above_forum

Collapse

Syksy tulee, valoa!

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Liraren
    Aktiivijäsen
    • 09/2000
    • 1208

Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Jos tuosta oikeasti 900 lumenia lähtee niin aivan takuulla voi. Tod.näk. ei lähde?!?! Lumihangilla riittää jopa joku 12W halogeenikin.
    Pistäkää ihmiset kuvaa siitä miten noi halpisvalot pimeää syysmetsää valaisevat. Kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa vai miten se meni..
    Ei siitä kuulemma voi lähtä yheksääsataa, mutta mulle on numeroille ja arvoille ihan sama, koska en sähköstä enkä mistään candeloista ja muista mitään tajuaa. Mulle riittää tieto, toimiiko se valo ja riittääkö valoteho ajamiseen. Mää haluaisin kans nähdä valokuvia sysipimiästä mettästä tähän tyyliin.

Tällä hetkellä mulla on vuosia vanha Mica SL, josta loppuu potku liiaan aikaisin. Siinä on 10W ja 20W-halogeenipolttimot. Kakskymppisellä pystyy ajaan hyvin täysiä XC:tä mutta paloaika ei taho riittää hyviin lenkkeihin ilman aivan kohtuuttoman painavaa ja isoa akkua. Haluan kypärään tehokkaan valon tarpeeksi laajalla ja pitkällä keilalla, 3-4 tunnin paloajalla täydellä teholla ja suht keveällä akulla.

Voisinkohan käyttää tuota mun nykyisen lampun 6V 9000mah akkua tuollasen ledilampun käyttöön? Vai onko jännite väärä? Uittu ku menee nuo sähköhommat korkealta ja kovaa yli.
    Freude am Fahren.

Comment

• JackOja
      Moottoriturpa
      • 01/2006
      • 21342

Alkujaan tämän lähetti Liraren Katso viesti
      ...Mää haluaisin kans nähdä valokuvia sysipimiästä mettästä tähän tyyliin...
      No Lupinen sivuilta löytyy hianot kuvat valastuksesta eri lampuilla eri tehoilla.

Niinku:

Comment

• Juide
        Jäsen
        • 10/1999
        • 973

Haluan kypärään tehokkaan valon tarpeeksi laajalla ja pitkällä keilalla, 3-4 tunnin paloajalla täydellä teholla ja suht keveällä akulla.

Olisko tuossa speksit täyttävä valo? Tuu testaileen joku ilta, kohta alkaakin olemaan tarpeeksi pimeää ihmisten aikaan.

Tai jos haluut rakennella niin pääsee selvästi halvemmalla. Kharik rakensi viime talvena dealextremen virityksen, ja mun mielestä siinä on aika terävä spotti, ja spotin ja hajavalon raja on aika terävä. Tossa Hopessa ei ole sellasta spottia vaan valoa tulee laajalle alueelle paljon. Joskus jos on suora polku, jonka reunoilla on vitikkoa niin ne reunavitikot on melko kirkkaita ja tummaa polkua niiden välissä ei sen takia näe kovin kauas.

Kuitenkin helvetin paljon kauemmas kuin 20W halogeenilla. Vähänkään mutkaisemmilla osuuksilla ei sitten paljon tarvikaan päätä käännellä valoa saadakseen.
        http://otc.kompassi.com

Comment

• Tema
          Vakiovieras
          • 05/2005
          • 135

Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
          Onko kukaan vielä kokeillut tuota DX-valoa otsalamppuna (siis ei kypärävalona, vaan ihan suoraan päähän)? Kiinnitys näyttää niin samanlaiselta kuin Teslassa, että sopivia pääpantoja luulisi löytyvän (Lupine, ym.).

Kuinka paljon tuo itse lamppu painaa (tuo yllä kuvassa oleva osa)?
          MTBR:ltä luetun perusteella pitäisi käydä Lupinen kypärämounttiin, miksei siis pantaankin?

Weights: Lighthead: 4.2oz/120g, Battery Pack: 7.4oz/205g, Total: 11.6oz/325g (approx.)
          Tiedä sitten onko tuossa painossa kaapeli mukana ja jos on niin minkä mittainen. Lienee aika lähellä totuutta kuitenkin?

