Kyllä ne vakuutukset kannattaa pitää voimassa ja käyttää, kun on tarvetta. Sitten kannattaa vielä varmistaa, että niillä vakuutuksilla saa palvelun sieltä, mistä itse haluaa. Tässä on vierestä päässyt Turussa seuraamaan tuota julkisen puolen touhua ja eipä se kovin vakuuttavaa ole ollut. Aikoja peruutellaan jatkuvasti niin, että raahaat perseesi pelipaikalle ja sitten ei joku tulekaan tekemään hommiaan. Mutsin koipi leikattiin joku aika sitten ja kipsin vaihdon yhteydessä unohdettiin poistaa niitit jalkapohjasta. Äippä ihmetteli, kun varaaminen sattui kovasti. Lopulta meni lääkäriin ja siellä todettiin, että niitit olis pitänyt poistaa neljä viikkoa sitten. Emäntä käväisi niin ikään operaatiossa, vähän isommassa sellaisessa, josta kotiutettiin puolikuntoisena, sen seurauksena sai keuhkokuumeen, josta hänelle ei kerrottu kuin jälkeenpäin postitse toimitetussa epikriisissä. Epikriisin mukaan kaikki meni tosi hienosti. Olishan se potilaanakin ihan kiva tietää miksi on kovassa kuumeessa. Leikkauskin piti uusia, kun ei oltu kunnolla poltettu suonia kiinni. Vuotoa 500ml ja erikseen sai ruinata, että voisko joku mittailla paineita kun hoitaja ei oikein jaksanut. Sitten kyllä alkoi tapahtua, kun ei lukemat lähteneet oikein nousuun. Kelloa soittamalla sai satunnaisesti henkilökuntaa paikalle. Täytyy sanoa, että ihan jäätävän paskaa palvelua ja asennepuolella tosi paljon korjattavaa. Ei tommosella meniningillä tarttis tehdä töitä yhdelläkään yksityisellä. Emäntä on itse sairanhoitaja/kätilö ja ihmetteli, että miten hemmetissä hommia voidaan hoitaa näin. Potilaita ei tosiaankaan ollut ruuhkaksi asti.
Itse taas käynyt parissa operaatiossa Terveystalossa (olkapää ja polvi), eikä kertakaikkiaan voi moittia palvelua. Fyssari (Henna Mäki) oli todella hyvä ja ortopedi (Ari Hiltunen) hoiteli vauriot hienosti kuntoon. Paranemisprosessi oli vielä odotettua nopeampaa molemmissa tapauksissa ja kaikki pelas kuin junan vessa. Käynti->kuvat->aika operaatioon->leikkaus->fyssarit ja homma kunnossa. On vähän erilaista heräillä laitoksessa, jossa pöydällä odottelee konut, sämpylät, jugurtit kaffet ja vierellä pyörii henkilökuntaa, jotka oikeasti tuntuivat olevan kiinnostuneita potilaan voinnista. Lääkkeitä sai mukaan sellaisen arsenaalin, ettei varmasti tarvitse kipujen kanssa kärvistellä. No mulla ne jäi käyttämättä, mutta olis kyllä ollut kunnon käsikassa, jos olis tuskat äityneet pahaksi.
Itse taas käynyt parissa operaatiossa Terveystalossa (olkapää ja polvi), eikä kertakaikkiaan voi moittia palvelua. Fyssari (Henna Mäki) oli todella hyvä ja ortopedi (Ari Hiltunen) hoiteli vauriot hienosti kuntoon. Paranemisprosessi oli vielä odotettua nopeampaa molemmissa tapauksissa ja kaikki pelas kuin junan vessa. Käynti->kuvat->aika operaatioon->leikkaus->fyssarit ja homma kunnossa. On vähän erilaista heräillä laitoksessa, jossa pöydällä odottelee konut, sämpylät, jugurtit kaffet ja vierellä pyörii henkilökuntaa, jotka oikeasti tuntuivat olevan kiinnostuneita potilaan voinnista. Lääkkeitä sai mukaan sellaisen arsenaalin, ettei varmasti tarvitse kipujen kanssa kärvistellä. No mulla ne jäi käyttämättä, mutta olis kyllä ollut kunnon käsikassa, jos olis tuskat äityneet pahaksi.

Sain vaan ajan nopeammin yksityisen kautta.
)

Comment