above_forum

Collapse

Helsingin kuvarastit

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Firlefanz
    Palstajyrä
    • 05/2019
    • 4282

^ Ei se Sammakkotieltä löydy! Mä kävin katsomassa.

Comment

• Lare
      Aktiivijäsen
      • 02/2000
      • 1908

Joo, rastin lähellä voi onkia.

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Comment

• Lare
        Aktiivijäsen
        • 02/2000
        • 1908

Vihj

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Comment

• hphuhtin
          Aktiivijäsen
          • 07/2017
          • 2488

Ei lisää vihjeitä kiitos

Comment

• hphuhtin
            Aktiivijäsen
            • 07/2017
            • 2488

Helsingin kuvarastit

Vanha, mallia ”päätä seinään kun en tajunnut”, Metsäpuutarha tutun reitin varrelta Kulosaaressa.

Ja tässä uusi. Ilmeisesti mobiili rastikarttani toimii taas, ei tässä kai rastia ole ollut.

Comment

• hphuhtin
              Aktiivijäsen
              • 07/2017
              • 2488

Hieno sää oli tänään mutta en päässyt siitä nauttimaan kun ei ollut rastia etsittäväksi [emoji22]

Comment

• harald
                Palstajyrä
                • 05/2018
                • 3046

Sorry, kiirettä pitää eikä ole ehtinyt. Iltahommia vielä, mutta jos rasti on vielä sen jälkeen vapaana niin voisi olla että tulee haettua.

edit: duunipaikan selain oli sivulla 179. Rasteja on haettu sitten helmikuun puolenvälin.

Comment

• Firlefanz
                  Palstajyrä
                  • 05/2019
                  • 4282

Meren rannalla kasvavia mäntyjä on Helsingissä aivan liian monta! Kävin kyllä tänään iltapäivällä ajamassa (ja mukava lenkki siitä tulikin, mistä kiitokset srastinlaittajalle) mutta rasti nyt vain on luonteeltaan sellainen etten minä löydä sitä kuin vahingossa (enkä sitä oikein muulla menetelmällä osannut etsiäkään).

Pitäisi kai olla purjehdustaustaa tai koulutus tulenjohtajaksi Ei se paljon minua auta että tunnistin toki joitain kaupunkisiluetin yksityiskohtia - eikä sekään että näin ne lenkilläni arviolta noin kuudestakymmenestä eri paikasta On jopa mahdollista että ajoin rastinkin ohi sitä huomaamatta

Mutta hyvä rastihan tämä on - ja ainakin minun kohdallani se toteutti mielestäni kuvarastien tärkeimmän tehtävän eli laittoi minut ajamaan!

Comment

• harald
                    Palstajyrä
                    • 05/2018
                    • 3046

Killingholman pohjoispäässä rasti 1865

Uusi
                    Last edited by harald; 16.10.2020, 09.23.

Comment

• casanova
                      Aktiivijäsen
                      • 03/2014
                      • 2227

Olin siellä minäkin...

Harald tuli vastaan ja tovi ehdittiin turista. Jotenkin arvasin, että näin siinä käy.

Comment

• casanova
                        Aktiivijäsen
                        • 03/2014
                        • 2227

Hyvä kysymys. Rastinanastaja kertoi olevansa matkalla uuden äärelle. Tässä vaiheessa pitäisi olla jo ehtinyt.

(En nyt edes mainitse, että minulla olisi jo iuvattu uusi rasti tarjolle.)

EDIT: Pitäisi aina lainata viestiä, johon vastaa. Näköjään muutkin kuin JackOja poistavat viestejään.

Comment

• Sundo
                          Vakiovieras
                          • 12/2012
                          • 470

Siellähän on ollut ruuhkaa. Uutta olisi kaivannut.

Comment

• harald
                            Palstajyrä
                            • 05/2018
                            • 3046

"Saman lenkin aikana" on kai hyväksyttävä aikaväli uuden asettamiselle?

Comment

• Sundo
                              Vakiovieras
                              • 12/2012
                              • 470

On toki, mutta hyvän tavan mukaista on laittaa molemmat kerralla.

Comment

• hphuhtin
                                Aktiivijäsen
                                • 07/2017
                                • 2488

No, laitoin minäkin edellisen ”saman lenkin aikana”, väliä toki oli ajallisesti vähemmän. Tällä kertaa oli monta hakijaa liikkeellä, joten uutta rastia odotettiin kuumeisesti, olisi voinut heti etsiä uutta ja ymmärrän kärsimättömyyden siinä tilanteessa. Sääntöjen mukaan ”mieluiten aika nopealla aikataululla” antaa toki pelivaraa, joten ymmärrystä puolin ja toisin..
                                Yleisesti ”sama lenkki” on vähän huono mittari, sillä joidenkin sellaiset kestää useita tunteja.

Edellisestä rastista oli sitä edellisen sijaintiin Kulosaaressa melkein suora näköyhteys, välimatkaa n. 1km linnuntietä. Ajaen taisi olla 5-6km. Moni varmaan huomasi Johanneksen kirkon tornit, ne asettuu omasta mielestäni eri kohtaan kuin mistä niitä olettaisin etsiväni. Kesällä tuli käveltyä tai ajeltua myöhään lämpiminä öinä Killinholman ympäri useampaan kertaan. Aino Acktén sanotaan kävelleen samoja reittejä aikanaan.

Uudesta vahva oletus, mutta suunta sellainen, että en taida edes pyörän päälle ehtiä ennen kuin on mennyt

Comment

Working...