Vakava laji kyseessä ilman muuta, mutta onhan se huvittavan näköistä, kun sen spurtin jälkeen pitää katsoa taakse, että jäihän se kaveri vai tuleeko se vielä peesissä.
Työmatkatemmon säännöt?
Collapse
X
-
Aloittelija >IAlkujaan tämän lähetti ArtoR Katso viestiVakava laji kyseessä ilman muuta, mutta onhan se huvittavan näköistä, kun sen spurtin jälkeen pitää katsoa taakse, että jäihän se kaveri vai tuleeko se vielä peesissä."Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Comment
-
Se on hirvittävä hetki, kun kuulee takaansa _lähestyvän_ vienon, rytmikkään sirahtavan äänen. Silloin työmatkatempoilija tietää että ohitse on pyrkimässä raskaan fyysisellä kadenssilla kuski joka ajaa polkupyörää jonka ketjuja ei ole hetkeen pesty/voideltu. On parasta löytää todella hyvä selitys itselle, varsinkin jos ei-toivottu ohitus tapahtuu ja joutuu katselemaan edellään puolelta toiselle poljennon rytmissä vaappuvan selän etääntymistä.
Comment
-
Huomaa että lomakausi on päättynyt ja tempoilu on taas täydessä "kukassaan". Ajaessani aamuisin Keilaniemestä Munkkaan päin tulee vastaan erittäin mukavan näköisiä tempojunia. Sääli että suunta on omalta kantilta väärä enkä pääse tähän hienoon lajiin oikein kunnolla osallistumaan. "Omaan" suuntaan tuntuu painelevan vain mummiksia ja hypriittimiehiä joista ei ole oikein edes suupalaksi... Välillä joku hypriittimies äityy oikein taisteluun ja yrittää vimmalla karkuun, ei siinä auta kun vaihtaa alaotteelle ja kylmän rauhallisesti suoralla ohi, suu tietysti kiinni ja mahdollisimman eleettömästi lipuen. Pitäisi varmaan virittää joku taaksepäin kuvaava kamera jotta saisi tappion hetken ikuistettua kanssakilpailijoiden kasvoilta.
Comment
-
Eilen aamulla ajattelin polkea töihin niin, ettei tulisi kovin hiki. Puoleen väliin matkaa pääsin sillä systeemillä kunnes takaani alkoi kuulua sellainen ääni, että joku sieltä on tulossa. Jonkin aikaa takaatulija kuului ajelevan peesissä. Tuli sitten rinnalle ja jäi siihen. Vilkaisin viereeni ja siinä ajeli vanha mies. Juteltiin muutama sananen ja sanoinkin hänelle, että kun noin reippaasti kuljet niin otappas vetovuoro. Hän kulki kuulemma mielellään naisten perässä ja jättäytyi taas perääni. Mä en hirveesti tykkää tuollaisista kaksimielisistä vihjailuista ja nostin vauhdin sellaiseksi, että papparainen tipahti kuin tipahtikin pois. Aika kauan pysyi peesissä mutta ylämäet tiputti ukkelin sen verran kauas, että pyörästä lähtenyt napsutusääni lakkasi kuulumasta korvissani. Ihan rattoisaa olisi ollut matkanteko jutellen, mutta koska ukkeli oli tuolla mentaliteetilla liikkeellä niin sai ajella itekseen
Comment
-
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mikäli TMT:ssa joutuu vaihtamaan alaotteelle ohittaakseen, niin on automaattisesti jo hävinnyt. Itse hävisin tänään, kun en saanut skootteria ohitettua. Hapotti, joten luovutin. Hävettää.Alkujaan tämän lähetti aerosol Katso viestiHuomaa että lomakausi on päättynyt ja tempoilu on taas täydessä "kukassaan". Ajaessani aamuisin Keilaniemestä Munkkaan päin tulee vastaan erittäin mukavan näköisiä tempojunia. Sääli että suunta on omalta kantilta väärä enkä pääse tähän hienoon lajiin oikein kunnolla osallistumaan. "Omaan" suuntaan tuntuu painelevan vain mummiksia ja hypriittimiehiä joista ei ole oikein edes suupalaksi... Välillä joku hypriittimies äityy oikein taisteluun ja yrittää vimmalla karkuun, ei siinä auta kun vaihtaa alaotteelle ja kylmän rauhallisesti suoralla ohi, suu tietysti kiinni ja mahdollisimman eleettömästi lipuen. Pitäisi varmaan virittää joku taaksepäin kuvaava kamera jotta saisi tappion hetken ikuistettua kanssakilpailijoiden kasvoilta.
