Mulla jää toi Kuusijärvi väliin. Myöhemmin olisin menossa pimeitä polkuja koluamaan. Vaikka kello 18:00, jos lähtijöitä iltalenkille niin menen kaupan kautta.
Printable View
Mulla jää toi Kuusijärvi väliin. Myöhemmin olisin menossa pimeitä polkuja koluamaan. Vaikka kello 18:00, jos lähtijöitä iltalenkille niin menen kaupan kautta.
Oli kuusijärvellä ihan kiva lenkki vaikkakin hieman epäonninen. Maralta laukes takanapa noin 30 min lähdöstä. Onhan se eihan eri meininki, kun on vapaaratas eteen ja taakse. Eräänlainen epäfiksi...
Viimeisessä alamäessä Timberman löysi kannonjämät ja matka loppu kuin seinään. Toivottavasti ei tullut pahempaa vauriota olkapäähän. Itse tuossa äskettäin pesin Roskoeta niin oli sitten ketju kahdesta kohtaa 5 vaille rikki. No Srami roskiin ja XT tilalle. Olihan tolla jo ajettu öö reilu kuukausi.
Mites yhteislenkkiä ensi viikolla?
Eiks viimeistään keskiviikkona ajella, lupas suht kuivaa keliä, jos valo rintamalla ei kerkee sitä ennen tapahtua mitään, lainaan mieluusti toista viimevuotista 720 lum valoa ja akkua niin saadaan pyöriä "viivalle"!
Lääkäri ei suosittele maastopyöräilyä noin kolmeen viikkoon. Viiden metrin ilmalennon jälkeen solisluu hoiti tehtävänsä ja iskunvaimensi olkapään iskun maahan. Ei murtunut, mutta on pirun kipeä ja lievästi dislokoitunut. Pakkolepoa edessä ja tästedes hiljaa ajoa heinäisissä alamäissä.:mad:.
Keskiviikko ja torstai olisin menossa. Eikö se olisi 17:30 maalikaupalla.
No niin, akut ja muut kilkkeet saapuivat vihdoin, ja ensimmäinen pari akkuja on kohta latautunut.
Työpöydän on vallannut lamppu ja sähköjohto - kunhan en nyt sotkeentuisi siihen pahasti...
Mikäli tämä vyyhti näilläkin käsillä taipuu suunnitelman mukaisesti, niin keskiviikkona uskoisin pääseväni ajelemaan; ja ihan valon kanssa!
Ja KurSki:lle saataneen vastaavanlainen setti niputettua myös ennen keskiviikkoa, joten pian päästään kokeilemaan näitä ensimmäisiä lamppuja.
Harmi tuo Timberman:in kaatuminen - yksi ketterimmistä ajajista on nyt tauolla. Pikaista paranemista!
Nii jos joku tarvii huomen sitä valoa lainaks, laittaa tänne tekstiä niin otan sen mukaan akkuineen päivineen. Ei kestä kauan laittaa nippareilla kypärään kiinni!
Tuli käytyä kokeilemassa valoa, ja sehän oli erinomainen - kun itse tehdään, tulee just sellaista kuin sattuu tulemaan, eiku siis tulee just sellaista kuin haluttiin!
Lähdin ajelemaan kuuden aikaan, ja vaikka oli kirkas keli, niin puoli seitsemältä laitoin jo valon päälle (ehti tottua siihen jo hämärässä). Ehdin sopivasti Mannin metsään, kun oli kunnolla pimeää, ja kyllä tuolla valolla (stemmissä kiinni) sai ajaa ihan niin kovaa kuin muutenkin olisi uskaltanut; jälkikin jäi: http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=1697194
Stemmi -kiinnityksen huono puoli on kyllä se, että jos sattuu pyörälle jotain, vaikkapa ketju menee vaihteeksi eturattaiden väliin keskellä Mannia (onneksi ei ihan niin pahasti kuin viimeksi, ja olihan tuota kokemustakin jo...), niin ei ole "työvaloa" käytössä.
Siinä mielessä kypärä -kiinnitys voisi olla parempi, ja myös jos haluaa katsella ympärilleen - nyt tuli kyllä seurattua ajoreittiä tarkasti, kun muualle ei nähnyt mitään!
Huomenna siis porukalla ajelemaan klo 17.30, pienellä varauksella tosin omalta kohdalta, mutta yritän ehtiä mukaan.
Hieno homma että valo pelittää. Itse myös olen tykännyt tankokiinnityksestä. Repussa kannattaa olla jokin pieni lamppu mukana, jos niitä remontti hommia tulee. Niin ja saattaahan päävalo myös särkyä kun oiken laskee. Toivotaan että huomenna pääset. Voidaan sitten ihailla valokeilaa:p
Minä olen huomenna 17:30 odottamassa uusia talvirenkaita svenskawagoniin jotta pääsee lähtee savoon torstaina ennen aamu kuutta. Viikonloppuna ajellaankin sitten krossarilla eli ei näy maastolenkeillä.
