Niin ja tuo pyöreä tanko 😱
Exploro huutaa 3t aeronovaa kaveriksi.
Printable View
Mä laittaisin pumpun stemmin alle sojottamaan eteen päin kuin torpedon.
^Kiilaa pinnojen väliin? :D
^Ajopaidan taskuun (tai housun lahkeeseen)
"Onko se pumppu tuolla bibseissäsi vai oletko vain iloinen nähdessäsi minut?"
Grail tuli taloon.
https://pic.useful.fi/NkTLq5NnU.jpg
Nythän on niin, että. Työmatkapyörä. Työmatka keskimäärin 42km/pv, 170km/vko. Joskus enemmän joskus vähemmän. Pyöräilypaidan takataskussa tällöin aina vähintään. Iphone Xs Max siviili. Iphone 8 työ. Silmälasit mallia kekkonen kotelossa. Alustavalla tavalla painava kello (teräs/pronssi) kotelossa. Avainippu. Kulkukortti. Iltapäiväbanaani. Ei mene enää punppu kun tekee välillä jo tiukkaa näilläkin. Siksi rungossa.
Ja siinähän kävi niin, että nuo ovaalit 50/36 Carbon-Ti:n rattaat tulivat ja ne ovat aivan helkkarin isot, isommat kuin 53/39 pyöreät. Muna. Muna. Muna. Ja sanoinko jo ä-muna.
Mulla on pankkikortti ja kännykkä. Riippuen ajankohdasta soitan vaimolle tai taksille. Taitaa kolme vuotta olla viime kerrasta. Oon todennut että pumppu ja sisuri on täysin turha varuste mun rengastuksilla, paineilla ja kilometreillä. Tarpeen todennäköisyys on niin häviävän pieni että riskin voi ottaa.
Jos minä ikuna kunnolla kaadun niin ainu minussa jäykkää ois pumpussa selkätaskussa , ei ny sentään. Jotai rajaa. Tosin silloin avun saanti ois mulle kaukana.Ja kunnolla jos selällään pumppu siellä viellä niinen viiti ees miettiä mitä tapahtuisi ja kuka tulis ja milloin apuun. NoGo.
Fiksu säie mun mielestä edelleenkin.
+1, vaikka aluksi meinasi yrjikset lentää kun stongahökötyksen näki ensimmäisen kerran, nythän se näyttää oikein hyvältä!Lainaus:
Muutenkin hieno pyörä.
No eilen ehdin tuollaisen vajaan tunnin säätölenkin rullailla lähistöllä, joten ei oikeastaan ole mitään syvällistä analyysiä olemassa. Ihan hyvältä noin aluksi.
Jaa-a.. kun pääosin soolona ajelen, niin mistähän se juttuseura ilmestyy? :-)
Juu, eikä tunnu ajossakaan yhtään pöljemmältä. Sitä tosin en osaa sanoa, onko tuosta konstruktiosta muuta etua kuin keskustelunherättäjänä toimiminen.
Mutta sehän on vain hauskaa saada kapinoida vallitsevaa virallista oikeellisuutta vastaan. Itse suosinkin kiinteää tarakkaa. Painaa saman verran kuin täysi juomapullo, joten en myöhästy ainakaan sen takia töistä. Ja kun napsauttaa Ortliebin tarakkalaukun paikoilleen/ottaa sen mukaansa n. 3 sekunnissa, sekin aikatappio kääntyy plussalle pussukoihin verrattuna. 12-litrainen etulaukku on takatelineessä sopivan kokoinen, läppäri + hiukan vaatetta mahtuu juuri sopivasti. Tosin läppärin kuljettaminen tärisevässä laukussa ei tunnu viisaalta, mutta joskus on pitänyt kuljettaa, kun suunnitelmat meni kesken päivän uusiksi. Vaatteilla saa hiukan pehmustetta laukun pohjalle.
Reppuun suhtauduin joskus negatiivisesti, mutta kun sain kunnollisen Ospreyn 22-litraisen päivärepun, tuollakin ajaminen on ihan ok. Hiostamiseen se tietenkään ei vaikuttanut ja edelleen mielummin ajan sivulaukkujen kanssa. Maastossa tilanne on toinen, mutta se ei kuulu tähän viestiketjuun.
Sä vain luulet kapinoivasi koska ei ole olemassa mitään vallitsevaa virallista totuutta. Kaikki kukathan saavat kukkia.
Itselläkin tarakka ja laukut silloin kun roinaa on enemmän, mutta en ole tajunnut tällöin kapinoivani. Hyväähän se toki keski-ikäiselle keskiluokkaiselle keskituloiselle... joskin keskimittaista pidemmälle(!) tekisikin!
Sen olen huomannut bp-varusteilla ajellessa, kun roilottaa kovaa kiviseen alamäkeen, ei tarvitse pelätä, että tarakan pultit katkeaa tms. Ja tarakan kanssa fillari woblaa kun ajaa yli neljääkymppiä.
Graindaajalla voi siis olla joku oikea syy toimia tietyllä tavalla.
Omaa kirjoitustani en kyllä sinä virallisena totuutena kirjoittanut, lähinnä kieli poskessa. Sama juttu enduro puolella, edeltävästi sopiva reppu oli must, nyt saatana vedetään työkalut jesarilla runkoon kiinni tai sitten niihin uusiin tuppi/emäputki "säilöihin.
