above_forum

Collapse

Syksy tulee, valoa!

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Laerppi
    Jäsen
    • 07/2011
    • 671

Ite olen kymmeniä kertoja suunnistanut kiinalampulla, ikinä ei ole pettänyt tai edes loppunut akku kesken. Yösuunnistaessa pidän kyllä aina mukana kunnon varalamppua (Lumonite Compass). Kovia pakkasia ei oikein kestä kiinalamput ja niiden johdot.

Comment

• kontio

Magicshinen 3 ledisiä malleja on paljon porukka käyttänyt metsässä ihan hyvällä menestyksellä. Niitä uusia versioita on XXL:ssä välillä tarjouksessa mutta ilmoitetut tehot ei kohtaa totuutta, etenkään ne korkeat lukemat.

Swenorin lampuilla Haldenin ukot pääosin suunnistaa ja suunnistajankaupoa myy sitä Bikerayta vaimikäsenytoli.

Akku se on se mikä yleensä sippaa, ja halvassa lampussa akku on se halpa versio. Samsungin tai Sanyon tms akkukennot maksaa senverran ettei 150€ lamppuun semmoisia sovi.

Comment

• kontio

Huippulaatu ja inhimillinen hinta niin Wilma on se ykkönen varmaan 5 vuotta ollut.

Comment

• mxv

Kiitoksia vinkeistä. Niiden ansiosta otsalamppuongelmaan löytyi ratkaisu erittäin kilpailukykyiseen hintaan.

Ostin viime syksynä Magicshine MJ-858:n kun halvalla sain, mutta eipä tullut mieleenkään, että sitä voisi käyttää myös otsalamppuna. Nyt kaivoin sen pakkauksen esille kaapin perältä ja siellähän oli oikein asiallisen tuntuinen otsapanta mukana. Ei kun testaamaan.

Comment

• JohnOrion
            Vakiovieras
            • 07/2011
            • 151

Tuli tilattua suosittu Nitefighter BT40S ja heti kättelyssä huomattua, että valosta (ei siis akuista) tulee korkeataajuista ääntä sen ollessa päällä (ei tosin tehokkaimmalla tasolla vaan sitä alemmilla tasoilla). Ääni on voimakkuudeltaan sellainen, että sen varmasti kuulee ajaessakin hiljaisemmassa ympäristössä (ei siis tarvi korva olla valossa kiinni kuullakseen sen). Onko tuo kuinka normaalia vai pitääkö tässä alkaa ihan reklamoimaan?

Comment

• ahuji

Mulla on nitefighter bt21 ja tuli kokeiltua, eikä oma pidä ääntä. En tunne sähkötekniikkaa erityisesti mutta en ite varmaan reklamoisi ellei ääni kuulu akusta - ei siinä lampussa ole mitään räjähtävää. Jos oikeasti mietit reklamointia kannattanee kysyä mtbr bt40s topikissa tuosta ongelmasta

Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla

Comment

• Moska
                Aktiivijäsen
                • 04/2015
                • 2197

Mulla on yksi lamppu joka vinkui uutena ja sitä mykistyi säädin. Tilasin uuden samanlaisen säätimen ja se on hiljainen ja toimii edelleen

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Comment

• JohnOrion
                  Vakiovieras
                  • 07/2011
                  • 151

Alkujaan tämän lähetti ahuji Katso viesti
                  Jos oikeasti mietit reklamointia kannattanee kysyä mtbr bt40s topikissa tuosta ongelmasta
                  Kiitos vastauksista. Kysäisin asiaa mtbr:sta ja kyllä tuo vaikuttaisi olevan enemmän tai vähemmän normaali ilmiö, joskin niitä täysin äänettömiäkin mallikappaleita on olemassa.

Comment

• TuriMaas

Nyt on testattu Moon LX560. Todella hyvä valaisin. Neljä eri kirkkausmoodia eikä yhtään vilkkuvaloa tms. Heikoin teho valaistulla kelville mainio. Kirkkaimmalla pärjää pilkkopimeässä hyvin. Valokeila sopivan tasainen. Lamppu näkyy myös sivulle. USB-lataus, joka on itselleni must. Ei tarvitse miettiä onko paristoissa vielä virtaa yhdelle lenkille. Tukeva teline ja pikakiinnitys. Itse lamppu on kevyt, kapea ja pienikokoinen.