Hianoo että valot pelittää.
Pitääkö sitä miten paljon itse koota jotta saa toimimaan. Akku täytynee tilata ja laatikko siihen. Tarviiko muuta ?
Valot tarttis saada jotta pääsee liikkeelle...:o
Alan taas maastoa ajamaan kun on fillari sekä äijäkin vaihteeksi kunnossa :) Ainakin vähän aikaa :p
Tänään tuli meili että loput osat ovat viim. huomenna Jäkessä :D!!! Aletaan heti huomenna Maran kanssa juottelee piuhoja ja liimailee linssejä kiinni, meinattiin jos jokainen sais vaan pakattua sen dreiveri paketin johonkin pieneen poksiin, toki tehdään valmiiksi jos tarve vaatii, mut siellä on 10 valoa!!! Tuutko ajaan jos otan toisen vanhoista valoista mukaan?
Olipa taas mukava lenkki. Kyllä pimeässä on kiva ajella. Jos huomenna on lähtijöitä niin olisin menossa 18:00 metsään. Poikkean maalikaupan kautta.
Juu, kivaa oli pimeessäkin.
Tällainen jälki siitä tuli: http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=1701217
Ja hyvä, että jälki on nähtävillä kartalla, sillä kyllä tuo pimeä aika hyvin suuntavaiston sekoittaa - voipahan jälkeenpäin katsoa missä ajettiin...
Hienon näköistä kun kahdeksan "valopäätä" suihkii pimeässä metsässä. Melkoinen kiiltomato - ja kiroileekin ajoittain tulisesti!
Saatan ehtiä huomennakin, mutta pienellä varauksella taas. Tulen jos näkyy.
ZeiZei:n ja Maran työskentelyn jäljiltä ei kovin paljoa itse koottavaa jää. Niinkuin ZeiZei kirjoitti, niin niille driver:eille joku pieni boksi (vaikka pyöränpaikkarasia, jonka tiivistää vedenpitäväksi), ja loppu onkin piuhojen näpräilyä. Pieni katkaisija, josta saa valon päälle/pois, kannattaa laittaa valolle menevään piuhaan (joky yleiskatkaisin käy, mutta voisihan se olla valmiiksi vedenpitäväkin, niin ei tarvi "pussittaa"). Akusta riippuukin sitten loppu. Yhdellä 10-30V (10V oli minimi jolla valo palaa, joten varmaan käytännössä pitänee olla n.12V, jottei valo heti sammu kun jännite laskee) akulla ei tarvi mitään sarjakytkentää tehdä, mutta itse hommasin (ja KurSki, ja broidini) RC-auton ajoakkuja (http://www.jr-hobby.com/shop/catalog...oducts_id=2342) 2 kappaletta ja kytkin ne sarjaan (jännitteeksi tuli 14,4V ja 3700mAh, akut olivat hieman tuota linkkiä tehokkaammat, vaikka tuolta juuri tuollaiset tilasin...). Laturiksi hommasin samasta paikasta tällaisen: http://www.jr-hobby.com/shop/catalog...oducts_id=2185 Hinta vaan näkyy pompsahtaneen melkein kympillä; kysynnän ja tarjonnan laki? Ja pari naarasliitintä tarvittiin akuista lähteviin johtoihin: http://www.jr-hobby.com/shop/catalog...oducts_id=2215
Lopputuloksen tungin juomapulloon pienen pehmusteen kera (etteivät heilu), ja se kulkee kätevästi pullotelineessä.
Malli akkujen suhteen oli kyllä puhtaasti Maralta ja ZeiZeiltä lainattu, joten kiitokset siitäkin avusta heille!
Virrankulutukseksi viisaammat saivat tuolle lampulle 14,4V jännitteellä sen 0,87A/h, joten tuollainen 3,5Ah:n paketti antaa valoa noin 4 tuntia.
Omalla setillä on nyt reilu 2,5 tuntia ajettu, ja vielä valo loistaa; toivottavasti seuraavankin lenkin, kun ajattelin olla lataamatta ihan testinkin vuoksi...
Painoa tuollaisten Ni-MH -akkujen kanssa sain koko setille 1,1 kg. Akut+pullo olivat tuosta melkein 900g.
Tänään päivällä meinasin mennä ajelemaan hidasvauhtisen lenkin lähinnä syyssäästä nauttien. Lähtö maalikaupan edestä vaikka klo 14.00. :)
Pitää ajella päivällä, kun ei oo lamppua vielä..
