above_forum

Collapse

Syksy tulee, valoa!

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Juha Jokila
    Banned
    • 06/2002
    • 4941

Valopäät! 2xP7 + Fenix (yht. 1980 lm) ON jo liikaa. Menee fiilis yöajosta.

Comment

• M.S
      Jäsen
      • 09/2003
      • 899

En kyllä usko, että MTE:stä irtoaa 900 lumenia... Mulla on myös Lumens Factoryn Seraph P7, joka on selvästi kirkkaampi. LF on varmaan lähellä maksimia mitä p7:sta saa ulos, MTE on suunnilleen puolet tästä.

Comment

• Ola
        Vakiovieras
        • 01/2009
        • 284

Alkujaan tämän lähetti vee Katso viesti
        Mutta tarkemmin ajatellen en sittenkään pidä niin mahdottomana etteikö joku/jotkut ostaisikin pyöräänsä Polarionia..

HAH senkun näkis
        Älä yllytä (lamppu)hullua!

Comment

• Suffeli

Alkujaan tämän lähetti Suffeli Katso viesti
          Teipä niin tyhmästi että oletin Exposure Enduro MAXx2-soihdun smart-laturin olevan sitä mallia, jotta lamppu voi olla kiinni laturissa valoisan ajan vuodesta ja nytkö sitä sitten tarvitsee niin li-ion akut ovat vissiin osaksi kuoleutuneet, koska lamppu pysyy maksiteholla about puoli minsaa. Alempien tehoalueiden paloajat näyttävät olevan suht normeja.
          Oma aiheittuma vika tuo on, ei varmaankaan takuun piireihin mene, ohjekirjassakun ei suoraan sanota että ylläpitolatailla voi forever.
          - 4 x olen lataillu/polttanu tyhjäksi tuon, ei auttanut.
          - Exposuren laturi huono, yksi jo meni mykäksi aiemmin(takuuseen).
          - eivät näköjään nykyään vastaile eemäileihin, 3:n eriin yrittäny pommitella.
          - Light & Motion-merkkisessä kypärälampussa ei em. ongelmia, vaikka laturissa 24/7.
          - pitää sitte ostaa uusi kolvi ja räjäyttää/yrittääkorjata tuo lamppu itse.

Tilasin tuon tilalle -> http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=42100 vähän tippuu valoteho jatkossa, jos en saa korjattua tuota Exposurea
          Tuli Exposurelta vastaus ja olisivat korjanneet lampun vaikka oma vika!

Muuten hyvä mutta ehdin itse "korjata" = [hajottaa purkaessa roskiskuntoon], olis pitäny vaan odotella pidempää, äh.

Comment

• xtrainer80

Alkujaan tämän lähetti Suffeli Katso viesti
            Tuli Exposurelta vastaus ja olisivat korjanneet lampun vaikka oma vika!

Muuten hyvä mutta ehdin itse "korjata" = [hajottaa purkaessa roskiskuntoon], olis pitäny vaan odotella pidempää, äh.
            Onko siinä sun laturissa sellaista merkkivaloa, joka muuttuu punaisesta vihreäksi kun akku on täysi? Mulla on Exposuren malleista Toro, ja oon sen valon mukaan lataillu akkua, eli ottanu pois heti kun vihreä syttyy. Lamppu on ollu mulla vasta pari viikkoa, joten pidemmän ajan kokemuksista ei voi sanoa mitään, mutta toistaiseks paloaika 3 h täydellä teholla on pitänyt kutinsa. Siinä vaihees kun täyden tehon paloaika on käytetty loppuun, lamppu siirtyy "vara-akulle" ja palaa himmeimmällä asetuksella (jolla näkee myös hyvin) vielä tuntikaupalla. Pääsee pois pimeästä metsästä.