Comment

• SammyB
                      Vakiovieras
                      • 06/2002
                      • 482

Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
                      Ite olen kymmeniä kertoja suunnistanut kiinalampulla, ikinä ei ole pettänyt tai edes loppunut akku kesken. Yösuunnistaessa pidän kyllä aina mukana kunnon varalamppua (Lumonite Compass). Kovia pakkasia ei oikein kestä kiinalamput ja niiden johdot.
                      Minulla on kiinanlamput olleet käytössä siitä asti kun niitä DX:stä alkoi aikoinaan saamaan. Yhtään lamppua ei ole hajonnut, latureita yksi ja akkuja on toki kuoleentunut käytössä. Sitä mukaan kun olen valotehonmetsöstyksen tiimellyksessä päivitellyt tehokkaampiin, on perheenjäsenille siirtynyt edelliset. Kaikki pelissä edelleen. Rahaa olen näihin tuhlannut tässä ~10 vuoden aikana korkeintaan pari sataa euroa.
                      Jatkan samalla linjalla.

Comment

• Smo
                        Yöhöpisijä
                        • 11/2004
                        • 7602

Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
                        Kiitos vastauksista. Kysäisin asiaa mtbr:sta ja kyllä tuo vaikuttaisi olevan enemmän tai vähemmän normaali ilmiö, joskin niitä täysin äänettömiäkin mallikappaleita on olemassa.
                        Mulla on BT40S ja ei se kyllä mitään ääntä pidä .. on muuten hyvä valo maastoon, pitänee kaivaa esille ..

Comment

• ylämäki
                          Vakiovieras
                          • 02/2014
                          • 117

Alkujaan tämän lähetti TuriMaas Katso viesti
                          Nyt on testattu Moon LX560...... Valokeila sopivan tasainen.
                          Onko tuota LX560:n valokeilaan yhtään muotoiltu vai onko pyöreä tyyliin taskulamput?

Comment

• TuriMaas

Alkujaan tämän lähetti ylämäki Katso viesti
                            Onko tuota LX560:n valokeilaan yhtään muotoiltu vai onko pyöreä tyyliin taskulamput?
                            Kyllä siinä erottuu pyöreähkö keskikohta. Se on tosin mukavan pehmeä reunoiltaan, joten ei ihan samanlainen, kuin pahimmillaan taskulampuissa. Lisäksi Moon päästää melko hyvin valoa reunoille. Keskiosan ja muun valon kontrasti ei ole todellakaan pahimmasta päästä.

Comment

• mutanaama

Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
                              Minulla on kiinanlamput olleet käytössä siitä asti kun niitä DX:stä alkoi aikoinaan saamaan. Yhtään lamppua ei ole hajonnut, latureita yksi ja akkuja on toki kuoleentunut käytössä. Sitä mukaan kun olen valotehonmetsöstyksen tiimellyksessä päivitellyt tehokkaampiin, on perheenjäsenille siirtynyt edelliset. Kaikki pelissä edelleen. Rahaa olen näihin tuhlannut tässä ~10 vuoden aikana korkeintaan pari sataa euroa.
                              Jatkan samalla linjalla.
                              Ja mulla taas on hajonnut kaikki, ja tainnu kaikki akutkin kyr*ähtää. Ostin sitten lupinen pikon ?neljä vuotta sitten, hetken kuluttua toisen ja toissa vuonna wilman. Akut ja lamput sen kun toimii tuntikausia.

Comment

• Viriviri
                                Vakiovieras
                                • 07/2014
                                • 81

Kiinanvalo toimi itsellä n.3v moitteetta rankkasateet ja paukkupakkaset, mutta erillinen akkupakkaus alkoi viime jouluna lämpiämään ja savuamaan latauksessa, joten lensi kauniilla kaarella hankeen. Ruumiinavauksen jälkeen syy löytyi: oikka johtimissa (erittäin)huonon erityksen johdosta. Vanhasta läppärin akusta "uudet" (4x18650) akut kasaan kolvaten ja halpis toimii vielä toivottavasti ainakin toiset 3v. Pari kertaa tyhjäks ajettu ja taas ladattu valon alkuperäisellä laturilla eikä moitteita missään.
                                Akuthan tuntuu olevan kaiken kivan riippakivi ainakin vielä: sitä saa mitä maksaa- ja laatu todella maksaa.

Comment

Working...