Ok, kiitos selkisi. Ja sitten taitaa ainakin joiltakin kauppiailta näköjään tulla sen Team Garmin Bundlen kylkiäisenä sellainen "Team Garmin" fillaripaita.
Garmin Edge 500
Collapse
X
-
Jep. Hain sinisen bundlen Marineasta, sain erinomaista palvelua ja laite toimii erittäin hyvin. On vaikea kuvitella, miten sykevyö voisi olla enemmän premium. Ehkä kevyempi? Ainakaan kolmen ja puolen tunnin lenkin aikana ei ehtinyt puristaa tai ärsyttää millään tavalla.Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viestiOnkohan se niin, että se sininen Edge 500 bundle mitä esim. Marinea myy Näkinkujalla hintaan 269€ sisältää sen vanhemman mallisen sykevyön
Ainakin sininen versio laitteesta on hieno. Viimeistelty ja kestävän tuntuinen.
Onnistui. Nippusiteillä pelataan.Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viestiOnnistuiko sen kadenssianturin asennus hyvin? Se kun näyttää hieman monimutkaiselta kun kaksi eri magneettia pitää kohdistaa saman mötikän kahteen eri kohtaan.
Comment
-
Eilen tuli postisedän miukana Bundle-versio ja nyt on alkanut laitteeseen perehtyminen. Onko tietoa kuinka tarkkaan laite määrittelee kehän ympärysmitan? Onko parempi näpytellä arvot käsin laitteeseen vai luottaa automaattiseen kehän ympäryksen määritykseen? Ilmoittaako laite minkä ympäryksen on laskenut?Alkujaan tämän lähetti S-Works Katso viestiEi saa, eikä mun mielestä kannatakaan. Etuja sitä käytettäessä Garminin anturia on:
+Automaattinen kehän ympärysmitan laskenta.
+Korjaa ylä/alamäessä syntyvää GPS mittaus virhettä.
+Todella nopea reagointi cadenssin muutokseen.
Comment
-
Anna automatiikan hoitaa. Normaalistihan nopeus mitataan muutenkin gepsillä ja anturi on käytössä ainoastaan tunneleissa jne. Kehän mittaus perustuu samaan.Alkujaan tämän lähetti resti Katso viestiEilen tuli postisedän miukana Bundle-versio ja nyt on alkanut laitteeseen perehtyminen. Onko tietoa kuinka tarkkaan laite määrittelee kehän ympärysmitan? Onko parempi näpytellä arvot käsin laitteeseen vai luottaa automaattiseen kehän ympäryksen määritykseen? Ilmoittaako laite minkä ympäryksen on laskenut?
Comment
-
Sivu 41.
Itse käytän mukautettua arvoa
Comment
-
En päässytkään noin pitkälle ohjekirjassa että olisin nähnyt noita mukautettuja taulukkoarvoja, kun piti päästä tien päälle kokeilemaan mittaria... Katselin noita mukautettuja arvoja, näyttää siltä että eri taulukoissa on hieman eri arvoja, ainakin Sigman mittarin taulukoissa on isommat arvot. Nuo Garminin arvot näyttävät samoilta kuin Sheldon Brown:n taulukoissa. No, erot ovat alle 2% luokkaa. Täytynee kokeillaAlkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viestiSivu 41.
Itse käytän mukautettua arvoa
Comment
-
Itse käytän Forerunner 310XT laitetta myös fillarikäytössä, jossa siis ohjelmisto lienee kutakuinkin sama kuin Edge 500 vehkeessä.
Olen sen pyörän ulkokehän mitannut itse fillarin päällä istuen ja "oikeilla" rengaspaineilla sekä pyörää liikuttaen 10 renkaanpyörähdyksen verran. Sitten olen metrimitalla mitannut kuljetun matkan millilleen avustajan asvalttiin liidulla piirtämien merkkien perusteella. Tuon luvun jaettuna kymmenellä olen sitten syöttänyt mittariin.
Nyt vain askarruttaa missä tilanteessa laite käyttää nopeuden ja matkan mittaamiseen gps:ää ja vastaavasti fillariin kiinnitettyä nopeusanturia.
Olisiko niin, että jos laitteessa valitsee "Wheel Size = Custom" ja syöttää millimetreinä kehän pituuden, niin vehje aina käyttää nopeusanturin antamaa dataa?
Mutta, jos valitsee "Auto" niin se käyttääkin ensisijaisesti gps-dataa ja ainoastaan anturidataa ellei gps ole saatavilla? Käyttöohjeesta tämä ei oikein ilmene, tai sitten en vain ole löytänyt.
