above_forum

Collapse

Työmatkatemmon säännöt?

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • ArtoR
    Vakiovieras
    • 07/2011
    • 414

Vakava laji kyseessä ilman muuta, mutta onhan se huvittavan näköistä, kun sen spurtin jälkeen pitää katsoa taakse, että jäihän se kaveri vai tuleeko se vielä peesissä.
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 27,5 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

Comment

• Fuuga
      Aktiivijäsen
      • 07/2011
      • 2331

Alkujaan tämän lähetti ArtoR Katso viesti
      Vakava laji kyseessä ilman muuta, mutta onhan se huvittavan näköistä, kun sen spurtin jälkeen pitää katsoa taakse, että jäihän se kaveri vai tuleeko se vielä peesissä.
      Aloittelija >I
      "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Comment

• Henley

Se on hirvittävä hetki, kun kuulee takaansa _lähestyvän_ vienon, rytmikkään sirahtavan äänen. Silloin työmatkatempoilija tietää että ohitse on pyrkimässä raskaan fyysisellä kadenssilla kuski joka ajaa polkupyörää jonka ketjuja ei ole hetkeen pesty/voideltu. On parasta löytää todella hyvä selitys itselle, varsinkin jos ei-toivottu ohitus tapahtuu ja joutuu katselemaan edellään puolelta toiselle poljennon rytmissä vaappuvan selän etääntymistä.

Comment

• aerosol

Huomaa että lomakausi on päättynyt ja tempoilu on taas täydessä "kukassaan". Ajaessani aamuisin Keilaniemestä Munkkaan päin tulee vastaan erittäin mukavan näköisiä tempojunia. Sääli että suunta on omalta kantilta väärä enkä pääse tähän hienoon lajiin oikein kunnolla osallistumaan. "Omaan" suuntaan tuntuu painelevan vain mummiksia ja hypriittimiehiä joista ei ole oikein edes suupalaksi... Välillä joku hypriittimies äityy oikein taisteluun ja yrittää vimmalla karkuun, ei siinä auta kun vaihtaa alaotteelle ja kylmän rauhallisesti suoralla ohi, suu tietysti kiinni ja mahdollisimman eleettömästi lipuen. Pitäisi varmaan virittää joku taaksepäin kuvaava kamera jotta saisi tappion hetken ikuistettua kanssakilpailijoiden kasvoilta.

Comment

• Virpi

Eilen aamulla ajattelin polkea töihin niin, ettei tulisi kovin hiki. Puoleen väliin matkaa pääsin sillä systeemillä kunnes takaani alkoi kuulua sellainen ääni, että joku sieltä on tulossa. Jonkin aikaa takaatulija kuului ajelevan peesissä. Tuli sitten rinnalle ja jäi siihen. Vilkaisin viereeni ja siinä ajeli vanha mies. Juteltiin muutama sananen ja sanoinkin hänelle, että kun noin reippaasti kuljet niin otappas vetovuoro. Hän kulki kuulemma mielellään naisten perässä ja jättäytyi taas perääni. Mä en hirveesti tykkää tuollaisista kaksimielisistä vihjailuista ja nostin vauhdin sellaiseksi, että papparainen tipahti kuin tipahtikin pois. Aika kauan pysyi peesissä mutta ylämäet tiputti ukkelin sen verran kauas, että pyörästä lähtenyt napsutusääni lakkasi kuulumasta korvissani. Ihan rattoisaa olisi ollut matkanteko jutellen, mutta koska ukkeli oli tuolla mentaliteetilla liikkeellä niin sai ajella itekseen

Comment

• Virpi

Niin ja koska työmatkatempopalsta on kyseessä niin ukkeli hävisi

Comment

• Fat Man Sam

Alkujaan tämän lähetti aerosol Katso viesti
                Huomaa että lomakausi on päättynyt ja tempoilu on taas täydessä "kukassaan". Ajaessani aamuisin Keilaniemestä Munkkaan päin tulee vastaan erittäin mukavan näköisiä tempojunia. Sääli että suunta on omalta kantilta väärä enkä pääse tähän hienoon lajiin oikein kunnolla osallistumaan. "Omaan" suuntaan tuntuu painelevan vain mummiksia ja hypriittimiehiä joista ei ole oikein edes suupalaksi... Välillä joku hypriittimies äityy oikein taisteluun ja yrittää vimmalla karkuun, ei siinä auta kun vaihtaa alaotteelle ja kylmän rauhallisesti suoralla ohi, suu tietysti kiinni ja mahdollisimman eleettömästi lipuen. Pitäisi varmaan virittää joku taaksepäin kuvaava kamera jotta saisi tappion hetken ikuistettua kanssakilpailijoiden kasvoilta.
                Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mikäli TMT:ssa joutuu vaihtamaan alaotteelle ohittaakseen, niin on automaattisesti jo hävinnyt. Itse hävisin tänään, kun en saanut skootteria ohitettua. Hapotti, joten luovutin. Hävettää.