Comment

• Liraren
            Aktiivijäsen
            • 09/2000
            • 1208

Joo mutta halpaa kaveria houkuttaa aina halpa hinta. Ja rakennella...minä...sähkövehkeitä? Ei ehkä. Ei pysty nyt 300 euron valoja osteleen, mutta en kyllä halua enää ajella tuolla vanhalla systeemilläkään. Vanhalle sarjalle on heti ostajakin, joten uus lamppu, akku ja laturi ei haittaa.

Toisaalta vois yrittää rakennella, jonku hyvän lampun mutta sitten tarvin täydellisen ostoslistan ja rakennusohjeet. On mulla Biltsun kolviki.

Voiskohan joku tuollasen Dealextremen lampun omistaja käydä yrittään näpsästä jotain kuvaa pimeässä? Jos tuo on Lupinen Teslasta kopio ja valo on vähänkäään sellasta ku tuolla, kun valitsee valikosta Teslan ja katsoo kuvaa, niin riittää mulle hyvin.
            Freude am Fahren.

Comment

• fsol77m

Joo mutta halpaa kaveria houkuttaa aina halpa hinta. Ja rakennella...minä...sähkövehkeitä? Ei ehkä. Ei pysty nyt 300 euron valoja osteleen, mutta en kyllä halua enää ajella tuolla vanhalla systeemilläkään.

Toisaalta vois yrittää rakennella, jonku hyvän lampun mutta sitten tarvin täydellisen ostoslistan ja rakennusohjeet. On mulla Biltsun kolviki.

Voiskohan joku tuollasen Dealextremen lampun omistaja käydä yrittään näpsästä jotain kuvaa pimeässä? Jos tuo on Lupinen Teslasta kopio ja valo on vähänkäään sellasta ku tuolla, kun valitsee valikosta Teslan ja katsoo kuvaa, niin riittää mulle hyvin.
              hankalahan tuota on kuitenkaan verrata kun kuvauspaikka on lupinella erilainen (kuin mitä itse löytäisi tuolta takapihalta tms) ja kameran asetuksetkin pitäisi saada samoiksi yms..
              mitä nyt itse testasin niin dx-kiinanihme voitti jopa ford focuksen perus valot kantomatkassa ja valonmäärässä (spotin alueella) mutta toisaalta focus myös levittää valoa enemmän ja suuremmalle alueelle.
              eli dx:n valo on "spottimaisempi" ja aivan renkaan "alle" ei riitä valoa jos lamppu on suunnattu eteenpäin niin että hotspot olisi noin 15-20m päässä. mutta sinne minne valo osuu niin valoa on niin paljon että aivan kuin päivällä ajaisi. maantie käytössä jopa puoliteho on liian kirkas

tuossa yksi kuva http://www.el34world.com/Misc/bike/images/DX2High.jpg mutta tuokaan ei kerro kaikkea sillä tuossa valo töksähtää tuohon kumpareeseen kun oikeastihan valoa piisaa vielä paljon pitemmällekkin jos vain kumparetta ei olisi

Comment

• Liraren
                Aktiivijäsen
                • 09/2000
                • 1208

Ostan siis tuollaisen.

Mun vanhalla valolla on pystyny ajaan täysiä sysipimiässä, vaikka se ei näytä hyvin ku 15-20 m päähän. Sun kuvailun mukaan tuossa DX:n valossa on varmaan 10 x valoa taloon.
                Freude am Fahren.

Comment

• MacGyver
                  Vakiovieras
                  • 04/2005
                  • 491

Mulla on tuo lamppu. Pikasesti kävin hämärässä testailemassa ja itse tykkäsin. Mutta hae vaikka joku ilta lainaan niin näet itte livenä.

Comment

• marco1
                    Vanha jäärä
                    • 09/1999
                    • 10385

Teoriassa olis mahdollisuus järjestää valovertailu kun mösjöö Mutiksella on nuo DX:n valot, Shimanskilla Lupine(t),mulla on Dinottet ja varmaan muitakin löytyisi.....
                    Mutta eiköhän noi DX:t ole todettu jo hyviksi valoiksi jo moneen kertaan. Ainoa puute kai tuo virtajohdon lyhyys, talvella olis hyvä saada akku takin alle / reppuun lämpimään.

