above_forum

Collapse

Bikepacking-varusteet

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Juviitanen
    Nöösi
    • 04/2020
    • 27

Itsellä tulossa eka reissu tänä kesänä. Suunnitteilla Savonlinna -Turku St Olavin reittiä seuraten. Mukava lukea täältä miten muilla on mennyt...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• frp
      Aktiivijäsen
      • 08/2011
      • 1174

Keittovälineet eivät välttämättä ole niin ehdoton varuste pyörällä mennessä ellei ehdoin tahdoin halua tehdä itse ruokia. Matka kuitenkin taittuu sen verran nopeammin, että matkan varrelle tulee (tai saa järjestettyä reitityksellä) ruokapaikkoja/kauppoja melkein väkisin.

Comment

• Jami2003
        Palstajyrä
        • 07/2004
        • 3450

Riippuu tietysti vähän missä ja miten majoittuu. Jos teltassa palveluiden ulottumattomissa kyllä keitin aika ehdoton on. Tai ainakin itse haluan aamukahvit keitellä leirin rauhassa...

Mulla on tällainen kattila, lautanen, paistinpannu kombo ja tuolla yksi henkilö tekee kaiken tarpeellisen. Tuosta kun syö niin ei tarvitse erillisiä lautasia. Kuljetuksessa kaasupullo tai poltin menee sisällä ja säästää tilaa.

Comment

• Fumaca
          Nöösi
          • 02/2012
          • 20

Pääosin reitti kulkee palveluiden tuntumassa, mutta ainakin pari yötä majoitun ihan rehellisessä pusikossa. Silloin tekisi mieli illalla kokkailla jotakin iltapalaa ja vastaavasti aamulla puurot kahveineen. Nojoo, eihän sitä välttämättä tarvitse koko trangiasettiä mukana kuljettaa jos yhdellä pienellä kattilalla saisi tarvittavat valmisteltua.

Comment

• Compay
            Vakiovieras
            • 07/2015
            • 43

Minulla on toiminut tämä hyvin. https://varuste.net/p39133/jetboil-zip-0-8l-kaasukeitinhttps://varuste.net/p39133/jetboil-zip-0-8l-kaasukeitin Kohtuullisen pieni. Mahtuu satulalaukkuun. Kahvinkeittoa varten vielä Aeropress.

Comment

• Lammy
              Vakiovieras
              • 09/2018
              • 368

Alkujaan tämän lähetti Compay Katso viesti
              Minulla on toiminut tämä hyvin. https://varuste.net/p39133/jetboil-zip-0-8l-kaasukeitinhttps://varuste.net/p39133/jetboil-zip-0-8l-kaasukeitin Kohtuullisen pieni. Mahtuu satulalaukkuun. Kahvinkeittoa varten vielä Aeropress.
              Ääni tälle.
              Mulla yökpurukahvia... En oo vieläkeksinyt tyydyttävää ratkaisua kahville.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Comment

• Jekkujätkä
                Vakiovieras
                • 03/2007
                • 102

Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
                Ääni tälle.

Ratkaisu on tietenkin ultrakevyt ja taittuja kahvisuodatin esim. GSI Java drip (https://www.xxl.fi/gsi-outdoors-ultr...092584_1_style). Ei tarvitse sotkea keitintä ja pelkkä huutaisu riittää tiskaukseksi.
                “I'm a little bit whoor, a little bit whaeey, a little bit swish-swish-swish! I'm a little bit dodgy, I'm a geezer."

Comment

• Mika_koo
                  Vakiovieras
                  • 05/2013
                  • 238

Alkujaan tämän lähetti Fumaca Katso viesti
                  Pääosin reitti kulkee palveluiden tuntumassa, mutta ainakin pari yötä majoitun ihan rehellisessä pusikossa. Silloin tekisi mieli illalla kokkailla jotakin iltapalaa ja vastaavasti aamulla puurot kahveineen. Nojoo, eihän sitä välttämättä tarvitse koko trangiasettiä mukana kuljettaa jos yhdellä pienellä kattilalla saisi tarvittavat valmisteltua.
                  Satunnaiseen tarpeeseen rocket pocket keittimeksi ja joku pieni kattila? Ja jos tarve on satunnainen niin sitten eineeksi jotain missä kaadetaan kuuma vesi pussiin, ei tule edes tiskiä.