Comment

• Suffeli

Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
              Onko siinä sun laturissa sellaista merkkivaloa, joka muuttuu punaisesta vihreäksi kun akku on täysi? Mulla on Exposuren malleista Toro, ja oon sen valon mukaan lataillu akkua, eli ottanu pois heti kun vihreä syttyy. Lamppu on ollu mulla vasta pari viikkoa, joten pidemmän ajan kokemuksista ei voi sanoa mitään, mutta toistaiseks paloaika 3 h täydellä teholla on pitänyt kutinsa. Siinä vaihees kun täyden tehon paloaika on käytetty loppuun, lamppu siirtyy "vara-akulle" ja palaa himmeimmällä asetuksella (jolla näkee myös hyvin) vielä tuntikaupalla. Pääsee pois pimeästä metsästä.
              Puna/vihreä valoledi on laturissa kyllä, varmaan samankaltainen tai sama malli kuin sullakin. Minä urpo vaan oletin sen katkaisevan latausvirran kun on täyttä, niinkuin tämä laturi tekee kypärälampun akulle-> http://www.shopatron.com/products/pr...1.1058.0.0.0.0
              Oli hyvä lamppu pakkaskeleissä, kun ledit kuumentuessa, lampun rungon kautta, lämmittivät akkuja. Teippasin vielä lisäeristystä lampun ympärille.

Comment

• Nakili
                Vakiovieras
                • 03/2009
                • 333

Alkujaan tämän lähetti M.S Katso viesti
                En kyllä usko, että MTE:stä irtoaa 900 lumenia... Mulla on myös Lumens Factoryn Seraph P7, joka on selvästi kirkkaampi. LF on varmaan lähellä maksimia mitä p7:sta saa ulos, MTE on suunnilleen puolet tästä.
                Ei irtookkaan. Omastani lähtee hanska- arvolla 600. Ajurinpaska antaa ihan jotain muuta, kuin 2.8A. Sillä kuitenkin näkee. Minä ainakin tän talven. Ens syksynä joutuu ehkä kyhäilemään ( ainaki yrittämään) oikeesti 900lm antavan tuikun tangolle ja toisen kypärään.
                Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.

Comment

• Loortti

Jos kerran on yleisesti todettu ettei DX P7 sarjan lamput eivät anna luvattua 900 lumenea ja syyksi aina sama, että ajuri ei salli enempää..

Moniko pioneeri on vaihtanut lamppuunsa ajurin ja saaneet siten enemmän potkua lampusta pihalle? Ja vielä edistyneemmät pioneerit varmaankin osaavat sanoa ns. "kittisarjan" jolla boostaat oman lamppusi.

Comment

• Pekka L
                    Veteraani
                    • 04/2006
                    • 5063

No tossa on yks sankari vaihtanut ajurin JA ledit
                    Kaar ittelles vaa

Comment

• Ola
                      Vakiovieras
                      • 01/2009
                      • 284

Alkujaan tämän lähetti Loortti Katso viesti
                      Jos kerran on yleisesti todettu ettei DX P7 sarjan lamput eivät anna luvattua 900 lumenea ja syyksi aina sama, että ajuri ei salli enempää..

Moniko pioneeri on vaihtanut lamppuunsa ajurin ja saaneet siten enemmän potkua lampusta pihalle? Ja vielä edistyneemmät pioneerit varmaankin osaavat sanoa ns. "kittisarjan" jolla boostaat oman lamppusi.
                      Se 900 lumen on P7 ledin teoreettinen maksimi ilman heijastimia ja etulasia, taitaa C-bin ledin (se mikä noissa DX fillarilampuissa on) olla jopa alle sen 900. eli vaikka mitä teet niin 900lumen ei tule ulos P7 lampusta luulen ma.

Hyvin niillä näkee ihan stanukunnossakin.

Comment

• Loortti

Alkujaan tämän lähetti Ola Katso viesti
                        Se 900 lumen on P7 ledin teoreettinen maksimi ilman heijastimia ja etulasia, taitaa C-bin ledin (se mikä noissa DX fillarilampuissa on) olla jopa alle sen 900. eli vaikka mitä teet niin 900lumen ei tule ulos P7 lampusta luulen ma.