Annetaan tosiaan kaikkien kukkien kukkia, pääasia että pyörät genrestä huolimatta pyörii ja kaikilla on mukavaa :)
Oon polkenut jopa maantielenkkejä pieni juomareppu tai isompi urheilureppu selässä joka on täysin kiellettyä. Hyvä reppu selässä ei haittaa kunhan on vain kevyesti pakattu. Joku 5 kg maksimi.
Kertokaapas mitä sääntöjä rikoin, kun ajoin äsken täysjoustomaasturilla 46km Exploron runko selässä, kun kävin hommaamassa Ultegra R8000 50/34 kammet Asetoni & Asetonista
https://i.ibb.co/1zDCHNZ/68-E8-C8-A5...A09-A0-FB7.jpg
Tuli muuten todella pitkiä katseita :)
Ei mitään ihmeellistä.. Siistiä, että pyöräilykulttuuri on saanut jalansijaa Suomessa. :)
Ei hitto, tuo oli yhtä kova juttu kuin tuota eräs tuttavani veti Muhokselta Tyrnävälle ostamansa ruohonleikkurin maantiepyörällä, parikymmentä kilometria maantietä eikä ollut ihan kevein leikkuri! Heräteostos eikä halunnut seuraavana päivänä autolla...
Meni tuo maantiepyörä "lunariin" ja nyt olisi sitten uuden pyörän osto edessä. Opiskelijabudjetilla liikenteessä ja siksi olenkin ajatellut, että tällainen gravelpyörä olisi mainio allrounderi eikä tarvitsisi sitten montaa pyörää. Gravelilla voi ajaa missä vaan ja jos uhraa ajatukset kovimmista huippukeskarin tavoittelulenkeistä, niin ihan hyvä perus lenkkipyöräksikin.
Canyonin Grail 6.0 houkuttelee 1200 euron hintaan. Sanokaas, onko mitään järkeä maksaa 300 euroa lisää tuosta Grail 7.0:n 105 osasarjasta? Kuluvia osiahan nuo on, niin voihan ne 6.0:ssa sitten tarpeen tullessa päivittää kuitenkin parempiin? Muutenhan nuo pyörät ovat identtisiä.
Sitten ylipäätään kiinnostaa, onko tuossa hintaluokassa muita varteenotetta vaihtoehtoja. Graili nyt ainakin voittanut tuollaisen Tekniikan Maailman arvostelun, mikä kuulostaa kyllä omaan korvaan aika hyvältä. Saatavuushan noissa on aika huono, että jos nyt kesällä aikoo vielä pyöräilemään, niin katseet pitäisi suunnata muualle.
Kyseeseen tulee ainakin pyöräilyn imagon rikkominen, mikä on vakava teko. Tosin jos runko oli kiinni selässä tuubilla, joka on pujotettu perinteisellä tavalla ristiin olkapäille, se otetaan huomioon lieventävänä asiana. Palstatuomarithan tämän viime kädessä päättävät.
Tuo Exploro valmistunee niin, että Tour de Tampereessa pitkä cycloryhmä on ainoa oikea valinta. Reitti on juuri tuollaiselle menopelille suunniteltu. :D
Nyt on clearancea. 50/34 pyöreä on just passeli, kuva pikkuisen valehtelee eli on vähän enemmänkin kuin miltä näyttää. Paattoman (Paatonin?) maailman ystävällisimmin Otaniemen urheilukentälle toimittamaa 3M kiveniskuteippiä vedetään huomenna hartaudella.
https://i.ibb.co/16XTvxh/77-F4-FE10-...F37-EFDF53.jpg
Roineen kierto houkuttelee mutta maasturissa takakiekosta kahdella perättäisellä lenkillä pinna poikki, lisäksi takaiskarimurheita... Jos joku sopiva tekosyy ilmaantuu niin 8h syslo on Teh Ratkaisu :DLainaus:
Tuo Exploro valmistunee niin, että Tour de Tampereessa pitkä cycloryhmä on ainoa oikea valinta. Reitti on juuri tuollaiselle menopelille suunniteltu. :D
TM arvostelulle en hirveästi antaisi painoarvoa. Canyon tuntuu voittavan ne kaikki plus muutenkin olevan lehdessä esillä paljon hyvin mainoksilta vaikuttavien artikkeleiden muodossa. Jonkinlainen yhteistyö tai sponssi on selvästi meneillään. Tai sitten mutuni on väärässä ja Canyonit keikkuu ansaitusti joka testin kärjessä pyörätyypistä ja genrestä riippumatta, ken tietää.
Toki Grailin tapauksessa et voi pahasti mennä metsään koska muidenkin testien perusteella kyseessä on kaikenkaikkiaan hyvä pyörä.
Itsellä on vanha hybridi jolla jyrännyt menemään. Kuntolenkit, retket jne.
Nyt olisi tarkoitus sitten vähän päivitellä kalustoa, jotenkin myös tykästynyt gravel pyöriin, lähinnä siksi että en halua kovin montaa pyörää.
Kysymyksenä lähinnä tuo 1x vaihteisto, retkillä ja touring käytössä taitaa olla pätevä?
Miten sitten kuntolenkit? Tuntuuko että väliin haluaisi lisävaihteita jotta saa kandenssin pidettyä mukavana?
Tarkoitus itselleni hommata kahdet renkaat, kapeat maantielle jos siellä tekee pidempää lenkkiä ja leveät sitten muuhun käyttöön.