Tarvitsen...lisää...kuvia :D
Printable View
Haluat selvästi kiusata itseäsi ennen ostopäätöksen tekoa;);), joten suosittelen tutustumaan seuraavaan sivustoon facebookissa. Sieltä löytyy kuvia ja videoita Evolinkikkilöistä ja ompa muutama Taigakin sinne tainut eksyä.Pole Bicycle Riders Group
Noniin, fillarin setuppi alkaa olemaan "valmis", aihiona toimi siis Evolink130tr 27,5+
Säätämisen, testailun ja speksailun jälkeen kokoonpano on nyt kuvan mukainen enskaan/bikeparkiin Spankin Oozy trail 345 kiekoilla ja lenkille sitten puolikiloa kevyemmät Roval Traverse fattie SL kuitukiekot. Renkaina joko kuvan 2.8" Maxxisit, tai 3" Schwalbet..
Komponentti puolella vakiota on GX-11 voimalinja, poislukien kammet jotka on päivitetty X1 Carbon boost malleihin höystettynä 77dezignz alumiinikölillä. Jarruina Guide RS, tankona Eastonin 800mm kuitu Havoc Ergonin gripeillä, keulana palvelee Fox 36 EWS edition ja takaiskarina DVO Topaz t3air, hissitolpaksi vaihtui niin ikään DVO Garnet, satulana Nukeproof
Nyt olen aikas tyytyväinen, anskattoo koska sitten vaihdetaan koneistettuun [emoji6]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...2ea93b4d1d.jpg
Kertokaas mulle miksi tuo 140 on selkeästi suositumpi runko kuin 150? Mikä idea tuossa on takana. En ole nähnyt 140:sta livenä, vielä.
110 Evolink jäi kokonaan pois? No eipä ole Polella sitten minulle enää mitään.
Jäi pois mistä? Rungon versiopäivityksestä? Nykyinen on/oli periaatteessa vuoden 2016 runkomalli, eli 110 on nyt ollut päivittämättä pari vuotta. Runkosetti ei ole tainnut olla saatavilla hetkeen, ja kokonaiset pyörätkin taitaa olla nyt vain hajakokoina. Jännä juttu, jos kysyntä ei riitä ylläpitämään 110:tä mallistossa.
Mutta kokonaisena pyöränä ainakin vielä saa, vieläpä kohtuu alella..https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...6fa613674a.jpg
Edit: näköjään tosin vain pieniä tai hyvinpieniä kokoja jälellä
Juu ei sovellu mulle kun päälaki on heiluu lähempänä 190 kuin 180 sentin korkeutta.
Laitoin Polelle kyselyn Evolink 110:n kohtalosta. Tuolla ennakkokamppiksella olisin tilannut heti jos olisi ollut saatavissa.
Tuollainen loivakulmainen xc-pyörä itseänikin polttelisi. Mieluumin 100 kuin 120 mm joustoa. Trailityyppiset ratkaisut eivät kiinnosta, kun ajomaastot ovat lähinnä ylämäkeä tai tasaista. Olen havainnut 65° keulan loistavaksi xc-käytttöön omassa jäykkäperässäni. Keulassa voi käyttää 120mm joustoa, eikä sukeltele alta tai tee etupäästä liian korkeaa.
Santerihan se. Kevyenä kaksysinä tykkään ajella, ei ole plussat minua varten vaikka tuohon sopivat plussakiekot renkaineen, pakkoineen ja levyineen olis valmiina. https://www.alpkit.com/sonder/bikes/...bon-frame-only
Sain vastauksen. Suosittelivat 131 mallia Mara/trail-käyttöön ja siitä voidaan tehdä 110/120mm joustava versio 29er kiekoille.
Joutui pitkällisen pohdinnan tuloksena ennakkotilaamaan tuollaisen 140 evolinkin.
Kovasti himottaisi, mutta hirvittää laittaa pari tonnia tuonne kiinni, kun runkojen tuloon on melkein puoli vuotta.
Maksaa luottokortilla, niin luottoyhtiö korvaa konkurssin sattuessa?
Tuota oon muuten miettiny, että miten on jos luottolasku on jo maksettu pois ja tavara jää saamatta konkurssin takia? Onko kenelläkään kokemusta?
Luottolaskun maksaminen ei ole vakuttava tekijä tässä kohdassa. Korttiyhtiöille voi reklamoida maksetuistakin suorituksista ja niistä on mahdollista saada palautus. Itse olen tämän kertaallen tehnyt DX:n paketille joka ei ikinä tullut perille.
Korteissa ja pankeissa saattaa olla eroa ja tällaisia tapauksia varten on melko varmasti määritelty jokin takaraja jonka jälkeen asia vanhenee. Lähteekö aika juoksemaan korttitransaktion päivästä vai oletetusta toimituspäivästä, sitä en tiedä. Kannattaa varmistaa ehdot omasta pankista tai luottokortin myöntäjältä. Yksityinen henkilö on joka tapauksessa konkurssipesästä saamassa rahansa vasta viimeisenä, eli silloin kun omaisuutta ei enää ole.
Mistään nyt ei satavarma voi ikinä olla tokikaan. Mut enemmän mä olisin huolissani jos verrattain tuore yritys tahkoaisi hirveitä voittoja heti. Sehän meinaisi sitä, että rahaa ei käytetä kehitykseen.
Mutta jos oikein kovasti epäilyttää niin luottokortilla maksamallahan saa turvaa.
No siis ei se raha määrättömiin riitä. Siitähän tässä ennakkokamppiksessa on kyse, että kerätään rahaa niiden uusien runkojen tilaamiseen toimittajalta.
Tulipa tilattua hetken mielijohteesta itselle tuollainen 140:n, kun ennakkotarjousten hinnat olivat ihan ok tasolla. Koeajon perusteella vaikutti sopivalta yhden pyörän taktiikkaan. Täytyy katsella millaiset fiilikset ovat ensi kesän alppireissun jälkeen, jos pyörä saapuisi ennen kesäkuuta.
Olet jaksanut nisuttaa Polen pyöristä, mallistosta ja yrityksestä vuoden verran foorumilla. Olisiko jo aika siirtyä uusiin haasteisiin?
Katsos, yllättävän pitkään kesti uuden nickin luonti.