Comment

• simojoki

Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
                      Ainoa puute kai tuo virtajohdon lyhyys, talvella olis hyvä saada akku takin alle / reppuun lämpimään.
                      Piuhaa nyt on helppo jatkaa tarvittaessa.
                      Ite rakentelin viime syksynä noista dx:n P7 taskulampuista vastaavan kun mitä tuo valmissatsi on. Valoa kyllä riittää todella mainiosti. Arvelin kyllä tilata itekin kokeeksi ton valmiin fillarisetin, eihän noi maksa juuri mitään.

Comment

• jsalok
                        Vakiovieras
                        • 04/2008
                        • 101

Alkujaan tämän lähetti MacGyver Katso viesti
                        Mulla on tuo lamppu. Pikasesti kävin hämärässä testailemassa ja itse tykkäsin. Mutta hae vaikka joku ilta lainaan niin näet itte livenä.
                        Oulunsaloonkin tuli yksi eilen jotta testattavia varmaan löytyy...

- JSalok -

Comment

• kervelo
                          Aktiivijäsen
                          • 09/2006
                          • 2322

Alkujaan tämän lähetti Tema Katso viesti
                          MTBR:ltä luetun perusteella pitäisi käydä Lupinen kypärämounttiin, miksei siis pantaankin?

Weights: Lighthead: 4.2oz/120g, Battery Pack: 7.4oz/205g, Total: 11.6oz/325g (approx.)
                          Tiedä sitten onko tuossa painossa kaapeli mukana ja jos on niin minkä mittainen. Lienee aika lähellä totuutta kuitenkin?
                          Yksi mietityttävä juttu on tuolla aikaisemmin mainittu kuumeneminen: ei ole kiva, jos kulmakarvat kärähtävät otsalampun kanssa. Noissa kiinanihmeissä ei välttämättä ole tuota juttua mietitty, pyörälamppuja kun ovat.
                          Rule #1: Obey The Rules

Comment

• simojoki

Alkujaan tämän lähetti jsalok Katso viesti
                            Oulunsaloonkin tuli yksi eilen jotta testattavia varmaan löytyy...

- JSalok -
                            Otas joku pvä työmaalle matkaan jos kehtaat.

Comment

• jsalok
                              Vakiovieras
                              • 04/2008
                              • 101

Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
                              Otas joku pvä työmaalle matkaan jos kehtaat.
                              Yritän muistaa huomenna...

- jsalok -

Comment

• Agatha Sofia

Alkujaan tämän lähetti MacGyver Katso viesti
                                Hongongin ihmelampun akkuun on nyt vaihdettu suomalaiset sähköt ja lamppu on käyty testaamassa melko pimeillä mettäpolulla. Kiinnitys siis kypärään ihan vaan tuolla mukana tulleella kumilenksulla, ja hyvinhän se pysyi. Lamppua ei mitenkään huomannut, sen verran kevyeksi se on saatu. Lampun lämmöt pysyivät myös hyvin kurissa tuolla reilu 10 asteessa ajellessa.
                                Alkuperäisellä johdolla ei aivan riitä pituus, jos haluaa juomarepun yläosaan laittaa tuon akkupaketin, mutta itse laitoin sen repun olkaimeen, jossa se kulki aivan huomaamattomasti, eli itselle ei ole tarvetta millekään jatkojohdoille. Paketin saa tukevasti kiinni vaikka putkeen tai olkaimeen pussukan omalla tarranauhalla. Valokuvioon olen aivan tyytyväinen ja tehoa on varmasti riittävästi omaan käyttöön (kunnes keksin ostaa toisen samanlaisen tankoon jollain hajottavalla linssillä.
                                Nyt vain toivotaan, että mitään laatuongelmia ei tule.
                                Kyseessä siis:
                                Kertokaas viisaammat nyt mummollekin:

Mitä viritystä tuolle käytännössä täytyy tehdä että sen voi tökkäistä samaan pistorasiaan kuin nokialaisen laturin? Tuntuu olevan kaikille itsestäänselvää ja helppoa mutta täällä raavituttaa päätä. Tilailu vinkuintiasta ei sinänsä ole outoa minulle mutta se tuunaus ja virittely kyllä.

Comment

Working...