No nytpä ne nuo Lidlin pöksyt sitten ratkesi haarasta, joten laitoin xxl:stä Lundhags Traverse housut tulemaan. Heikosti vaan löyty niistä juttua, joten tuurilla mennään.
Avhut saapui tänään ja täytyy kyllä sanoa, että on todella onnistunut malli mun kropalle ainakin. Istuu kyllä ihan älyttömän hyvin ja muutenkin tosi mukavat jalassa. Katsotaan mikä on kestävyys, mutta laadukas vaikutelma kyllä näin ensituntumalta. 👍
Hyvin palvelleet shimanon talvihousut sano sopimuksen irti, ja vastaavia kaipaisin tilalle.
Materiaalina softcell,
Löysä leikkaus, että mahtuu hyvin vaatetta alle ja lahkeet ajokengän päälle.
Polvarit pitää saada myös helposti housujen alle.
Tuulta ja jonkin verran kosteutta pitävä pintamateriaali.
Ei siis missään tapauksessa pitkät maantiehousut, trikoota on jo ihan riittävästi.
Mietinnässä paremmat housut -10 - -15C pakkasille. Onko Endura Single Track II Turhan hepposet, jos laittaa pari kerrosta alle? Vai onko nuo vaan jotku sadehousut?
No ainakaan mulla olevat Enduran SingleTrackit ei pidä vettä. Ihan toimivat byysat ainakin plussakeleillä ja pikkupakkasilla
(alle vaippikset + mamikset = pitkät kalsarit). Hinta-laatusuhde aika OK, mutta luultavasti jotkut windstopperit tms. (Goren talvibibsit) olis lämpimmät.
Enduran Singletrackit just pesin ja koitin uusia DWRkäsittelyn, eihän ne olekkaan mitkään sadehousut, pientä tihkua sietävät taas oikein hyvin. Vaude Qimsa on ny viime talven kokemuksella mulle ja Terulle myös ollut varsin hyvät sitten kun ajetaan oikeesti pakkasella.
Elite Amfibit on mulla ollut tämmöinen rospuuttoajan bibsit, miksei jos jotain päälle laittaa niin pakkasillakin pärjäisi. Tuossa vaan kun retkeilyhommaa rapia vuosi sitten elvytin näin pyörällä niin nää henkselipöksyt koin pirullisiksi. +3c ja vettä kunnolla sataa ja kuusen juurella isommalla hädällä yläkroppa paljaana pyllistelet niin jotain tulee mieleen...
Eikö niitä henkseleitä voi laittaa kaikkien paitojen päälle, minä ainakin teen niin. Tosin joskus täytyy yksi paita ottaa pois ennkuin henkselit tulevat esiin.
Eikö niitä henkseleitä voi laittaa kaikkien paitojen päälle, minä ainakin teen niin. Tosin joskus täytyy yksi paita ottaa pois ennkuin henkselit tulevat esiin.
Joo toki, mutta näillä henkselittömillä voi kyykkiä ihan kuoritakki päällä.
Noista Polarikseista kokemusta viime viikonlopun nollakelillä ajetusta 100km lenkistä. Hyvin tarkeni, tuntui että olisi pärjänny hyvin kymmenen astetta kylmemmässäkin. Pehmustehan Castelleissa on ja tunnetusti hyvä.
Henkselit onkin tämmöisellä hylkeenmuotoisella kuskilla ehdoton varuste kylmänä aikana. Tosin sopivien henkseleiden löytäminen on vienyt aikansa, useimmat ovat aivan kelvottomia urheiluhommiin koska lukitussysteemit on väännetty terävästä pellistä jolloin ne painaa/leikkaa ihoa tai sitten pilaa (kuori)takin sisäpuolen.
Supernovasta löytyi sitten viime talvena jotain tanskalaisia henkseleitä joissa lukitus ja säätöosat ovat muovia eivätkä ne paina mistään - linkki.
Henkselit onkin tämmöisellä hylkeenmuotoisella kuskilla ehdoton varuste kylmänä aikana. Tosin sopivien henkseleiden löytäminen on vienyt aikansa, useimmat ovat aivan kelvottomia urheiluhommiin koska lukitussysteemit on väännetty terävästä pellistä jolloin ne painaa/leikkaa ihoa tai sitten pilaa (kuori)takin sisäpuolen.
Supernovasta löytyi sitten viime talvena jotain tanskalaisia henkseleitä joissa lukitus ja säätöosat ovat muovia eivätkä ne paina mistään - linkki.
Kiitos marco1. Tilasin varuiksi kaksi kun nuo ainoat niinkuin hieman kärsineet. Toivottavasti linkkaamasi ja SA-versiot tai jommatkummat toimii myös mettähommissa, siis sillai jotta henskelit takaa irti jnedespäin...
Comment