above_forum

Collapse

Helsingin kuvarastit

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Marsusram
    Veteraani
    • 10/2005
    • 5564

^Schwalbe Ice Spiker Pro näyttäisi olevan.
    Jostain syystä yhdella selaimella näkyy selvemmin kuin toisella.
    Love the Ride!

Comment

• hphuhtin
      Aktiivijäsen
      • 07/2017
      • 2488

No nyt saan luettua itsekin, olisi pitänyt tunnistaa, on maasturissa yksillä kiekoilla nuo.

Comment

• -mk
        Vakiovieras
        • 07/2010
        • 338

Vanha ei tosiaankaan ollut normireittien varrella, ja rastiksi valittu vielä rakennuksen takapuoli. Venetsia-talo Lapinlahden sairaala-alueella, rasti 2107. (Marathon Winterit ja Ice Spiker Prot , jotka tulivat tarpeeseen.)

Uudessa aprikoidaan, ehkä molemmin puolin, kumpi kuvaa ketä ja miksi:

Comment

• casanova
          Aktiivijäsen
          • 03/2014
          • 2224

Olin siellä minä... eikun hetkinen - minähän ehdin ensimmäisenä rastille 2108!

Luonteeltaan ystävällisistä kanalintuhahmoista eli peltikuorisista valvontakameroista kerrotaan tarkemmin rakennushistoriallisessa selvityksessä: Sisäpihojen ja Aleksanterinkadun liikenteenvalvontakameroille haluttiin antaa myönteinen ulkomuoto, jonka johdosta kamerat saivat metalliset suojakuomut, jotka seppä valmisti Raimorannan ohjeiden mukaan. Suunnitelmassa todetaan: ”eri kuorirakenteet saavat poiketa toisistaan (…) lintuhahmojen tulee olla luonteeltaan ystävällisiä. Piirustus esittää ohjeellisena äärimmäisyyksinä nokikanan- ja rastaansukuiset yhteisön jäsenet”.

Selvityksen laatijalle raippaa suojatun pdf:n asetuksista. En heti keksi ainuttakaan perustetta estää kopiointitoiminnon käyttö julkiseen levitykseen annettavasta asiakirjasta. Taas meni aikaa hukkaan etsiä tähän pulmaan ratkaisu.

Rasti-iloittelua jatketaan viimeviikkoisella arkistokuvalla, sillä kyllä tekin arvostatte päiväkuvaa enemmän.

Last edited by casanova; 18.01.2022, 23.20. Syy: karttalinkki, höpöttely, selkeytys, 285

Comment

• Firlefanz
            Palstajyrä
            • 05/2019
            • 4282

Rasti 2109 oli Scandic Grand Centralin uudisrakennuksen julkisivu:

Otin tehtäväkseni siirtää rastin pois kantakaupungista:

Comment

• jones mäkinen
              Vakiovieras
              • 07/2018
              • 133

Tunnistan paikan, asuin kilometrin päässä tästä 2009-2018. Pitäisi olla helppo muillekin.

Comment

• Santtu75
                Aktiivijäsen
                • 11/2020
                • 2882

Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
                Olin siellä minä... eikun hetkinen - minähän ehdin ensimmäisenä rastille 2018!

En tiedä onko kuinka epäkohteliasta "huudella" toisten kaupunkien kuvarastiketjuihin (itse siis tuolla Lahden rastiketjussa hakemassa...) , mutta kun kaikkien kaupunkine rastiketjuja tulee selailtua, josko niistä saisi hyiä ideoita omiin rasteihin yms...

Mutta ihmetyttää ettei kukaan ole tuota kommentoinut, että tuo Casanovan kuvan kuvauspaikka ei täsmää tuon mk laittaman rastikuvan kanssa (valvontakameralintuja Casanovalla kaksi kun mk.lla yksi, ikkunalaudat kuvissa aavistuksen erilaiset, "sokkelikivi" erilainen, oven vierestä puuttuu invaluiskan paikkaa osoittava kyltti yms...). Eli alkuperäinen rastipaikka on aivan taatusta jossain tuon kuvan lähellä, muttei tuo Casanovan kuvauspaikka kuitenkaan...