Comment
-
Heh, no itsehän voi asettaa mitä vaan sääntöjä, virallisesti lienee vain se yksi sääntö olemassa. Tai onko niitä nyt kaksi. Jos joku ohittaa hävisit, ja jos pitää miettiä hävisinköhän niin hävisit.Alkujaan tämän lähetti Fat Man Sam Katso viestiHenkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mikäli TMT:ssa joutuu vaihtamaan alaotteelle ohittaakseen, niin on automaattisesti jo hävinnyt. Itse hävisin tänään, kun en saanut skootteria ohitettua. Hapotti, joten luovutin. Hävettää.
Comment
-
Häviäminen vaatii, että ohitit ukkelin, mikä puolestaan vaatii, että ukkeli on jossakin vaiheessa ohittanut sinut (esim. kun ajoitte rinnakkain ja ukkelin eturengas pääsi omasi edelle), jolloin olet myös itse tullut hävinneeksi.Alkujaan tämän lähetti Virpi Katso viestiNiin ja koska työmatkatempopalsta on kyseessä niin ukkeli hävisi
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Comment
-
Lasketaanko se työmatkatemmoksi jos ajaa töihin jostain muualta kuin kotoa? Onko siis häviö jos tällöin joku ohittaa? (kukaan ei ohittanut)
Muistan kuulleeni joskus säännön, joka kuului suurin piirtein näin:
n) jos on epäilyksiä, häviö on tapahtunut
Mutta päteekö tämä myös, jos ei ole varma kilpailiko? Onko vastaus tällöin "n) jos on epäilyksiä, häviö on tapahtunut"?
Comment
-
Karu analyysi. On epäselvää, mikä on kaksimielisyyksien laukomisen merkitys. Voisiko olla, että kaksimielisyyden kuittaamatta jättäminen vastakaksimielisyydellä (esim. em. tilanteessa "alapääni tulessa on, kun äijänkäppänälle häviön tuotan", tai vastaavaa) voitaisiin niin ikään tulkita eräänlaisena häviämisenä. Ehkä kuitenkin ankara jätättäminen peesistä nollasi tämän.Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viestiHäviäminen vaatii, että ohitit ukkelin, mikä puolestaan vaatii, että ukkeli on jossakin vaiheessa ohittanut sinut (esim. kun ajoitte rinnakkain ja ukkelin eturengas pääsi omasi edelle), jolloin olet myös itse tullut hävinneeksi.-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Comment
-
Olen aivan 100% varma siitä, että ukkelin etupyörä hädin tuskin osui samaan tasoon oman pyöräni keskiön kanssa. Häviötä ei siis päässyt tapahtumaan. Olin hieman pettynyt kun en tehnyt pinkaisullani ukkeliin sen suurempaa vaikutusta kun hän ei saapunut perjantaina reitin varrelle kärkkymään peesauspaikkaa. Olisiko mun sittenkin pitänyt toimia toisin?
Comment
-
Aloittelijalle tarkennusta: jos ohitan katuosuudella toisen työmatkapyöräilijän, joka valoista ryysii ensimmäiseksi seuraavalle katuosuudelle, jossa taas ohitan hänet ja hän taas valoissa minä taas kadulla jne jne, lasketaanko tapppio a) ensimmäisen b)viimeisen c)jokaisen ohituksen mukaan minulle sekä / tai hänelle?
Comment
-
Ei tarvitse tarkentaa, eikä ole vaihtoehtoja. Jos sut ohitetaan, hävisit. Jos joudut kysymään, hävisit. Jos kerran ohitit sen toisen, sekin hävis, mutta sillä ei ole väliä, koska voittajia ei ole.Alkujaan tämän lähetti ukkopekka Katso viestiAloittelijalle tarkennusta: jos ohitan katuosuudella toisen työmatkapyöräilijän, joka valoista ryysii ensimmäiseksi seuraavalle katuosuudelle, jossa taas ohitan hänet ja hän taas valoissa minä taas kadulla jne jne, lasketaanko tapppio a) ensimmäisen b)viimeisen c)jokaisen ohituksen mukaan minulle sekä / tai hänelle?
Comment

Comment