Hyvin niillä näkee ihan stanukunnossakin.
                        Juu tiedossa on, sillä onhan sitä pohdittu jo useemman kerran. Todellista 400-600 olisi kuitenkin mahdollista nostaa selvästi, pienellä päivityksellä.

Comment

• Pete a
                          Vakiovieras
                          • 03/2002
                          • 78

Alkujaan tämän lähetti vee Katso viesti
                          Eli mitä se Lupine Betty X Pro maksoikaan? 865€ suomessa.
                          Sittenhän tuo on sama hinta kuin Polarionin dollarihinta euroiksi muutettuna, eli ei juuri tarvitse niiden miettiä kahta kertaa, jotka ääritehoa hakevat.

Itse asiassa kun miettii, ei painokaan nyt niin mahdoton ole. Vertailun vuoksi tässäkin ketjussa joku haki Sigmaan lyijyakkua. Muutahan ei halogeeneihin kannata miettiäkään. Mirage oli aikanaan itsellänikin ennen P7-aikaa ja painoa lyijyakulla 1.2kg. Sigman tuplahalogeenit ja jalusta veivät kokonaispainon lähelle 1.5 kiloa. Tämä oli standardisetti pari vuotta sitten ja moni ledeistä tietämätön ajelee halogeeneilla vieläkin.

Comment

• Hiillosmakkara
                            Vakiovieras
                            • 11/2005
                            • 322

Alkujaan tämän lähetti Pete a Katso viesti
                            Sittenhän tuo on sama hinta kuin Polarionin dollarihinta euroiksi muutettuna, eli ei juuri tarvitse niiden miettiä kahta kertaa, jotka ääritehoa hakevat.

Itse asiassa kun miettii, ei painokaan nyt niin mahdoton ole. Vertailun vuoksi tässäkin ketjussa joku haki Sigmaan lyijyakkua. Muutahan ei halogeeneihin kannata miettiäkään. Mirage oli aikanaan itsellänikin ennen P7-aikaa ja painoa lyijyakulla 1.2kg. Sigman tuplahalogeenit ja jalusta veivät kokonaispainon lähelle 1.5 kiloa. Tämä oli standardisetti pari vuotta sitten ja moni ledeistä tietämätön ajelee halogeeneilla vieläkin.
                            Nonni! Pari viikkoa sitten, kun vee laitto ekan kuvan Polarioni virityksestä kehiin, niin naureskelin juttua vitsinä . Nyt kun luen näitä keskusteluja eteenpäin, niin kyllä siinä niin käy, että pyörän valostandardi on noussut uudelle tasolle - Lupinet sun muut huomiovaloiksi, uusi standardi taitaa olla Polarion
                            Aja tunti - rassaa kaksi.

Comment

• konaworld

Latasin iltapäivällä pyörän keulaan kaksi traktorin työvaloksi tarkoitettuja ledejä, juomapullotelineeseen 12v ja 7,2 Ah:n hyytelöakku ja eikun testaamaan. Valoa oli niin perkeleesti. Autot vaihteli lyhyelle jo arviolta 300 m päässä. Toinen ledi oli leveää kuviota tuottava ja sen suuntasin about 15 metriin ja pistemäistä valoa tuottavan noin 50 metriin. Aurausviittojen heijastimet näkyi reiluun sataanmetriin ja tosi kirkas valo oli 5 - 50 metriä pyörästä. Kylläpä tuli uusi ulottuvuus talvi-iltoihin. Ei tartte enää ajella katuvalojen loisteessa.

Comment

• vee
                                Vakiovieras
                                • 05/2007
                                • 267

Se Polarion hinta 945 oli jo euroja. Joten pikkusen joutuu enemmän paalua latomaan pinoon.

Comment

Working...