above_forum

Collapse

Pyöräilyhousut

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Schöne Scheisse

Cycle Center Helsinginkadulla on ollut pienestä koostaan huolimatta asiallinen italialaisten ajovarusteiden hankintapaikka.

(Velosport Mäkelänkadulla tuli myös mieleen, tosin nettikaupasta ei näyttäisi äkkiä katsottuna löytyvän kuin Campagnoloa ja Gore Wearia.)

PS kysymys on yllättävän hyvä; ajankohtaiselle listalle voisi olla laajempaakin kysyntää (jottei tarvitse ostaa Saksasta/UK:sta vain sen takia ettei ole tietoa mistä jotain saisi Suomesta).

Comment

• PeteF

Alkujaan tämän lähetti Schöne Scheisse Katso viesti
      Cycle Center Helsinginkadulla on ollut pienestä koostaan huolimatta asiallinen italialaisten ajovarusteiden hankintapaikka.

(Velosport Mäkelänkadulla tuli myös mieleen, tosin nettikaupasta ei näyttäisi äkkiä katsottuna löytyvän kuin Campagnoloa ja Gore Wearia.)
      Tämähän on se ongelma kun nettiä käyttää, valikoimista ei ole tietoa ellei käy paikan päällä. Cycle Center mainitsee sivuillaan vain Gaernen kengät, mistään muista ajovarusteista ei ole mainintaa.

Hätäisempi kaveri, kuten minä, olettaa tästä että liike keskittyy vain pyöriin ja jättää menemättä. Velosport ei myöskään osu sopivasti minun matkojeni varrelle vaan sinnekin pitää varta vasten mennä. Enkä välttämättä mene ellei ole tietoa että laadukasta ajovarustetta on tarjolla, tosin jos webbikaupan perusteella pitää arvoida niin en jaksa vaivautua.

Jokainen varmaan tietää kuinka turhauttavaa on ajaa pitkin kaupunkia metsästämässä jotain tietyn merkkisiä, tai ylipäätään laadukkaita varusteita ja törmätä jokapuolella "ei oo" vastauksiin. Nettishoppailu on paljon kivempaa, sen voi tehdä omalta sohvalta Mutta listaa siitä mitä on missäkin tarjolla kyllä auttaa, saisi tuettua kotimaisia ahtaalla olevia kauppiaita ja samalla itselleen taatusti sopivaa vermettä.

Comment

• leecher
        Aktiivijäsen
        • 04/2009
        • 1105

Mikä tekee Nalinista tai Santinista paremman vaatteen kuin esim. Löfflerin hot bond housut tai Skinsin kompressio ajoasut? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Comment

• OMT

Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
          Mikä tekee Nalinista tai Santinista paremman vaatteen kuin esim. Löfflerin hot bond housut tai Skinsin kompressio ajoasut? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
          Sielu?

Comment

• --+MM+--

Kamalasti puhetta housuista ja mieltymyksistä.

Joskus on tuntunut, että ilma toppauksia menee paremmin. Tähänkin pitää taas tottua. Viime kaudella 9 tkm ilman toppauksia (toki ei yhdellä istumalla).

Kysymykseni kuitenkin koskee perskarasvoja. Käytättekö ja auttaako tosi pitkissä istumissessioissa (+12h). Assosta kehuttu taivaisiin jne.. Onko katetta lupauksille?

Terkuin,

KNI-HKI 600 km odottaa jo kulman takana

µ

Comment

• VPR
              Aktiivijäsen
              • 05/2009
              • 2531

Ei mulla ainakaan ole tullut mitään merkittävää valaistumista Assoksen rasvan käytöstä. Vähän tuntuu hanuri viileämmältä ekat puol tuntia mut siinä se.

Comment

• J.F
                Porvoon MTB Fafa
                • 04/2009
                • 1298

Minä taas suosittelen varauksetta Assoksen tököttiä. Maantiellä mulla ei pahemmin takapuoli ota kipeytyäkseen (en ole pahemmin tehnyt yli 4-5 tunnin lenkkejä) mutta maastopuolella olen huomannut pitemmillä lenkeillä käyttäessäni topatun linerin päällä vielä ajoshorsteja että hiertymiä saattaa esiintyä. Näihin tuo Assoksen rasva on toiminut loistavasti. Seuraavana päivänä taas ajokunnossa.
                Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

Comment

• rjrm
                  Aktiivijäsen
                  • 07/2010
                  • 2068

Alkujaan tämän lähetti OMT Katso viesti
                  Sielu?
                  Olin ehdottamassa tunnelmaa.

Comment

• Schöne Scheisse

Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
                    Ei tietysti oikeasti mikään, kun puhutaan näiden ns. yleisbrändien paremmista malleista, mutta mahdollisuus saada jollain tapaa kelvoton tuote on IMHO huomattuvampi pienempi kun ostaa ns. pyöräilybrändin tuotteen. Tai että pyöräilybrändin tuotteesta huomaa käytössä, että jokin seikka toimii siinä paremmin tai on toteutettu paremmin kuin yleisbrändin tuotteessa.

Mutta jokaiselle se oma pää - jonka mittojen mukaan huussinreiätkin tehdään - on tietysti se, joka tekee housusta sopivan tai sopimattoman.

PS maantiepyöräilijänä uskon tietenkin sielun olemassaoloon!

Comment

• TuH

Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
                      Ei mulla ainakaan ole tullut mitään merkittävää valaistumista Assoksen rasvan käytöstä. Vähän tuntuu hanuri viileämmältä ekat puol tuntia mut siinä se.
                      Eikö niiden vaipparasvojen idea ole osaltaan pitää se vaippahousun vaippa pehmeänä/kimmoisana? Ihan ensimmäisissä ostamissani pyöräilyhousuissa - joihin en noita rasvoja älynnyt vielä soveltaa - pehmuste on kuivahtanut vuosien saatossa kovaksi koppuraksi. Ei todellakaan tunnu kivalta päällä (tai siis alla).

Comment

• rjrm
                        Aktiivijäsen
                        • 07/2010
                        • 2068

Eiköhän polyuretaanista tai muusta muovista tehty pehmuste ole aika tunteeton sen suhteen, rasvataanko sitä vai ei.

Comment

• TuH

Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
                          Eiköhän polyuretaanista tai muusta muovista tehty pehmuste ole aika tunteeton sen suhteen, rasvataanko sitä vai ei.
                          Ainakin Nalinilla pehmusteessa on käytetty jonkin sortin nahkaa ja pehmusteen hoitoon todellakin suositellaan voitelua jokaisen käyttökerran välillä.

Comment

• Eso
                            Vakiovieras
                            • 12/2007
                            • 63

Millaisilla poppakonsteilla olette hiertymiä hoitaneet ns. pakkotilanteessa? Mulla Löfflerin pökissä pehmusteen reunus aina välillä hinkkaa nivusen auki, kuten nytkin on käynyt. Satulassa istuminen ei oikeen onnistu ja polkemaan tarttis päästä... Pirkkakin lähestyy jne. Fiksumpi olis vaihtanut noi housut jo ajat sitten.

Comment

• Jousi
                              Dominator
                              • 06/2007
                              • 1182

Eiköhän se Bebanthen oon kunkku noissa hiertymissä. Ainakin mun rikkinäinen persus tykkää...
                              Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

Comment

• lansive
                                Palstajyrä
                                • 05/2008
                                • 4086

Täältäkin ääni Bepanthenille. Parasta on kun laittaa jo ennen lenkkiä, niin hiertymien riski pienenee paljon.
                                In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Comment

Working...