Onko teillä kokemusta matkahuollon kautta lähettämisestä? Jos on, niin miten oletta suojanneet pyörän? Kokonaan pahviin vai kuinka..
Pyörän lähettäminen matkahuollon kautta
Collapse
X
-
Tagit: Ei yhtään
-
Itse olen kaksi pyörää lähettänyt.
Runko kannattaa suojata pahvilla, eli tehdä vaikka isosta pahvilaatikosta "haarniska. Mutta silleen että pyörä seisoo jos on seisontatuki.
Kahvat/tanko kannattaa suojata pahvilla jäykästi ettei mahd. kaatuessa hajoa.
Ja ainakin kerran täti tiskillä pyysi suojaamaan vaijerit muovilla ettei ne tartu mihinkään.
-
Pari kokemusta on. Ensin ostin pyörän ja sitten möin vanhan, Matkahuolto kuljetti molemmat ehjänä perille. Kopioin suojaustavan kauppiaan paketista. Hiilariputkien ympäri sopivan kokoisiksi leikatut aaltopahvinpalat ja teipillä kiinni. Satulan päälä taisi olla myös palvinpala. Aika siististi tuntuvat kuljettavan.Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..
Comment
-
Linja-autolla ne liikkuu ja yleensä tilaa on riittävästi joten pyörä kulkee ilmavasti. Terminaalissa, mikäli vain mahdollista, pyörä säilytetään pystyssä ja pyörillään, kun sillälailla se vie vähiten tilaa.
Kyllä pahvia kannattaa käyttää niin mahdolliset kuljetuksen aikaiset naarmuuntumiset vähenee kummasti. Ja minä saattaisin jopa irrottaa takavaihtajan ja laittaa vaikka niparilla runkoon kiinni niin ei pääsisi ainakaan taipumaan edes vahingossa. Voi olla että menee jo hätävarjelun liioitteluksi.
Comment
-
Itse kun lähetin tuossa taannoin yhden pyörän linjuriautolla niin suojasin rungon ja etuhaarukan ja kaiken muunkin oleellisen ja pyöreänmuotoisen joka voi naarmuuntua Putkieristeellä eli siis solukumilla on valmiiksi pyöreän muotoista ja kyllä varmasti helpoin tapa, ne voi myös käyttää uudelleen.
Comment
-
Minulle tuli yksi nettihuutokaupasta ostettu pyörä ihan pakkaamatta, näin oli lähettäjää neuvottu Helsingin matkahuollossa.
Ehjänä tuli, mutta saivat vetkuteltua kolme ylimääräistä päivää johonkin. Lopuksi kun päämajasta tiedusteltuani löysin pyörän, ihmeteltiin Tampereella "kun vain seisoi eikä ollut kirjattu mihinkään ja oli vielä niin vajaasti pakattukin".
Foorumipyöräilyn "Lanterne Rouge"
Comment
-
Nimenomaan saatetaan. Jos menet kertomaan, että lootan sisällä on fillari, niin tuo 30 kilon taksa heilahtaa. (Tai ei sitä kertoa tarvitse, kun kerran sen joutuu siihen lappuun kirjoittamaan. Ja lisäksi, jos lootassa lukee Tunturi tms., niin paha siinä on narrata.) Itse olen lähettänyt kaksi pyörää mh:lla juuri noin, että olen ensin hakenut paikallisesta tyhjän pyörälaatikon, jonne olen sitten filon pehmusteiden kera tunkaissut. Siis ikäänkuin tehtaan pakettiin. Vähän työlästä, mutta varmasti fillarille turvallista.Alkujaan tämän lähetti viller Katso viestiMatkahuollon hinnaston mukaan polkupyörä hinnoitellaan 30 kg:n mukaan. Tämä tosin vain jos pyörä on kokonaisena. Jos pyörän saa pakattua siististi esim. alkuperäiseen pahvilaatikkoonsa niin se saatetaan hinnoitella normaalisti todellisen painonsa perusteella."pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"
Comment
-
Osaiskos joku sanoa, kuinka paljon ne siitä pyörän kuljetuksesta veloittavat Matkahuollolla? Niiden sivulla on laskuri, mutta siihen pitää syöttää painon lisäksi paketin mitat, ja sekalaisia numeroita heittelemällä mä saan tulokseksi jotain 50-60 euroa. Onko se noin kallista, vai onko polkupyörille joku vakiohinta millä kulkevat?
Comment
-
Niin... Kyllähän minäkin nyt tuon verran osaan katsoa. Mä en näe tuossa missään kohtaa mainintaa euroista, ja se on se mikä mua kiinnostaa. Ei mua auta yhtään tietää paljonko mun pyörä Matkahuollon mielestä painaa. Tuo 30 kg ei nettisivujen hinnoittelijan mukaan riitä vielä määrittämään maksun suuruutta, vaan sinne pitää syöttää myös paketin koko. Ja kun pistän siihen minkä kokoinen polkupyörä on, vastaus on joko, että se on liian iso kuljetettavaksi bussissa tai sitten tuo mainitsemani 50-60 euroa, riippuen numeroista mitä siihen laittaa.Alkujaan tämän lähetti ToniR Katso viestiLainaus MH:n sivuilta: "Paljonko polkupyörän lähettäminen maksaa? Polkupyörät hinnoitellaan 30 kg mukaan riippumatta tuumakoosta."
Snowfakelle kiitos selkeästä vastauksesta.
Tarkka hinta selvisikin kun soitti Matkahuoltoon. Kaikille asiaa pähkäileville tiedoksi, tällä hetkellä (19.4.2012) vakiohinta on 32 euroa. Pakkausneuvoja annettiin sen verran, että runko kannattaa suojata. Samaten polkimet, etteivät riko muita paketteja. Pyörä ei saa olla lukittu, jotta sitä on helpompi liikutella.
Comment

Comment