Comment

• aerosol

Alkujaan tämän lähetti Fat Man Sam Katso viesti
                  Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mikäli TMT:ssa joutuu vaihtamaan alaotteelle ohittaakseen, niin on automaattisesti jo hävinnyt. Itse hävisin tänään, kun en saanut skootteria ohitettua. Hapotti, joten luovutin. Hävettää.
                  Heh, no itsehän voi asettaa mitä vaan sääntöjä, virallisesti lienee vain se yksi sääntö olemassa. Tai onko niitä nyt kaksi. Jos joku ohittaa hävisit, ja jos pitää miettiä hävisinköhän niin hävisit.

Comment

• Risto Koivunen
                    Aktiivijäsen
                    • 10/2009
                    • 2889

Alkujaan tämän lähetti Virpi Katso viesti
                    Niin ja koska työmatkatempopalsta on kyseessä niin ukkeli hävisi
                    Häviäminen vaatii, että ohitit ukkelin, mikä puolestaan vaatii, että ukkeli on jossakin vaiheessa ohittanut sinut (esim. kun ajoitte rinnakkain ja ukkelin eturengas pääsi omasi edelle), jolloin olet myös itse tullut hävinneeksi.
                    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Comment

• Santerius

Lasketaanko se työmatkatemmoksi jos ajaa töihin jostain muualta kuin kotoa? Onko siis häviö jos tällöin joku ohittaa? (kukaan ei ohittanut)

Muistan kuulleeni joskus säännön, joka kuului suurin piirtein näin:
                      n) jos on epäilyksiä, häviö on tapahtunut

Mutta päteekö tämä myös, jos ei ole varma kilpailiko? Onko vastaus tällöin "n) jos on epäilyksiä, häviö on tapahtunut"?

Comment

• eilolma
                        Vakiovieras
                        • 08/2010
                        • 241

Kyllä, juuri näin. Hävisit

Sent from my RM-885_eu_euro2_318 using Tapatalk
                        herneitä tarjolla pusseittain.

Comment

• LJL
                          Vanha jäärä
                          • 05/2010
                          • 11422

Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
                          Häviäminen vaatii, että ohitit ukkelin, mikä puolestaan vaatii, että ukkeli on jossakin vaiheessa ohittanut sinut (esim. kun ajoitte rinnakkain ja ukkelin eturengas pääsi omasi edelle), jolloin olet myös itse tullut hävinneeksi.
                          Karu analyysi. On epäselvää, mikä on kaksimielisyyksien laukomisen merkitys. Voisiko olla, että kaksimielisyyden kuittaamatta jättäminen vastakaksimielisyydellä (esim. em. tilanteessa "alapääni tulessa on, kun äijänkäppänälle häviön tuotan", tai vastaavaa) voitaisiin niin ikään tulkita eräänlaisena häviämisenä. Ehkä kuitenkin ankara jätättäminen peesistä nollasi tämän.
                          -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Comment

• Virpi

Olen aivan 100% varma siitä, että ukkelin etupyörä hädin tuskin osui samaan tasoon oman pyöräni keskiön kanssa. Häviötä ei siis päässyt tapahtumaan. Olin hieman pettynyt kun en tehnyt pinkaisullani ukkeliin sen suurempaa vaikutusta kun hän ei saapunut perjantaina reitin varrelle kärkkymään peesauspaikkaa. Olisiko mun sittenkin pitänyt toimia toisin?

Comment

• ukkopekka

Aloittelijalle tarkennusta: jos ohitan katuosuudella toisen työmatkapyöräilijän, joka valoista ryysii ensimmäiseksi seuraavalle katuosuudelle, jossa taas ohitan hänet ja hän taas valoissa minä taas kadulla jne jne, lasketaanko tapppio a) ensimmäisen b)viimeisen c)jokaisen ohituksen mukaan minulle sekä / tai hänelle?

Comment

• Rickmaple
                                Vakiovieras
                                • 05/2009
                                • 152

Alkujaan tämän lähetti ukkopekka Katso viesti
                                Aloittelijalle tarkennusta: jos ohitan katuosuudella toisen työmatkapyöräilijän, joka valoista ryysii ensimmäiseksi seuraavalle katuosuudelle, jossa taas ohitan hänet ja hän taas valoissa minä taas kadulla jne jne, lasketaanko tapppio a) ensimmäisen b)viimeisen c)jokaisen ohituksen mukaan minulle sekä / tai hänelle?
                                Ei tarvitse tarkentaa, eikä ole vaihtoehtoja. Jos sut ohitetaan, hävisit. Jos joudut kysymään, hävisit. Jos kerran ohitit sen toisen, sekin hävis, mutta sillä ei ole väliä, koska voittajia ei ole.

Comment

Working...