above_forum

Collapse

Läheltä piti tilanne

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Samuel

Eilen Kouvolassa Haanojalla kilpailuhenkinen maastopyöräilijä oli ilmeisesti palaamassa VK-lenkiltä noin kello 14.35. Saavuimme juuri pyörätuolin ja lastenrattaiden kanssa katselemaan heinäsorsia Haanojan lammille, kun tämä sorapolkujen sankari pyyhältää vastaan. Useampi pyöräilijä olisi varmaan hidastanut, jos näkee edessä rantapolulla pyörätuolin ja rattaat. Mestarilla oli varmaan kiire kotiin pesemään kalsareita tai tekemään naamakirjapäivitystä. Toivottavasti kyseinen pyöräilijä sai hyvät lukemat mittariin ja tunsi testosteronin virtaavan äärimmilleen treenatussa kropassa, jota peitti vihreä pyöräilyasu. Toivottavasti tapaamme uudelleen.

Comment

• N.N.
      Jäsen
      • 02/2009
      • 726

tänään joskus kahden aikoihin ip ajoin Koskelan suunnasta Harwall-areenan tunnelista ylös Ratapihantielle Pasilan aseman suuntaan, niin reipasta vauhtia kiihdyttäessäni yhtäkkiä oikealla puolella olevan muurin päällä olevista puskista hyppää nuori mies suoraan eteen klv:lle. Edes jarruttaa en ehtinyt, pikaväistö, mielessä ehti jo käydä että ohjaustanko osuu jätkään ja minä lennän, mutta tämä nuori väistää lantioliikkeellä ihmeen ketterästi, eikä kontaktia synny.

Kundi näytti sen verran friikiltä ja mahdollisesti "tiloissa" olevalta, etten jäänyt häntä haastattelemaan, puistelin päätä ja jatkoin matkaa. Vastaantuleva rouvakin näytti ihan järkyttyneeltä tilanteesta. Ilmesesti tämä puskasta tullut kaveri tuli joltain oudolta oikoreitiltään. Kaikkea sitä voi sattua, yhtäkkiä joku voi noin vain pudota eteen...

Helsingin Polkupyöräilijät

Comment

• rjrm
        Aktiivijäsen
        • 07/2010
        • 2068

Tänään poikkeuksellinen aamu. Kaksi vaaratilannetta. Ensimmäisessä poika hyppäsi onnikasta suoraan pyörätielle sivuilleen katsomatta. Toisessa autoilija tuli kolmion takaa eteen T-risteyksessä. Yleensä vaaratilanteita ei satu kahta samana päivänä.

Comment

• Marsusram
          Veteraani
          • 10/2005
          • 5565

Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
          Ensimmäisessä poika hyppäsi onnikasta suoraan pyörätielle sivuilleen katsomatta.
          Pyöräilijä on velvoitettu varomaan pysäkiltä kyytiin nousevia ja kyydistä poistuvia.
          Usein säntäävät myös pysäkkialueen takaa kiertävälle pyörätielle, joten sielläkin saa olla varovainen.

Eilen joutui testaamaan jarrutehoja soralla kun kaarteessa vastaantuleva jalankulkija pomppasi ensin ajolinjalle ja sitten takaisin laitaan. Pyörä olisi pysähtynyt ajoissa jos ei olisi mahtunut ohi. Miksiköhön pyörä aiheuttaa jalankulkijassa tuollaisen reaktion, eikä hypi rekan alle?
          Love the Ride!

Comment

• maanma
            Vakiovieras
            • 08/2012
            • 109

Autoista voi olla suhteellisen varma mitä reunaa pitkin ne kulkevat.

Samaa ei voi todellakaan sanoa polkupyöristä, joilla ajellaan jokseenkin missä sattuu ja kaistoja väärään suuntaankin. Paljon ajava noudattaa liikennesääntöjä todennäköisesti varsin hyvin pl. ehkä jalankulkureittien kunnioittaminen. Näinpä polkupyöräilijän toimet eivät ole samalla tapaa ei ole ennustettavissa.
            Harrastajasuoritteet http://www.strava.com/athletes/5930290

Comment

• Pyörällä ja autolla
              Aktiivijäsen
              • 05/2012
              • 1642

