;)
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08...322a5171ca.jpg
Älä oo noin pessimisti.
On se vaan fakta että kapeempi vanne suojaa paremmin. 50mm kehä tulee.
E: mutta myönnän että ajotyyliä pitää pehmentää. Siinä onkin syksylle tekemistä.
Kunhan huutelen ;)
Mielenkiinnolla oikeasti odotan kokemuksia. :)
Lähinnä kiinnostaa renkaan ominaisuuksien mahdolliset muutokset kapealla kiekolla.
Jos huutelu jatkuu niin jatkan neon2 postauksia.
Tän keskustelun eka sivulla on linkki: Surlyn kumien mitat eri vannekehillä tjsp ja kun katsoo taulukkoa niin esim BFL, Bud ja Lou ovat millilleen samoja overal diameter-mitaltaan kun kehä 100->65mm jotenka ainakin minä uskon että ei isoa eroa tule olemaan vaimennuskyvyssä.
Se on varma että 65 tai vaikka 52mm kehä ei enää suoraan osu kiveen helpolla. Mutta kyllä kumi pohjaan lyö samalla lailla mutta hyvin kasattu carbon kiekko kestää luultavasti enemmän.
Zipo on sen verran kokenut ja ajanut rajumminkin niin hän varmaan osaa kertoa miten paljon kestävämpi.
Mä luotan tähän ratkaisuun. Plus että koitetaan ajaa pehmeesti.
Hyvin toimivat Jumbot todella märällä (tarkkana sai toki olla juuret ja kalliot), kuskin kyllä mutasivat huolella. Ehkä pitäisi laskea paineitakin joskus...
Internetseissä on muitakin joilla ilmeisesti sama ongelma. Ratkaisuksi viritellään sisärengas+tubeless -yhdistelmää, ks. http://forums.mtbr.com/fat-bikes/ghe...es-944671.html
Muistelen myös nähneeni kuvia ratkaisusta, jossa tuon sisärenkaan virkaa tekee jonkinlainen kehän päälle askarreltu solumuovikerros, joka on siis niin korkea, että se ottaa läpilyönnit vastaan ennenkuin ne ehtivät vanteelle asti.
- Tomi
Onko jokin läskikumi omiaan syksyn märkiin juurakoihin, kivikoihin? Onko isoja eroja, vai laskenko vaan paineita? Snowshoe lipsuu kun runttaa seisten. Leveyttä ei varmaa sais olla 4,5 enempää, ei toi whiten takapää ainaka niele kauhee leveetä.
Eilisellä SaariselkäMTB ekan päivän reitillä oli kyllä semmosta kivikkolaskua ihan tarpeeksi että huh.
Mcarbon 65 ja Maxxis Exo Mammoth ainakin vielä ehjänä...
Kilpisjärvellä kaksi päivää kivikossa retkikamojen kanssa niin renkaan kyljet näytti viimeisen suopätkän jälkeen tältä.
http://uppaa.fi/images/2015/08/29/DSC_06348bf0e.jpg
Ihmettelen miltä 80mm hiilarivanteet ois näyttänyt tuon jälkeen :rolleyes:, sen verran oli Mammutit saannu kylkinaarmua että hikoilivat kyljistä pari päivää.
HC; oliko noi Mammothit EXO-versioita?
Kunnon pyöräilyä on ollut. Ei olisi tietyillä kevytrenkailla selvitty noita ajoja.
Mammutit on EXO:a ja painetta oli baarin verran, normi lenkki käytössä n. puoli kiloa ilmaa.
Jumbojimiä tarkoittanet. Itse en sen heikkouteen usko kuin vasta sen jälkeen kun menee rikki. Totta sitä narua on useampi kerros niissä kyljissäki. Kestävin ei missään nimessä ole, muttei se nyt ekalla kivikko rouskutuksella ala purkaantumaan atomeiksikkaan.
Taitaa database-erroria pukata kun ei uusimpia viestejä pääse lukemaan ilman postaamista. Nuo mun Mammutit on siis ollu ajossa talvesta asti.
Minkäslainen toi Nate on verrattuna Hodagiin? Kiinnostaisi ihan värispeksailun nimissä noi ruskeakylkiset Natet...
Ittee kans kiinnostaa^ aika pieni ilmatila näyttää olevan? Miten vertautuu floateriin?
Nate on p1rusti krouvimpi kuin Hodag. Enempi pitoa ja vähempi rullaavuutta.