Vai vosiko olla tuo seuraava, kulmaa lähempänä oleva oviaukon vieressä?

Ja anteeksi tosiaan että tuli "huudelta" toiseen ketjuun kuin missä itse olen...

Ja tosiaan kun hieman katunäkymää kartasta tutkii, niin alkuperäinen rastikuva on tosiaan tuolta seuraavan oven läheltä otettuna, eli löytyy kyllä Casanovan kuvasta...

Ja nöyrin anteeksipyyntö että tulin huutelemaan ketjuun jossa en itse ole ja olin vielä väärässä, ei pitäisi tehdä, mutta kun on mielenkiintoa kuvia tutkia myös kaupungeista mitä ei tunne ja myös kottaa löytäisikö niistä...

Comment

• harald
                  Palstajyrä
                  • 05/2018
                  • 3044

Onneksi on kuitenkin samassa kuvassa. Tai ei taida olla onnea.

Casanovan kuvan vasemmassa reunassa näkyy se oikea ovi jonka vierestä oikea lintu löytyy.

Comment

• casanova
                    Aktiivijäsen
                    • 03/2014
                    • 2224

Rasti 2110 oli Haagan kauppalassa, Laajasuontien ja Nuijamiestentien kulmassa.

Uudessa jatketaan punasävyisten seinien parissa.

Last edited by casanova; 20.01.2022, 22.58. Syy: karttalinkki, tiedot, 286

Comment

• djambo
                      Vakiovieras
                      • 07/2019
                      • 127

Vanha rasti 2111, Arena Center Kaarela:

Uudessakin jotain punaista:

Last edited by djambo; 21.01.2022, 19.06. Syy: karttalinkki ym.

Comment

• djambo
                        Vakiovieras
                        • 07/2019
                        • 127

Uusi rasti on sen verran syrjässä ja alueen muusta rakennuskannasta poikkeava, että kuvan rajaus lienee turhan tiukka. Parempaa lisävihjettä ei tullut otettua, mutta jos ei tälläkään mene kaupaksi, niin täytynee käydä ottamassa päivänvalossa parempi.

Comment

• Firlefanz
                          Palstajyrä
                          • 05/2019
                          • 4282

Minua tuskin päiväkuvakaan auttaa, olen siinä määrin varma että ollaan taas jollain minulle tyystin tuntemattomaksi jääneellä alueella tai ehkä pikemminkin jonkun pintapuolisesti tuntemani alueen täysin oudolla kulmalla.

Mutta mahdollista on toki sekin että olen väärässä ja olen tuotakin katua ajanut mutten sattunut vilkaisemaan oikeaan suuntaan oikeaan aikaan.

Jos jokin veikkaus pitäisi heittää, niin jossain Konalan tai Pitäjänmäen tienoilla voitaisiin olla...

Eihän tuolla mukavin mahdollinen ajokeli ole ollut eikä huomenna ole juuri sen parempi, mutten panisi pahakseni jos joku rastin tietävä tai melkein varmasti tietävä sen kävisi hakemassa.

Comment

• casanova
                            Aktiivijäsen
                            • 03/2014
                            • 2224

En myönnä enkä kiellä tietäväni, mutta taidan huomenna mennä hiihtämään.

Comment

• Firlefanz
                              Palstajyrä
                              • 05/2019
                              • 4282

Niin taidan tehdä minäkin - ensinnäkin siksi että minulla on siihen tilaisuus ennen joskus myöhemmin iltapäivällä (toivottavasti) alkavaa lumisadetta ja toiseksi siksi ettet auttanut edes vihjaamalla ettei rastia kannata hakea ainakaan sieltäpäin missä veikkasin sen olevan.

PS Olen lapsesta saakka ollut pohjattoman surkea ratkaisemaan arvoituksia, muut hoksasivat vihjeet paljon nopeammin.

Comment

• Marsusram
                                Veteraani
                                • 10/2005
                                • 5564

It's........
                                Love the Ride!

Comment

Working...