Tänään oli lähellä. Ajoin pyörrällä Stenbäckinkatua lastenklikikan suunnasta kohti Mannerheimintietä ja pysähdyin Mannerheimintien ja Stenbäckinkadun risteykseen odottamaan valojen vaihtumista. Valot vaihtuivat vihreiksi ja juuri kun olin lähdössä ylittämään tietä niin auto ajaa päin punaisia suoraan edestä.
              Onneksi en ollut ehtinyt vielä polkaista vauhtiin ja sain jarrutettua. Uusi yritys ja kun pyörän eturengas oli jo tien puolella tulee Mersu ja törkeästi päin punaista, ehdin juuri ja juuri jarruttamaan ja kääntämään eturengasta sivuttain, muuten olisin jäänyt alle.
              Pitkälle ei mersukuski päässyt sillä heti seuraavat valot oli punaisella ja autoja pitkä jono edessä. Meikäläinen otti spurtin pitkin bussikaistaa mersun viereen jossa kuski puhuu puhelimeen ja koputin kämmenellä ikkunaan ja näytin kansainvälistä. Tuli siinä päästettyä muutama ruma sana ja mielipide punaisia päin ajamisesta. Mersukuski ei reagoinut millään lailla, joten rekisteritunnus muistiin ja kun selvitin auton omistajan niin meinasin lentää perseelleni.
              Auton omistaa ja haltijana on tyttäreni koulun rehtori ja myös poikani joka siirtyi nyt syksyllä yläasteelle on ollut samassa koulussa.

Soitin rehtorille joka tuntee minut erittäin hyvin, vaikka ei tunnistanut minua itse tilanteessa, enkä minä häntä ja keskustelimme tapahtuneesta. Hän myönsi tehneensä väärin ja selitys puhelimeen puhumisesta löytyi myös, mutta myönsi että selitys oli huono. Kuitenkin samaa hengenvetoon syyllisti minua että käytökseni tilanteessa ( kansainvälinen merkki, sivuikkunaan kopautus ja muutama painokelvoton sana ) ei ollut korrektia.
              Ehkä käytökseni ei ollut korrektia, mutta kyllä siinä helposti kiehuu yli kun meinaa kaksi kertaa samassa risteyksessä jäädä 30 sekunnin sisään auto alle jotka molemmat ajoivat päin punaisia. En vaan voinut yksinkertaisesti antaa asian olla.
              Puhelimessa sovimme että asia on loppuunkäsitelty.
              PS: Saa nähdä mikä on vastaanotto kun koululla on vanhempainilta ensi kuussa ja reksi on siellä puhumassa.

Comment

• Tassu
                Aktiivijäsen
                • 09/2009
                • 1032

Ihan sama. Se on pikkasen eri asia, jos jollekin tulee paha mieli keskarin näytöstä kuin että se joku ajaa sun päälle ja olet invalidi/kuollut. Itse asiassa tänään sain myös todistaa Volvo-kuskin punaisia päin ajoa. Tosin tämä perheenisä ei päässyt menemään ihan sukkana kun olin edessä. Hah.

Comment

• jarkempp
                  Vakiovieras
                  • 08/2011
                  • 105

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...Oulussa/page88 viestistä #2612 eteenpäin voi käydä lukemassa läheltäpititilanteesta kun autoilija päättää kouluttaa parijonoa.

Comment

• Halloo halloo
                    Aktiivijäsen
                    • 06/2011
                    • 1707

Alkujaan tämän lähetti jarkempp Katso viesti
                    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...Oulussa/page88 viestistä #2612 eteenpäin voi käydä lukemassa läheltäpititilanteesta kun autoilija päättää kouluttaa parijonoa.
                    Huh huh. Hyvä, että jaksatte käsitellä asiaa sivistyneesti.

Comment

• N.N.
                      Jäsen
                      • 02/2009
                      • 726

Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
                      Tänään oli lähellä. Ajoin pyörrällä Stenbäckinkatua lastenklikikan suunnasta kohti Mannerheimintietä ja pysähdyin Mannerheimintien ja Stenbäckinkadun risteykseen odottamaan valojen vaihtumista. Valot vaihtuivat vihreiksi ja juuri kun olin lähdössä ylittämään tietä niin auto ajaa päin punaisia suoraan edestä.
                      Onneksi en ollut ehtinyt vielä polkaista vauhtiin ja sain jarrutettua. Uusi yritys ja kun pyörän eturengas oli jo tien puolella tulee Mersu ja törkeästi päin punaista, ehdin juuri ja juuri jarruttamaan ja kääntämään eturengasta sivuttain, muuten olisin jäänyt alle.
                      Pitkälle ei mersukuski päässyt sillä heti seuraavat valot oli punaisella ja autoja pitkä jono edessä. Meikäläinen otti spurtin pitkin bussikaistaa mersun viereen jossa kuski puhuu puhelimeen ja koputin kämmenellä ikkunaan ja näytin kansainvälistä. Tuli siinä päästettyä muutama ruma sana ja mielipide punaisia päin ajamisesta. Mersukuski ei reagoinut millään lailla, joten rekisteritunnus muistiin ja kun selvitin auton omistajan niin meinasin lentää perseelleni.
                      Auton omistaa ja haltijana on tyttäreni koulun rehtori ja myös poikani joka siirtyi nyt syksyllä yläasteelle on ollut samassa koulussa.

