Shocktherapyssa oli ainakin viimeksi kun kävin, saattaa olla loppu tai tullu lisää, soittamalla selviää.
Printable View
Pikakysymys: clown shoe 100 mm vanne jossa 4,8 Lou. Sisuri puhki, laitoin tilalle Specialized sisurin, punnittu n. 560g (ajossa kyllä huomaa). Punnitsin puhjenneen sisurin 225g, sisurista ei löydy mitään tunnisteita josta saisi kiinni merkin/mallin. Ainut tuohon painoluokkaan menevä jonka löysin on Schwalben f13, mahtaisiko se sopia tuohon komboon?
Mulla on Kendat, 'bout 20g painavammat. Niissä kyllä lukee Kenda, mutta oisko silti?
Mitähän mahtavat Onzat painaa, joita moni suosittelee ja joita olen itsekin käyttänyt.
Muutamannen kerran tässäkin topiikissa: joku 13f sopii, joku toinen muuttuu ilmapalloeläimeksi. Eilen jäi vielä 2 x Onza Fr kumeja tälliterapiaan kun kävin testimateriaaliostoksilla.
Ai, mulla on sitten jotkut väärät onzat.
[edith] 215g
Jotta olisko siis Onzat olleet tapaus Dalmoressa. Kiitos punnituksista.
PS. Shimaanin viestissä ihmettelin tuota "punnaamista". Se tarkoittaa nimittäin myös sitä, että istuu WC-pöntöllä pistäen kaiken paineen peliin tyhjennystapahtuman yhteydessä (Urbaani sanakirja). Siksi ei tuo sivuhuomautus ihan heti auennut, heh.
Eilen puhkesi Onzan FR, kun ajoin puun rungon yli ja ilmeisesti oksan tyvi teki reiän sisäkumiin. Ei oikein vakuuttaneet noi Onzat muutenkaan. Ei ole edes irrotettavaa venttiilin sielua, et saisi litkut sisään. Korvasin Onzan Maxxiksen fattisisurilla ja en huomannut kovin suurta eroa ajaessa vaikka painoeroa noiden välillä on 200g. Maxxis on mukavampi ajossa kuin Onza.
Sent from my iPhone using Tapatalk
No juu, minä siirryin tubeless-kauteen kun kyllästyin siihen, että Onzat tuntuivat rei'ittyvän kovin tiuhaan matalilla paineilla. Eikä niissä minunkaan Onzissa ole irrotettavaa sieluosastoa.
Ei ole ollut irrotettavaa sielua omissakaan Onzissa, 26 FR ja 29 -sisureissa.
Kyllä ne oli Onzat. Ne oli tuossa Salsassa ensiasennus-sisureina ja oli asentaja niin hyvin talkinnut että vähän aikaa sai pestä jotta tekstit erottui.
Meinaatko, että litku paikkaisi sisurin?
Ajattelin, että läskirenkaassa tuommoinen fr-sisuri on sen verran pinkeänä, että reiän tultua sitä ei ehdi litkut paikata. Jos jollain on kokemusperäistä tietoa asiasta, niin mielellään kuulen.
Kerran tuuppasin syklon sisuriin litkut. Kun ajoin renkaan terävään piikkiin, niin ei ne litkut paikanneet sisuria.
Onneks tulee lämpimämmät kelit niin pysyy taas ilmat tubelesseissa :)
Villinä veikkauksena heittäisin että olet ajanu väärin.
Ei ole kokemusperäistä tietoa asiasta, joten en ole varma paikkaako litku pinkeänä olevan FR sisurin. Litkuvalmistajat lupaavat, että litku paikkaa jopa 5-7mm kokoisia reikiä. Mene ja tiedä...
Kyllä olen melko varma ettei noissa mun Onzan FR sisureissa ollut irrotettavaa sielua.
:) no väärin ajamisesta en tiiä, ja pysy ne mullakin aika hyvin ku ajoin -18- -25C kelillä, mutta pari kertaa piti pumpata lisää ilmaa polulla (2-3h) pitemmillä lenkeillä.
Yleensä katos kerralla ilmat jos pomputti ja oli paineet 0.5 tai alle.
Nyt oon kuukauen ajanu ihan 13Ffillä eikä tuo nyt niin vaikiaa oo ollu. Mutta kun kevät tulee, niin bikinikuntoon pitäs päästä niin aletaa sitten ajaan paljaalla taas.
Pari kertaa kokeillut litkulla sisurin paikkaamista, eikä onnistunut. Johtuu siitä, että se reikä elää koko ajan.
Joe's no-flat purkissa lukoo, jotta käy myös sisurin paikkaamiseen. Teoria ja käytäntö on tietysti kaksi eri asiaa, ja kuten olemme oppineet viime minuutteina, niin myös lämpötila vaikuttaa paineeseen.
Etsiessäni tietoa asiasta tuli vastaan raamatulliselta kuullostava Slimen "self-healing inner tube". Eli sisuri, jossa on litkut sisällä valamihina. Netin käyttäjäkommentit eivät ole kyllä olleet kovin mairittelevia. Ja tietysti läskigummit on vielä asia eriksensä.
Jaa että Slimea?
Mainio linkki! Kuuntelin juuri taustalla ELPtä (joka vaihtui juuri PFMään) ja kohta siis Zappaa. LIsäksi Slime oli kamala venyvä mönjä, jota myytiin lapsuudessani TVstä tuttuna ihmeenä. Lienee jotain sukua tuolle rengastouhulle...
Nimim. "Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow"
Tuubirenkaat sitten seuraavaksi?
http://www.roadbikereview.com/review...slider-pro-3-0
Tässä kuva Onzan SA FR 3 26x2.50 renkaan venttiilistä. Melko lujasti on kiinni ja tuolla kuvan taustalla olevalla välineellä yritin sielua avata tuloksetta.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15...dabe45ee8f.jpg
Surlyn Budia Suomesta? Jos on nähnyt jonkun liikkeen hyllyssä, saa vinkata.