Tämä kymmenen lampun sarja on kaikki varattu, lisäsin vielä jälkikäteen muutaman osa sarjan mutta ei tullut! Ei ole meidän porukasta ketä jäi ilman! Laitoin samantien kyselyn koska saa lisää, ei vielä vastausta! Itseltäni jää ylimääräiseksi 720 lum. hajottava ja pistemäinen valo vaikka myytäväksi! Kun saadaan toi sarja valmiiks ei kyllä ihan heti samallaista läjää tehdä, tuntuu että näkee yölläkin unta ledeistä! Ei vaan jos osia saa vielä sopivasti niin voidaan vielä muutama tehdä! Onko sunnuntaina lenkille lähtijöitä? Huomenna varmaan kasataan valoja!
Kyllä tarkoitus olisi sunnuntaina lenkki tehdä. Eikö pitäs olla poutapäiväkin. On toi kyllä hienoa että jaksatte touhuta valojen kanssa. Iso KIITOS Mara ja Zei Zei..
Zeizei: Jos joku on ilman valoa niin myy se mun valo vaan eteenpäin. Parempi et kaikilla on yksi valo kuin mulla kaks. :D
Sunnuntaina lenkille joko krossarilla tai maasturilla. Katsotaan kummalla.
Vaihteeks tuli sitten taas kurkku kipeeksi :mad:
Voisin joku päivä poiketa Maralla tai Zeilla hakemassa valon niin voisin sitä viritellä kunnei kait sitä voi taaskaan lenkille lähteä.
Näyttä tulevan aika iso sade alue, että ei taida viitsiä lähtee parantelee tätä pitkää flunssaa tonne sateeseen, tai katotaan nyt! Kiitoksia Rautapellolle hienoista virtajohdoista ja veden pitävistä liittimistä, meinas mennä hommat jäihin kun loppu piuha, mut päästään taas tänään jatkamaan!
Vähän sama homma, eipä toi sade ainakaan paranna tätä flunssaa. Jos vaikka illaksi ilma muuttuis niin katotaan sitten. Vaikka 18:00 kaupalla jos on poutaa..
Kun pitkästä aikaa pääsen. Voi hieman vetää tiukalle ehtiä ihan tasan kymmeneksi Varastomaalille, mutta en ainakaan paljoa myöhästy...
Missasin lumisateisen kympin lähdön, mutta olisiko kiinostusta iltapäivälenkille? Lähtö vaikka luokkaa 14 varastomaalilta.
Pienestä lumisateesta huolimatta neljä innokasta oli taas lenkillä. Tällainen reissu siitä tuli: http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=1712147
Jolleivat sormet ja varpaat olisi olleet niin märät, niin olisihan sitä pidempäänkin ajanut.
Mukavaa kuitenkin oli, eikä edes niin liukasta kuin olisi luullut.
Seuraavat pari viikkoa jääneekin itseltä väliin reissujen vuoksi.
Katselin saksalaisia nettikauppoja ja täytyy kyllä sanoa, että tuo teidän 900 lumenia sillä hinnalla, mikä niille tulee, on törkeen tehokas ja halpa! Löytyihän sieltä yksi 1500 lumeninkin Lupine, mutta hintaa oli hivenen vajaa 1000 euroa:seko:. Aika hinta lampusta! Löytyi muutama 900 lumenin lamppu ja kaikki loput jäivät alle, vaiika hintaa edelleen oli useita satasia.
Niin että ehkä minäkin olen sellaisesta kiinnostunut vaikka seuraavalla kierroksella, jos sellaista tulee. Toistaiseksi yritän pärjätä Sigman halogeenivaloilla, erotunpa ainakin joukosta keltaisemman valon takia:cool:.
Soittelin tänään ledi myyjälle, ja niin kuin epäilinkin ei hyllyyn ollut jäänyt yhtään lediä! On jo tulossa uusi lähetys ja lupas lähi aikoina ilmoitella milloin paketti olis härmässä. (edellinen kesti yli kuukauden) ei pitäis nyt kestää niin kauan. Voidaan vielä Maran kanssa laittaa sorvi pyörimään ja rakentaa valot niitä tarvitseville (Timbermann, Heksula, Setä). Eli ekasta sarjasta puoli valmiit valot on valmiina ja hakematta (Petteri, Ertsi ja Tauno). Olis vielä se viimevuotinen 720 lum. valo joutilaana joko myytäväksi ilman akkua tai voin myös lainata sitä akun kanssa!
Tuollahan on oikein vuosia kestänyt keskustelu valoaiheesta http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=20366&page=122.
Tällainenkin olisi saatavilla halvalla http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489, tosin on siellä valitustakin laadusta ja toimitusepävarmuudesta.