Comment
-
Comment
-
Itselläni on käytössä Forerunner 305, mutta uskoisin, että siinä hyvin paljon samoja softia ja ominaisuuksia on. Reitit piirrän http://www.bikemap.net -palvelua käyttäen, sieltä export to GPS ja sitten http://www.gpsies.com/convert.do -palvelulla TCX-muotoon ja siitä Garmin Training Centerillä laitteeseen. Muuhun käytän joko Rubitrack-softaa, jolla voi kerätä tiedot laitteesta, mutta enemmän ja enemmän olen käyttänyt Garmin Connect-palvelua.Alkujaan tämän lähetti gorillasaurus Katso viestiErillisenä kysymyksenä tiedustelisin vielä sitä, mitä softia olette käyttäneet Mac OS -ympäristössä. Millä "piirrätte" reitit, missä formaatissa siirrätte ne Garminiin?
Lisäksi, mitä tulee tuohon navigointiin, niin mode-nappia painamalla näkee sen pisteillä piirretyn reitin, mutta jos vielä painaa modea niin ruudulle tulee (ainakin omassa laitteessani) nuoli, joka osoittaa mihin päin pitää mennä, kuinka kaukana seuraava reitin piste on ja jäljellä oleva aika reitin päätökseen.
Muitakin reitinluontityökaluja ja -palveluita on olemassa ja testattu, mutta parhaimmaksi omasta kokemuksesta on noussut tuo Bikemap.net, omia reittejä voi katella vaikka täältä (http://www.bikemap.net/user/fb596387891)
Comment
-
Garminin Connect näyttää kadenssin, jos mittari on asennettu, eli näet graafista milloin olet ollut polkematta. Mulla on tuossa nyt aika valittuna, mutta saa graafin myös matkasta.Alkujaan tämän lähetti pazi Katso viestiSaako Garmin 500 sellaista tietoa, joka ilmoittaa kuinka pitkän matkan lenkistä kammet on ollut pyörimättä? Esimerkiksi, jos lenkki on 100km, niin montako kilsaa on rullailtu aurinkokannella.
Tässä kuvaesimerkkiä:
Linkki kuvaan: http://img.skitch.com/20100719-x44sn...xu5xps8f6k.jpg
Comment
-
Vähän ruvennut kiinnostamaan garminin edge 500, näyttää siltä että vaihtoehdot on ostaa joko ilman sykevyötä ja kadenssianturia tai molemmilla. Mutta kun... tarttisin vain tuon sykevyön niin kysyn että onko tietoa toimiiko laite yhteen muiden kuin garminin vöiden kanssa? (esim. daumin ergometrit toimivat täydellisesti polarin perusvyön kanssa). Itse laitehan taitaa paketista riippumatta olla täysin sama ja tuon vyönhän voi ostaa erikseen mutta onhan sillä aika suolanen hinta...
[ot] suunnosta kun hajosi sykevyö niin sai valita ostaako uuden vyön kalliimmalla kuin kokonaan uuden rannetietokoneen jossa tulee mukana kyseinen vyö
[/ot]
Comment
-
Garmin Edge käyttää ANT+ siirtoprotokollaa laitteen ja antureiden välillä. Eli kyseinen Edge 500 toimii kyllä kaikkien sykevöiden kanssa jotka ovat ANT+ yhteensopivia. Mutta, esim Polarin vyöt eivät taida tukea mainittua protokollaa.
Tuota Edge 500 voi toki ostaa myös pelkällä sykevyöllä. Esim. Handtec myy tällaista bundlea noin 200 euron hintaan:
Handtec is the UK home of Phones , Tablets and Technology. You can find great deals on cheap Used and Refurbished Phones Sim Free. Including Apple iPhones 6 7 8 X Plus, Samsung Galaxy , Sonys , LG , OnePlus and Google models. Be it second hand or brand new we offer the latest models for fast worldwide delivery.
Comment
-
Eli ei ilmeisesti toimi Suunnon Comfort-sykevyön kanssa joka specsien mukaan hyödyntää "perus" ANT tiedonsiirtoa,Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viestiEdge 500 toimii kyllä kaikkien sykevöiden kanssa jotka ovat ANT+ yhteensopivia.
Nyt tulikin vissiin eteen ensimmäinen hyvä syy hankkia edge 705 edge 500 sijasta, kun ANT teknologiaa hyödyntävään 705:een löytyisi valmiiksi mukava sykevyö
Comment

Comment