Alkujaan tämän lähetti
X-terra
Mita mieltä olette Audi A6 C7 Allroadista, jos sitä vaikka vertaisi neliveto Passattiin tai Suberbiin? Alkuun katselin noita 150kw versioita, mutta kun näyttäisi ettei kohteena olevissa 2012-2014 vuosimalleissa ole isoja hintaeroja eri tehoversioiden välillä, niin biturbo on alkanut houkuttamaan entistä enemmän. Kun olen yleensä se auton loppukäyttäjä, niin olisi aikomus ajella autolla noin 7-8 vuotta/ 200-250 tkm, joten kilsat saisi olla 100-150 tkm. Vaihtoehtona Audille voisi olla BMW:n ja Mersun vastaavan ikäiset 3 litraiset 4-vedot, mutta olen jäänyt siihen käsitykseen, että Audin neliveto olisi noista paras. Käyttönä on työmatkaa päivittäin 80km ja sitten vuosittain 3-5 kertaa Lappiin hiihtelemään tai vaeltamaan. Vuotuiset kilsat liikkuu siellä 30-35 tkm välillä. Sen tiedostan että taloudellisinta olisi ostaa varmaan farmari Golf, mutta nyt olisi tarkoitus saada mukavampi kärry alle. Yhdestä erinomaisen siististä Bi-turbosta sain ihan kohtuullisen tarjouksen, mutta hieman epäilyttää, että kestääkö kone ajella jonnekin 350 000 kilsaan?? Polttoaineet, huollot ja renkaathan noihin maksaa jonkin verran enemmän kuin vaikka mainitsemaani Golfiin, mutta noissa olen valmis tulemaankin vastaan. Kun näitä auton vaihtoja tekee noin 7 vuoden välein, ei meinaa millään uskaltaa tehdä päätöstä, josta syystä varmaan ajelenkin autot aina loppuun :) .