Soitin rehtorille joka tuntee minut erittäin hyvin, vaikka ei tunnistanut minua itse tilanteessa, enkä minä häntä ja keskustelimme tapahtuneesta. Hän myönsi tehneensä väärin ja selitys puhelimeen puhumisesta löytyi myös, mutta myönsi että selitys oli huono. Kuitenkin samaa hengenvetoon syyllisti minua että käytökseni tilanteessa ( kansainvälinen merkki, sivuikkunaan kopautus ja muutama painokelvoton sana ) ei ollut korrektia.
                      Ehkä käytökseni ei ollut korrektia, mutta kyllä siinä helposti kiehuu yli kun meinaa kaksi kertaa samassa risteyksessä jäädä 30 sekunnin sisään auto alle jotka molemmat ajoivat päin punaisia. En vaan voinut yksinkertaisesti antaa asian olla.
                      Puhelimessa sovimme että asia on loppuunkäsitelty.
                      PS: Saa nähdä mikä on vastaanotto kun koululla on vanhempainilta ensi kuussa ja reksi on siellä puhumassa.
                      Ota vain asia reippaasti puheeksi vanhempainillassa! Kehtasikin syyllistää sinua siitä että itse yritti tappaa sinut...

Helsingin Polkupyöräilijät

Comment

• Pyörällä ja autolla
                        Aktiivijäsen
                        • 05/2012
                        • 1642

Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
                        Ota vain asia reippaasti puheeksi vanhempainillassa! Kehtasikin syyllistää sinua siitä että itse yritti tappaa sinut...
                        En viitsi jauhaa asiasta enempää, enkä varsinkaan vanhempainillassa, kun on kerran puhelimessa sovittu että asia on loppuunkäsitelty.

Comment

• Jopoman

Nää on valitettavasti liki jokapäiväistä kauraa. Hietsussa Telakkakadulle kääntymässä ollut autoilija olis tullut päälle jos en olis ehtinyt väistää, mulla vihreet valot, hällä punaiset. Polkaisin tyypin kiinni, oli hyvin nöyrää poikaa ja pyyteli kovasti anteeksi kun tajusi ettei pääse pakoon. Vähän siinä tuli avauduttua ja taisinpa siinä kiihdyksissäni mainita että nyt tekis mieli läsäyttää mutta antaa olla kun on näköjään oikeasti pahoillaan. Joo, epäasiallista varmaan, mutta toisaalta se meinas ajaa autolla mun päälle niin primitiivireaktiot tuli vähän pintaan. Tuntui että viesti meni perille, en usko että toista kertaa tuolla lailla törttöilee. Raskaaksi kyllä käy noita yksi kerrallaan kouluttaa.

Toi on muuten paha paikka kun on siitä rannasta jatkamassa Bulevardille. Aina joku älypää ajaa vanhoilla keltaisilla ja tulee takaviistosta eli päätä pitää kääntää ihan reilusti ennenkuin uskaltaa vihreillä yli lähteä. Varokaa!

Comment

• Kaatuilija
                            Vakiovieras
                            • 08/2012
                            • 401

Tänään kävi vähän harvinaisempi tapaus säkkipimeässä metsässä maastopyöräillessä. Ajelin yhtä polkua, kun yhtäkkiä muutaman metrin päästä kuului kauheaa rytinää. Kova jarrutus polulle ja samantien pusikosta ampaisi mäyrä, joka meni polun yli parin metrin päästä. Tämän jälkeen kuului vähän kauempaakin ryminää ja lampun valokeilassa näkyi toinenkin mäyrä. Ilman jarrutusta olisi voinut käydä mäyrälle huonosti ja itsekkin olisi voinut rynäistä polulle

Comment

• Ketjureaktio

Helsinki, harmaa Corolla sedan vm 2008 kilvin MYK-1XX joista XX kuvaa kuljettajan älykkyysosamäärä. Autoilunsa lähes paralysoima läskiperse (ei vaan pysty sensuroimaan) ajoi ensin hyvin läheltä vierestäni ohi leveällä ja tyhjällä kadulla, sen jälkeen n. 20 cm suojatiellä kulkevan jalakulkijan takaa, viitsimättä väistää tai jarruttaa. Oikaistuaan jalkakäytävän kautta Hakaniemen hallille (ehkäpä kauppias?), kävin jututtamassa kun niin korpesi moinen tahallisen vahingoittamisen meiniki. Piakkoin kävi selväksi herran toisten kuolemaa halveksuva mentaliteetti ja tietämättömyys liikennesäännöistä.

Dokumentoidaan tämä nyt tänne näin ilman tarkempia tunnusmerkkejä ja identifiointia, jos joku muu törmää saman herran perseilyyn, niin onpahan vanhat edesottamukset tiedossa. N. vuosi sitten samalla tiellä punaisissa valoissa seisoessani harmaa Corolla ajeli n. 10 cm päähän jalastani melko reteetä vauhtia, tuli mieleen että tämä oli ehkä sama herra. Silloin tyydyin pudistelemaan päätäni.

Comment

Working...