Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset
On tuossa rattaassa aikamoiset pykälät, mulla alkoi kuulua alle vuoden vanhalla alumiiniovaalilla rutinaa voimalla polkiessa kun vaihdoin uudet ketjut. Nopsaan kuluu joskus pilalle rattaat. Kokeile kääntää ratas toisinpäin testiksi jos vain mahdollista.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
harald
Magura MT4, noin 1400 km takana. Melkein pelkkää maastoa/hiekkatietä. Kuluuko takajarrun palat tosiaan noin nopeasti?
On mulla sähköläskistä mennyt samaa tahtia takajarrupalat, molemmat puolet tosin, tuo näytti aika toispuoleiselta. Olosuhteet vaikuttaa. Mulla meni talvella kuraisessa jää/loskassa työmatkaa ajellessa, jossa enimmäkseen jarrutteli takajarrulla. Painava pyörä, renkaassa paljon pitoa, sähköllä vauhtia paljon..
Nyt on ainakin hiovaa hiekkalientä ollut paljon tarjolla.
Vaijerinkuoren saa puhtaaksi ja voidelluksi, kun laittaa sisään glykolia ja antaa paineilmaa perään. Tai sitten isopropanolilla/jarrukliinerillä kuoren sisästä möhnät pois ilman kera ja glykolia ilman ilmaa sekä vaijeri puhdistettuna perään.
Tai yllä oleva öljykin on hyvä, mutta öljyn on oltava sitten tosi ohutta. Muuten jämähtää.