Noh, tämä nyt oli vain idea, sitä ruokaa voi tehdä niin monella lailla.

Comment

• pturunen
                    Aktiivijäsen
                    • 10/2013
                    • 1878

Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
                    Ääni tälle.

Mulla käytössä tämä. Ainoa asia mistä en tingi elämässä on hyvä kahvi:

Osta Sea to Summit Frontier UL Collapsible Pour Over edullisesti ja nopeasti Varuste.net -kaupasta. Klikkaa ja tilaa heti tai tule myymäläämme. The Frontier Ultralight Collapsible Pour Over is designed for convenience and portability. When not in use, it folds flat and neatly in its polypropylene mount base. When ...
                    Roots, bloody roots

Comment

• Fumaca
                      Nöösi
                      • 02/2012
                      • 20

Olin ehkä hieman epäselvä... siis toimiva kaasukeitin on jo, ja siitä pienempää on vaikeaa löytää. Lähinnä noiden pannujen ja kattiloiden pakkaaminen mietityttää että mihin ne mahtuu ja mitä kaikkea sitä tien päällä sitten kokkailee.

Comment

• Puskis
                        Aktiivijäsen
                        • 06/2010
                        • 1641

Eihän se kattiloiden tila mene varsinaisesti hukkaan, jos pakkaa niiden sisälle tavaraa. Se on sitten eri juttu, että onko ne liian vaikean muotoisia pakattavaksi mukaan, mut melko ison kattilasysteemin saa kyytiin anything cageen remmeillä, eli ei tarvi tunkea laukkuun sisään.

Comment

• jalkkis
                          Aktiivijäsen
                          • 05/2009
                          • 2388

Onko suosituksia hinta/laatusuhteeltaan järkevästä +10L satulalaukusta korvaamaan tavarateline + sivulaukku -kombo? Onko Bikesterin Red Cyclingit kuin roskaa, esim:

Ei ole hinnan kiroissa mutta onko käyttö kiroilua? XXL:n laukun laatu epäilyttää...

Muuten, tietääkös BP-kaverit, että onko olemassa kiinteästi asennettavaa mutta silti pikakiinnitettävää tavaratelinettä? Nyt en tarkoita esim. pikalinkkuun + ruuvi -yhdistelmää vaan ihan "clip on/off" -ratkaisua. Haen siis vielä nopeampaa kiinnitysratkaisua kuin "muutaman minuutin pikalinkku + ruuvi".

Comment

• JackOja
                            Moottoriturpa
                            • 01/2006
                            • 21339

Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
                            ...
                            Muuten, tietääkös BP-kaverit, että onko olemassa kiinteästi asennettavaa mutta silti pikakiinnitettävää tavaratelinettä? Nyt en tarkoita esim. pikalinkkuun + ruuvi -yhdistelmää vaan ihan "clip on/off" -ratkaisua. Haen siis vielä nopeampaa kiinnitysratkaisua kuin "muutaman minuutin pikalinkku + ruuvi".
                            Olisko tää se mitä haet?

Comment

• jalkkis
                              Aktiivijäsen
                              • 05/2009
                              • 2388

^Aijuu, tuo onkin ollut tapetilla täällä. On aika avoimen oloinen... Mitenhän pahasti tuossa heiluisi vaikka Ortleabin peruslaukut?

Ja onko tuo varsinaisesti sen "pikakiinnitettävämpi" kuin vaikka pikalinkkuun laitettava, joka lienee kevyempi?

Comment

• PatilZ
                                Aktiivijäsen
                                • 04/2008
                                • 1515

Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
                                Onko suosituksia hinta/laatusuhteeltaan järkevästä +10L satulalaukusta korvaamaan tavarateline + sivulaukku -kombo? Onko Bikesterin Red Cyclingit kuin roskaa, esim:

Ei ole hinnan kiroissa mutta onko käyttö kiroilua? XXL:n laukun laatu epäilyttää...

Noin ”paperilla” ja kuvan perusteella näyttää ihan hyvältä. Mulla ei siis kokemusta noista. Kriittiset tekijät
                                - kiinnitys niin, ettei hirveästi heilu
                                - kestävyys

Hinta ei tässä ole esteenä kai kokeilulle?

Mulla on Ortliebin vastaava (sekä 11 että 16,5 litraa) ja en löydä niistä moitittavaa, mutta sen hintasissa ei pitäisikään olla.

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Working...